printlogo


کد خبر: 188642تاریخ: 1396/11/19 00:00
اخبار

مسؤولیت‌ حل مشکلات معیشتی را باید به افراد توانمند سپرد
دبیر شورای نگهبان گفت: در زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی راه‌ها بسته نیست ولی باید مسؤولیت‌ها را به آدم‌های انقلابی و توانمند سپرد. آیت‌الله جنتی در نطق پیش از دستور جلسه شورای نگهبان با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: دشمنان در طول 40 سال گذشته با کارشکنی‌های گوناگون از جمله جنگ تحمیلی 8 ساله، توطئه‌های نظامی، تحریم‌های سنگین و جنگ نرم، قصد نابودی نظام اسلامی را داشتند که بحمدلله تاکنون در این زمینه هم شکست خورده‌اند. وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند مردم، 40 ساله شدن انقلاب خود را جشن بگیرند، درباره برخی تلاش‌ها برای پایه‌گذاری فتنه‌های جدید، هشدار داد و افزود: مسؤولان باید مراقب باشند و مجال ندهند فرصت‌طلبان و هتاکان به مقاصد شوم خود دست یابند. آیت‌الله جنتی به سخنان امام راحل اشاره کرد و گفت: ایشان خطاب به مسؤولان فرمودند: «کاری نکنیم که بگویند اسلام توان مدیریت ندارد، بلکه باید ثابت کنیم اسلام می‌تواند مدیریت کند».  وی ادامه داد: در زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی راه‌ها بسته و قفل نیست ولی باید مسؤولیت‌ها را به آدم‌های انقلابی و توانمند سپرد. دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به مشکلات شدید گوناگون اقتصادی در دیگر کشورها بویژه آمریکا،
تأکید کرد: مردم عزیز ما ضمن اینکه حق دارند اصلاح اوضاع اقتصادی را از دولت بخواهند ولی باید صبر و تحمل نیز داشته باشند.

کسانی که نسخه ذلت وطنی می‌نویسند یا مزدورند یا جاهل
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنهایی که اینجا نسخه وطنی ذلت می‌نویسند یا مزدور هستند یا جاهل. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی، صبح روز چهارشنبه در همایشی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی که در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک عمق تاریخی و یک وسعت جغرافیایی دارد، تصریح کرد: برخی‌ می‌گویند چرا باید به‌رغم مشکلات اقتصادی به سوریه، لبنان و عراق کمک کنیم؟ این صحبت‌ها از روی کم‌توجهی‌ زده می‌شود یا با هدف خاصی القا می‌شود. ولایتی با بیان اینکه حق ما است در منطقه حضور داشته باشیم، تصریح کرد: چطور آمریکایی‌ها به خودشان حق می‌دهند در عراق،‌ سوریه و لبنان باشند اما از ما می‌پرسند شما اینجا چکار می‌کنید؟ وی افزود: بی‌توجهی به مسائل پیرامون خود، همچون عراق عقلانی نیست. آیا با کشوری که بیش از 1200 کیلومتر مرز مشترک داریم خوب است صدام‌ حاکم باشد یا عبادی؟ رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برگزاری رفراندوم توسط اقلیم کردستان عراق گفت: وقتی بخش کردنشین عراق رفراندوم برگزار کرد اکثر کردها مخالف بودند و همان روزی که رفراندوم را برگزار کردند پرچم صهیونیست‌ها را بلند کردند. اگر این رفراندوم موفقیت‌آمیز بود ما امروز تانک‌های اسرائیل را در مرزهای کرمانشاه می‌دیدیم. ولایتی در ادامه بیان کرد: آنهایی که اینجا نسخه وطنی ذلت می‌نویسند یا مزدور هستند یا جاهل.

۴۵ امضا  بر طرح استیضاح آخوندی
 تعداد امضاهای نمایندگان مجلس برای تقاضای استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی به ۴۵ رسید. به گزارش فارس، تعداد امضاهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تقاضای استیضاح عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی به 45 رسید. بنا بر این گزارش، تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس از طراحان استیضاح خواسته‌اند تا آغاز روز کاری مجلس در هفته آینده از تحویل نامه استیضاح آخوندی به هیات رئیسه خودداری کنند،‌ تا آنها نیز بتوانند این نامه را امضا کنند. ناکارآمدی در حوزه راهداری کشور و رویکرد آخوندی به سازمان نظام مهندسی کشور که با اعتراضات مهندسان و دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی مواجه شده است،‌ از جمله محورهای استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی است. این سومین‌بار است که مجلس به دنبال استیضاح عباس آخوندی به دلیل ناکارآمدی در مدیریت وزارت مسکن و شهرسازی است.


Page Generated in 0/0057 sec