printlogo


کد خبر: 188599تاریخ: 1396/11/19 00:00
نبض جامعه

مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد
رقم و زمان پرداخت «عیدی» بازنشستگان
مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با تصویب هیات‌وزیران، میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۶ یا «عیدی» بازنشستگان کشوری مبلغ ثابت ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال تعیین‌شده که قرار است با حقوق بهمن‌ماه پرداخت شود. به گزارش «وطن‌امروز»، حسین بخشی‌زاده، اظهار کرد: در آخرین جلسه هیات‌وزیران، درباره میزان عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت تصمیم‌گیری شده که بر این اساس، میزان پرداخت پاداش آخر سال ۱۳۹۶ یا عیدی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال (۸۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان) تعیین‌شده است. وی تأکید کرد: قرار است عیدی بازنشستگان تحت پوشش، همراه با حقوق بهمن‌ماه به‌حساب بازنشستگان تحت پوشش واریز شود؛ بنابراین هر زمان حقوق بهمن‌ماه پرداخت شد، عیدی بازنشستگان نیز پرداخت می‌شود. 

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد
کاهش آلودگی هوای شهرهای صنعتی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی خبر داد. احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز (چهارشنبه) با عبور موجی از تراز میانی جو در سواحل شمالی کشور، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از شمال شرق کشور، دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی و بخش‌هایی از استان کرمان افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن در شهرهای بزرگ و صنعتی کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها خواهد بود. وی ادامه داد: این شرایط طی فردا (امروز، پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه) علاوه بر این مناطق برای بخش‌هایی از استان هرمزگان نیز حاکم خواهد بود. در روز جمعه (۲۰ بهمن‌ماه) برای بخش‌هایی از شمال شرق و استان کرمان افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. وظیفه در پایان به وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اشاره و اظهار کرد: آسمان پایتخت روز پنجشنبه قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز بین 4 و 9 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان تهران (جمعه ۲۰ بهمن‌ماه) قسمتی ابری همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۹ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار درباره قرار گرفتن زیر اشعه خورشید
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، برای محافظت از پوست در گرما و افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند توصیه کرد از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. مصطفی اسماعیلی گفت: برای محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از ضدآفتاب‌ها توصیه می‌شود. اشعه خورشید در درازمدت باعث سرطان پوست می‌شود بنابراین استفاده از کرم‌های ضدآفتاب نیز تاکید می‌شود. به گزارش میزان، اسماعیلی در ادامه گفت: ضدآفتاب‌ها جهت جلوگیری از اثرات مضر آفتاب بر روی پوست استفاده می‌شود و به 2 نوع فیزیکی و شیمیایی طبقه‌بندی می‌شود. اسماعیلی اظهار داشت: ضدآفتاب‌های فیزیکی شامل مواردی نظیر تیتانیوم دی اکساید و زنیک اکساید هستند که با مسدود کردن سطح پوست از نفوذ اشعه‌های مضر به پوست جلوگیری می‌کنند. رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ضدآفتاب‌های شیمیایی با جذب این اشعه‌ها موجب حفاظت از پوست می‌شوند، تصریح کرد: ضدآفتاب‌ها دارای SPF یا فاکتور محافظت از نور خورشید هستند که هرچه این عدد بالاتر باشد درصد قابلیت حفاظتی آن بیشتر بوده و محافظت بیشتری از پوست به عمل می‌آورد.


Page Generated in 0/0105 sec