printlogo


کد خبر: 188595تاریخ: 1396/11/19 00:00
اخبار

توضیح سازمان ملی زمین و مسکن درباره یک خبر
پیرو انتشار مطلبی با عنوان «اظهارات رئیس‌جمهوری درباره اتمام مسکن‌مهر جنبه تبلیغاتی داشت» جوابیه‌ای از طرف سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی به روزنامه «وطن امروز» ارسال شد که متن آن به شرح زیر است: همانطور که منبع اصلی خبر مذکور خبرگزاری تسنیم ذکر شده است، این خبرگزاری دقایقی بعد از انتشار خبر، تیتر خبر  را با توجه به بررسی مجدد محتوای بیان شده به عنوان «صدور سند رسمی برای ۳ میلیون ساخت و ساز غیرمجاز با تحقق ۳ شرط» تغییر داد. به اطلاع مخاطبان محترم می‌رساند بر اساس تکلیف ریاست محترم جمهوری بر اتمام مسکن‌های مهر سراسر کشور و طبق وظیفه سازمان درباره مسکن‌های مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت به استحضار می‌رساند سازمان ملی زمین و مسکن در 10 ماهه نخست سال 96 از مجموع 91838 واحد مسکن‌مهری که طبق برنامه موظف به اتمام آن بوده 73419 واحد آن را به اتمام رسانده است. از مجموع 39570 واحد در برنامه امسال 36103 واحد یعنی بیش از 90 درصد آن به بهره‌برداری رسیده است.  از ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد مسکن مهر، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار واحد در تعهد سازمان ملی زمین و مسکن بود که در حال حاضر ۱۱۳هزار و ۶۸۷واحد باقی مانده است که به غیر از واحدهای زیر 30 درصد پیشرفت، واحدهایی که در محاکم قضایی درجریانند و واحدهای خودمالک، مابقی طبق برنامه زمانبندی به اتمام خواهند رسید.


راه‌اندازی سامانه  ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با رد این ذهنیت که کسب‌وکارها شماره کاربران را از اپراتورها می‌گیرند، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه یک اپراتور اعتماد یک کاربر است و به همین دلیل آنها به طور گسترده و ساماندهی‌شده اطلاعات را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند. به گزارش ایسنا، حسین فلاح‌جوشقانی در پاسخ به اینکه شماره‌های کاربران برای پیامک‌های تبلیغاتی چطور در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این طور نیست که اپراتورها به طور گسترده و ساماندهی‌شده اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهند. این کار ممکن است به روش‌های مختلف دیگر صورت گرفته باشد از جمله شماره‌هایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند یا دیتابیس‌هایی که در فروشگاه‌ها از شماره کاربران ایجاد شده است. وی با تاکید بر اعتماد کاربران به عنوان مهم‌ترین سرمایه اپراتورها اضافه کرد: کسب‌وکار اپراتورها در این حوزه است و تبعات منفی موضوع پیامک‌های تبلیغاتی برای آنها چندین برابر خواهد بود. البته برخی دفاتر امور مشترکان تخلفاتی در این زمینه داشتند که شناسایی و برخورد شده است. جوشقانی ادامه داد: چارچوب و ضوابط یکسان‌سازی خدمات پیامک‌های انبوه به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده که بر مبنای آن اپراتورهای تلفن همراه باید به صورت یکسان از طریق یک سامانه واحد، خدمات پیامکی خود را به مشترکان تلفن همراه اعلام کنند و مشترک در صورت تمایل، این دسته از خدمات را انتخاب خواهد کرد. با راه‌اندازی سامانه انتخاب پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، ابتدا از مشترک سوال می‌شود تمایلی به دریافت این پیامک‌ها دارد یا خیر و اینکه تمایل دارد در چه دسته و موضوعی پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده دریافت کند. این سامانه از طریق اپلیکیشن، پرتال و کدهای دستوری از سوی اپراتورهای موبایل به مشترکان اطلاع‌رسانی می‌شود.

رجیستری سامسونگ و هواوی
رئیس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه با اشاره به احتکارناپذیر بودن گوشی‌های موبایل گفت که بر اساس قولی که گرفته‌ایم قرار شده تا پایان اسفندماه امسال، گوشی‌های سامسونگ و هواوی هم مشمول اجرای طرح رجیستری شوند. محمود صفار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گوشی‌های سامسونگ و هوآوی ۷۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند، تصریح کرد: تا زمانی که این دو برند زیرپوشش طرح رجیستری نروند، عملا ۷۰ درصد از طرح بزرگ رجیستری بلاتکلیف می‌ماند. وی درباره علت تاخیر در اعمال رجیستر شدن برندهای سامسونگ و هوآوی تصریح کرد: علت این مساله یکسری مسائل و مشکلات فنی است. وی با اظهار اینکه انجام قاچاق بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان به منابع کشور آسیب می‌رساند، گفت: درآمدی که از این مجرا نصیب دولت می‌شود، در طول سال شاید به اندازه بودجه کامل یک وزارتخانه باشد.
 


Page Generated in 0/0053 sec