printlogo


کد خبر: 188620تاریخ: 1396/11/19 00:00
چهارگوشه

انفجار در یک مرکز نظامی در باکو
بامداد چهارشنبه،‌ رسانه‌ها از وقوع آتش‌سوزی و انفجار در کارخانه‌ رادیوگراشدیما، واقع در پایتخت جمهوری آذربایجان خبر دادند. وزارت شرایط اضطراری جمهوری آذربایجان با تأیید این خبر، اعلام کرد آتش‌نشان‌ها موفق به اطفای حریق شدند. اطلاعات بیشتری درباره علل و عوامل این آتش‌سوزی و نیز آمار تلفات احتمالی ناشی از این حادثه منتشر نشده است. این کارخانه تولیدکننده دستگاه‌های رادیویی، تلویزیونی و رایانه‌ای و متعلق به وزارت دفاع این کشور بوده است.

روزنه امید برای صلح 2 کره
بعد از موافقت هیات‌های عالی‌رتبه 2 کره برای حضور ورزشکاران کره‌شمالی در المپیک زمستانی کره‌جنوبی، اکنون هیاتی عالی‌رتبه از کره‌شمالی با حضور خواهر رهبر این کشور به همسایه جنوبی سفر می‌کند. رئیس کمیته اتحاد مسالمت‌آمیز و معاون حزب حاکم در کره شمالی، از دیگر اعضای این هیات عالی‌رتبه هستند. بعد از سال‌ها کشمکش میان 2 کره، گفت‌وگوهای دوجانبه ماه اخیر میان مقامات 2 کشور و اکنون فرستادن هیات عالی‌رتبه سیاسی به کره‌جنوبی برای کاهش تنش در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

حزب‌الله عراق اعلام کرد
نخست‌وزیری بغداد در دام آمریکایی‌ها
گردان‌های حزب‌الله عراق دیروز اعلام کرد دفتر نخست‌وزیری این کشور با اعلام شتابزده خبر خروج نظامیان آمریکایی، در دام واشنگتن افتاده است. در بیانیه حزب‌الله عراق که در پایگاه خبری «اسکای پرس» منتشر شد، آمده است: «دولت آمریکا عامدانه اخبار مربوط به آغاز عقب‌نشینی نیروهایش از عراق یا کاستن شمار آنها را لو داد و «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست‌وزیری نیز شتابزده این مساله را اعلام کرد تا «اریک باهون» سخنگوی پنتاگون این اخبار را تکذیب کند و بگوید واشنگتن قصد ندارد حتی یک سربازش را در شرایط کنونی از عراق خارج کند. الاحدیثی در حالی در دام آمریکایی‌ها افتاد که برای اشغال مجدد عراق به طور رسمی، نقشه می‌کشند». موج درخواست‌ها برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق با حمله هفته پیش جنگنده‎های ائتلاف به رهبری پنتاگون به منطقه «البغدادی» واقع در غرب استان الانبار و  شهید و زخمی شدن 20 مسؤول و نظامی عراقی تشدید شد.

سعودی آسمانش را علنا   به روی اسرائیل گشود
رژیم سعودی در اتفاقی تاریخی برای نخستین‌بار پس از اعلام موجودیت رژیم اشغالگر اسرائیل، مجوز عبور پروازی به مقصد فلسطین اشغالی را از حریم هوایی خود صادر کرد. به گزارش «هاآرتص» مقامات ریاض این تصمیم بدعت‌شکنانه را دیروز با گشودن آسمان عربستان به روی خط پروازی جدید هواپیمایی هندی «ایرایندیا» به مقصد اراضی اشغالی فلسطین صادر کردند. حدود یک ماه پیش و در پی سفر نتانیاهو به هند، قراردادی در زمینه حمل‌ونقل هوایی بین تل‌آیو و دهلی‌نو امضا شد تا یک خط پروازی مستقیم بین آنها دایر شود که از حریم هوایی عربستان عبور کند. گشایش آسمان عربستان به روی پروازهای «ایرایندیا» به سمت سرزمین‌های اشغالی و بالعکس که مسیر پروازی را 2 ساعت کوتاه می‌کند، نخستین تصمیم علنی رژیم ریاض برای برقراری رسمی ارتباط با رژیم صهیونیستی است و به نظر می‌رسد بزودی شاهد دومین گام خواهیم بود، یعنی نشستن پروازهای خطوط هوایی اسرائیلی «اِل اَل» به مقصد دهلی‌نو در جده یا ریاض.

اخراج۳۸ هزار سیاهپوست توسط  اسرائیل
از روز گذشته با امضای بنیامین نتانیاهو، رژیم صهیونیستی فرآیند نژادپرستانه اخراج پناهجویان آفریقایی حاضر در سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرد. به موجب فرمان اجرایی نخست‌وزیر این رژیم، ۳۸ هزار پناهجوی آفریقایی که عمدتا از کشورهای اریتره و سودان راهی سرزمین‌های اشغالی شده‌اند، باید ظرف کمتر از 2 ماه دیگر این سرزمین‌ها را ترک کنند، در غیر این صورت محکوم به حبس خواهند شد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی برای جذب یهودیان افراطی سفیدپوست از اروپا، آمریکا و خاورمیانه مبالغ کلانی را هزینه کرده و اقدام به غصب اراضی فلسطینی به بهانه اسکان این مهاجران صهیونیست می‌کند.


Page Generated in 0/0046 sec