printlogo


کد خبر: 188643تاریخ: 1396/11/19 00:00
اخبار

حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، مایه دلگرمی است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کشور در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، از عموم مردم دعوت کرد همچون گذشته با شکوه گسترده‌تر در راهپیمایی 22 بهمن ماه شرکت کنند و مایه دلگرمی مسؤولان خود برای خدمت بیشتر باشند. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان منوجان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، در جمع خبرنگاران گفت: تلاش معین‌های اقتصادی استان کرمان در راستای کاهش فاصله طبقاتی قابل تقدیر است.فرمانده کل سپاه اظهار کرد: در بازدیدهایی که داشتیم، شاهد بودیم اقدامات خوبی در استان کرمان انجام شده است که امیدواریم با ادامه این اقدامات مسائل و مشکلاتی که در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان بویژه منوجان وجود دارد، مرتفع شود. وی با اشاره به اینکه کشور در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، از عموم مردم دعوت کرد همچون گذشته با شکوه گسترده‌تر در راهپیمایی 22 بهمن ماه شرکت کنند و مایه دلگرمی مسؤولان خود برای خدمت بیشتر باشند.

برجام سندی سیاسی بدون خاصیت اقتصادی است
محسن رضایی می‌گوید برجام بیشتر مساله سیاسی است اما قرار بود اثر اقتصادی داشته باشد ولی ترامپ با زیر سؤال بردن برجام اجازه نمی‌دهد ما از امتیازات آن استفاده کنیم، لذا برجام به سند سیاسی بدون خاصیت اقتصادی تبدیل شده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری افزود: ترامپ با ایجاد تردید و شک و شبهه در طرف‌های اروپایی اجازه نمی‌دهد ایران از امتیازات برجام استفاده کند، دولت باید فکری برای این موضوع کند. رضایی با بیان اینکه برای ترامپ خیلی سخت است توافق بین‌المللی را زیر پا بگذارد، گفت: او با تهدید به‌دنبال این است از تنهایی بیرون بیاید و اروپاییان را با خود همراه کند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه دولت به این نتیجه رسیده است که کوچک‌ترین تغییر در برجام، سقوط آزاد آن خواهد بود، گفت: با تغییر در برجام اسمی برای دولت نمی‌ماند و اگر اعتباری کسب کرده به‌کلی آن اعتبار از بین می‌رود، لذا مقاومت دولت را خوب می‌بینیم، دولت در برابر تغییرات در برجام خواهد ایستاد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولت باید اعلام خسارت کند و لیستی از خسارات را که در اغتشاشات به‌وجود آمده به شورای امنیت سازمان ملل ببرد و حتی اگر تصویب نشود باید به‌عنوان سندی در آنجا باشد مبنی بر اینکه آمریکا به ما خسارت‌زده است.

سفیر ایران در مسکو:
روسیه را در جریان پاسخ خود به لغو برجام قرار دادیم
سفیر ایران در مسکو با تاکید بر اقدامات تهران در پاسخ به لغو احتمالی برجام از سوی آمریکا، از مواضع صحیح و عادلانه روسیه در این رابطه قدردانی کرد. به گزارش تسنیم، مهدی سنایی در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی»، اعلام کرد مقامات تهران روی سناریوهایی برای پاسخگویی به «لغو» احتمالی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جانب آمریکا کار کرده و از هم‌اکنون مقامات مسکو را در جریان این اقدامات قرار داده‌اند. سنایی افزود: «مسلما ایران در آینده تلاش خواهد کرد به همکاری خود با روسیه، چین و کشورهای اروپایی ادامه داده و متفقا برای حفظ برجام تشریک مساعی کند ولی اگر اقدامات طرف آمریکایی باعث نقض این توافقنامه شود، ایران نیز سناریوهایی برای اقدام و پاسخگویی به این مساله در نظر گرفته است.» دیپلمات بلندپایه با اشاره به اینکه مقامات تهران طرف روسی را از سناریوهای احتمالی در این زمینه مطلع کرده‌اند، تاکید کرد: «ایران همواره از شرکای روسی خود به خاطر مواضع درست و عادلانه آنها درباره برجام، قدردانی کرده است.»  سفیر ایران گفت: «برجام نتیجه مذاکرات بین ایران و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است و اگر زیر سوال برود، قبل از هر چیز نشان خواهد داد متاسفانه آمریکایی‌ها در حل و فصل هیچ مساله بین‌المللی قابل اطمینان نبوده و برخوردی یکجانبه دارند که قطعا نتیجه‌بخش نخواهد بود. همچنین شکست برجام، یک تجربه تلخ در زمینه سرنوشت توافقات بین‌المللی
خواهد بود».


Page Generated in 0/0054 sec