printlogo


کد خبر: 188615تاریخ: 1396/11/19 00:00
سامانه پدافند هوایی سوریه حمله جنگنده‌های اسرائیلی را دفع کرد
سیطره مقاومت بر مناطقی در مثلث حماه- حلب- ادلب

بامداد دیروز، رژیم صهیونیستی بار دیگر مواضعی در حومه پایتخت سوریه را هدف حملات موشکی قرار داد. طبق گزارش تلویزیون العالم، این حملات به مرکز مطالعات علمی در جمرایا صورت گرفته است. ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در توضیح جزئیات این حمله اعلام کرد که در ساعت 3:42 بامداد چهارشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند موشک از داخل اراضی لبنان به سوی ریف دمشق شلیک کردند. ارتش سوریه اعلام کرد که این موشک‌ها مواضع نظامی ارتش را در حومه دمشق هدف قرار داده بود ولی پدافند هوایی ارتش این حملات را دفع و این موشک‌ها را منهدم کرد. ستاد کل ارتش سوریه متذکر شد که این تجاوز آشکار در راستای تلاش‌های مذبوحانه و مکرر اسرائیل برای بالا بردن روحیه گروه‌های تروریستی است که به خاطر حملات ارتش و نیروهای مقاومت در همه مناطق سوریه از دست رفته است. ارتش سوریه همچنین چنین اقداماتی از سوی رژیم صهیونیستی را مشوق تروریست‌ها برای تداوم حمله به افراد غیرنظامی بویژه در دمشق و ریف آن عنوان کرد. ستاد کل نیروهای مسلح سوریه در پایان ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با هرگونه تجاوز و تداوم نبرد با تروریسم تا نابودی آن و بازگرداندن امنیت و ثبات به اراضی این کشور، رژیم صهیونیستی را مسؤول پیامدها و عواقب خطرناک این ماجراجویی‌های خصمانه و مکرر دانست.
تحولات میدانی سوریه
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ادامه تنگ‌تر کردن حلقه محاصره تروریست‌ها در ریف‌های حماه، حلب و ادلب، 34 روستا و شهرک را آزاد کردند. طبق این گزارش، ارتش سوریه و متحدانش از صبح دیروز به عملیات خود در مثلث حماه- ادلب- حلب ادامه دادند و در این مناطق پیشروی‌های چشمگیری داشتند. به گزارش سانا، ارتش سوریه در این منطقه، روستاها و شهرک‌های رسم الصوف، سباخ، أخو حسن، علیص، راعل، کریهه، تل فا، خربه حویش، الصخریه، جب محمد، الجاسم، خربه خلوف، ابیان، تل الصوان و عزیزیه را از تروریست‌ها پس گرفت. نیروهای مقاومت پس از آزادسازی این مناطق به عملیات خود در این محور ادامه دادند و ظهر همان ‌روز کنترل روستاهای جنینه، جب السکر، الحنین، الخطابیه، ابو محاله، جب الحنطه، القناطر، جدیده، ابو حبایا، مرامی بنی هلال، ‌ام زحیمک، البیضه، فیضه، متوسطیه، عقله، مشیرفه، مکسر الشرقی، ابو القناه و ابو صوایا قلعه الحوایس را به دست گرفتند. ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از روز سه‌شنبه مرکز ثقل عملیات خود را به سمت تأمین امنیت بخش شرقی مواضع نیروهای حاضر در ریف جنوبی ادلب انتقال دادند. لزوم تأمین امنیت جبهه شرقی در محوری که از ریف حماه تا ادلب امتداد دارد و به حلب می‌رسد، سبب این تغییر تاکتیک ارتش سوریه شده است تا نیروهای مقاومت بتوانند همه روستاها و شهرک‌هایی را که در این منطقه محاصره‌شده واقع شده است، آزاد کنند.
تهدیدهای پوشالی نتانیاهو
حملات مکرر اسرائیل به سوریه در حالی ادامه دارد که نخست‌وزیر این رژیم، سه‌شنبه به همراه وزرای کابینه خود از بلندی‌های جولان اشغالی در جنوب سوریه بازدید کرد و گفت که نیروهای اسرائیلی برای هر حادثه‌ای آمادگی کامل دارند. بنیامین نتانیاهو گفت: «به کسی توصیه نمی‌کنم ما را امتحان کند».


Page Generated in 0/0062 sec