printlogo


کد خبر: 188570تاریخ: 1396/11/18 00:00
اخبار

یادداشت پرویز پرستویی بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد»
پرویز پرستویی درباره کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نوشت: می‌توانم از ته دل و برای همیشه افتخار کنم در سرزمینی زندگی می‌کنم که اینچنین قهرمانانی نه در افسانه که در واقعیت دارد. به گزارش فارس، پرویز پرستویی، بازیگر سینمای ایران یادداشتی بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نوشته است. در بخشی از این یادداشت آمده: «امروز وقتی صفحه آخر کتاب «وقتی مهتاب گم شد» را برهم نهادم سه نکته مرا به خود مشغول کرد؛ چرایی از بی‌نهایت تاثیرگذاری کتاب بر روحم، دعا از ته قلب برای شادی روح برادران شهید خوش‌لفظ و نیز درخواست صبر عظیم خداوندی برای مادر گرامی این شهیدان. و به خود می‌گویم که در معنا، هر ترکش نشسته بر وجود علی خوش‌زخم‌ها، ارزش دریافت هزاران باره طلای المپیک برای عطش سیری‌ناپذیر هر قهرمان را داشته... ولی نه! باز حرفم را خاضعانه پس می‌گیرم چون قیاس غلط، نابجا و حقیری برای همچو مردانی است... فقط می‌توانم از ته دل و برای همیشه افتخار کنم که در سرزمینی زندگی می‌کنم که چنین قهرمانانی نه در افسانه که در واقعیت دارد و بی‌شک با خواندن این کتاب هر ایرانی منصفی نیز به داشتن چنین مردان فرااسطوره‌ای و بی‌ادعایی در جهان افتخار خواهد کرد. دقیق‌تر بگویم تک‌تک سطور کتاب «وقتی مهتاب گم شد» برای من نقش استادی را دارد که با اشاراتش از او یاد می‌گیرم چگونه آرزومندانه بتوانم راه بی‌آلایش این مردان عاشق خدا را ادامه دهم، همچنان که همچون خود، برای دولتمردان کشورم نیز دعا دارم تا فارغ از هر تعلق، این کتاب را خوانده تا تاثیری عملی، برای خدمت بیشتر به مردمان کشور بگیرند.


میزبانی بوشهر از «آفتابگردان‌ها»
اردوی آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی موسوم به «آفتابگردان‌ها» با حضور شاعران جوان برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، آخرین اردوی ششمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی، «آفتابگردان‌ها»، ویژه آقایان، امروز بهمن ماه در بوشهر آغاز می‌شود. در قالب این اردوی 4 روزه که به ابتکار موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود، 70 شاعر جوان از سراسر کشور، برای سومین بار گرد هم خواهند آمد تا از برنامه‌های آموزشی فشرده با حضور استادان برجسته در زمینه شعر بهره‌مند شوند. 70 شرکت‌کننده در اردوی سوم و نهایی از ۳۲ شهر و ۲۰ استان کشورمان در این اردو حضور خواهند داشت. گفتنی است، بتازگی فراخوان دوره هفتم آفتابگردان‌ها نیز منتشر شده است و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها که به صورت رایگان برگزار می‌شود، می‌توانند به نشانی اینترنتی
 aftabgardanha.com مراجعه کنند.


«جومانجی» دوباره به صدر جدول آمد
در هفته‌ای که «جومانجی» پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا بود، فیلم تازه هلن میرن اکران شد و فروش جهانی «کوکو» از مرز ۷۰۰ میلیون دلار گذشت. به گزارش خبرآنلاین، «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» جایگاه خود در صدر جدول پرفروش‌ها را بازپس گرفت و پس از ۷ هفته اکران موفق پرفروش‌ترین فیلم شد. از زمان اکران فیلم «تایتانیک»‌ در سال ۱۹۹۸ تا امروز هیچ فیلمی که در ماه دسامبر اکران شده، نتوانسته بود در ماه فوریه سال بعد نیز در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گیرد. برای دست یافتن به جایگاه پرفروش‌ترین اثر در حال اکران سینمای آمریکا «جومانجی» به فروش ۱۱ میلیون دلاری نیاز داشت که خیلی راحت با اکران در بیش از ۳ هزار سالن سینما به این رقم دست پیدا کرد. فروش جهانی «جومانجی» تا اینجای کار ۸۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است که ۳۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار آن مربوط به فروش فیلم در آمریکای شمالی بود. دواین جانسون از جمله پولسازترین بازیگران سینمای جهان نقش اصلی را در «جومانجی» بازی می‌کند. پرفروش‌ترین فیلم جانسون در آمریکا «سریع و خشمگین‌ ۷» با فروش ۳۵۳ میلیون دلاری است که بزودی «جومانجی» جای آن را خواهد گرفت.
 


Page Generated in 0/0057 sec