printlogo


کد خبر: 188580تاریخ: 1396/11/18 00:00
قدس

اعتصاب عمومی فلسطینیان در شهر حنین شهادت «شیر کرانه باختری»
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شهادت «احمد نصر جرار» رزمنده جوان فلسطینی در درگیری‌های صبح سه‌شنبه با نظامیان این رژیم در شهرک الیامون نزدیک جنین خبر دادند. احمد جرار یک ماه پیش یک خاخام صهیونیستی را نزدیک جنین به هلاکت رسانده بود. ارتش رژیم اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد منزلی را که جرار در آن حضور داشت، محاصره کردند و به محض خروج، او را به گلوله بستند. منابع فلسطینی نیز با تایید این خبر، اعلام کردند احمد نصر جرار در عملیات مشترک با همکاری دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و یگان ویژه «الیمام»، در یک عملیات تجسسی و نظامی به شهادت رسید. رژیم صهیونیستی بیش از 3 هفته بود که احمد نصر الجرار را تحت تعقیب قرار داده بود اما موفق نبود به نحوی که این عامل استشهادی ذهن مقامات این رژیم را مشوش کرده بود. در آخرین اظهارات، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرده بود تا الجرار بازداشت نشود این رژیم آرام نمی‌نشیند. جهاد اسلامی پس از به شهادت رسیدن این مبارز فلسطینی اعلام کرد: شهید احمد «پیروز» بیرون آمد و توانست روحیه ارتش رژیم اشغالگر را در هم بشکند؛ دیگر جوانان فلسطینی نیز پا جای پای احمد خواهند گذاشت و  این حساب جز با اخراج دشمن بسته نخواهد شد. وی به «شیر کرانه باختری» و «بر هم زننده امنیت رژیم اشغالگر» معروف شده است. در پی شهادت احمد نصر جرار، در تمام مناطق جنین در کرانه باختری اعتصاب عمومی اعلام شد.
هلاکت یک خاخام دیگر صهیونیست
کانال 10 تلویزیون اسرائیل نیز روز دوشنبه گزارش داد یک فلسطینی شهادت‌طلب با سلاح سرد یک خاخام صهیونیست را در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین آریئل در شهر سلفیت در غرب کرانه باختری رود اردن زخمی کرد که این خاخام کمی بعد به علت شدت جراحات وارده، کشته شد. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند ارتش اسرائیل عملیاتی را برای یافتن ضارب آغاز کرده است و این در حالی است که گفته می‌شد فرد ضارب به ضرب گلوله نیروهای صهیونیست زخمی شده است. از آغاز انتفاضه قدس در یکم اکتبر 2015 عملیات‌ نیروهای مقاومت علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیستی آغاز شد و این عملیات‌ با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شدت گرفته است.

انتفاضه سوم مانع حمله اسرائیل به غزه
در حالی که دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و رسانه‌‌های زنجیره‌ای
غربی- عربی حمله نظامی این رژیم به مناطق فلسطینی را قریب‌الوقوع می‌دانند اما آگاهان چنین تجاوزی را به‌خاطر واهمه اسرائیل از تبعات جدید جنگ با محور مقاومت بیعد می‌دانند. به گزارش بخش عربی شبکه آرتی، یک منبع مسؤول در جنبش حماس که خواست نامش فاش نشود، گفت: «بعید است اسرائیل حمله‌ جدیدی را علیه باریکه غزه اتخاذ کند. حماس مجموعه تدابیری پیشگیرانه در سایه رزمایش‌های ارتش اشغالگر اتخاذ کرده است». هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به‌رغم تبلیغات جنگی دولتش اعتراف کرده بود به دنبال جنگ با حزب‌الله نیست اما درباره حماس سکوت کرد. در همین حال روزنامه سعودی «الحیات» در گزارشی به نقل از منابع فلسطینی نزدیک به رهبران گروه‌های مختلف مقاومت فلسطینی از جمله «یحیی سنوار» رهبر حماس در غزه پیش‌بینی کرده بود اسرائیل به بهانه رزمایش مشترک  زمینی- هوایی- دریایی با آمریکایی‌ها که از روز دوشنبه در جنوب فلسطین اشغالی آغاز شده، به نوار غزه حمله کند. این روزنامه سعودی احتمال تجاوز به غزه را 95 درصد دانسته بود.  از طرف دیگر یک کارشناس لبنانی شناخته شده مسائل امنیتی خاورمیانه، ورود تل‌آویو به جنگ جدیدی با مقاومت در نوار غزه را به‌خاطر واهمه اسرائیل از انتفاضه سوم بعید دانست. سرتیپ بارنشسته ارتش لبنان، دکتر امین حطیط به تسنیم گفت: «بعید است رژیم صهیونیستی به عملیات نظامی گسترده‌ای علیه فلسطینیان اقدام کند اما عملیات امنیتی خود را علیه فلسطینی‌‌‌هایی که مخالف به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هستند،  ادامه خواهد داد. ناگفته نماند تل‌آویو از تداوم انتفاضه فلسطینی‌ها علیه اقدام آمریکا درباره قدس واهمه دارد».
 


Page Generated in 0/0054 sec