printlogo


کد خبر: 188656تاریخ: 1396/11/23 00:00
اخبار

عاصمه جهانگیر، گزارشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران مُرد
مرگ شیرین عبادی پاکستان

رسانه‌های پاکستانی روز یکشنبه از مرگ «عاصمه جهانگیر» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران خبر دادند. اگرچه دلیل قطعی مرگ عاصمه جهانگیر به صورت علنی اعلام نشده اما برخی رسانه‌های پاکستانی اعلام کرده‌اند علت مرگ عاصمه جهانگیر سکته قلبی بوده است. جهانگیر ۶۶ ساله پیش از انتصاب به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران در نوامبر سال ۲۰۱۶، نماینده سازمان ملل در امور آزادی ادیان و مذاهب بود. طی نزدیک به 2 سال اخیر عاصمه جهانگیر گزارشاتی علیه اجرای حقوق اسلامی در دستگاه قضایی ایران منتشر کرد. درحالی که ایران اعلام کرده گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره امور مربوط به حقوق بشر در ایران باید از میان مسلمانان باشد اما تاکنون این گزارشگران از میان فعالان ضد دین در کشورهای اسلامی انتخاب شده‌اند. به گزارش «وطن امروز»، عاصمه جهانگیر در حالی به عنوان نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر مربوط به ایران انتخاب شد که یکی از فعالان ضد مذهبی در پاکستان بود.
او یکی از اصلی‌ترین مخالفان اسلامی کردن قوانین در پاکستان بود. فعالیت‌های سیاسی جهانگیر بیشتر در قالب حمایت از زنان صورت گرفته است. او بارها در اظهارنظرهای خود صراحتا علیه قوانین اسلامی و شریعت سخن گفته است به‌گونه‌ای که به عنوان یکی از چهره‌های منفور در میان مسلمانان پاکستان شناخته می‌شد. نفرت عمومی مسلمانان از جهانگیر زمانی عمومی شد که او در مصاحبه‌ای اظهار داشت: ریشه همه محدودیت‌ها در مذهب است. او همچنین افزود: تغییر قوانین مذهبی، گام مهمی در جهت احقاق حقوق زنان است. همکاری‌های عاصمه جهانگیر با شیرین عبادی، فمینیست ایرانی نیز قابل تامل است. عاصمه جهانگیر زمانی که «گزارشگر ویژه سازمان ملل در آزادی‌های مذهبی اقلیت‌ها» بود، با کمک شیرین عبادی و همکارانش در داخل ایران، به کار گزارش‌سازی و سندپردازی علیه جمهوری اسلامی ایران، بویژه در موضوع بهاییان مشغول بود. برای نمونه، ۲۳ اکتبر ۲۰۰۸، در مصاحبه با مرکز خبری سازمان ملل مدعی شد «بهاییان جزو گروه‌های اقلیت دینی(!) تحت ستم در ایران هستند».  

ایجاد گروهک‌های ضدامنیتی در دستور کار دشمنان انقلاب است
حجت‌الاسلام حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه از تلاش دشمن برای تولید گروهک‌هایی برای ایجاد ناامنی در کشور خبر داد. رئیس سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: تسلط ما بر داعش و سایر گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، سبب شده دشمن به فکر گروهک‌سازی‌های جدید برای ایجاد ناامنی باشد. رئیس سازمان اطلاعات سپاه افزود: اشراف ما نشان می‌دهد در وقایع اخیر نیز گروهک‌های بدنام با هدایت دشمنان اصلی ملّت از مطالبات اقتصادی بحق مردم سوءاستفاده و تلاش کردند با تولید ناامنی خواسته‌های ملت را منحرف کنند. حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: «البته اقدامات آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند و در وقت مناسب به آنها سیلی خواهیم زد». وی تأکید کرد: «بدخواهان خارجی و داخلی بدانند سازمان اطلاعات سپاه خود را متعهد به حفظ امنیت و آرامش مردم دانسته و در تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های اطلاعاتی، مبارزه با ریشه‌های فساد و تبعیض را در دستور کار قرار داده است».

شناسایی و دستگیری چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی
دادستان تهران از شناسایی و دستگیری چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری‌دولت‌‌آبادی در جمع خبرنگاران درباره اقدامات متهمان پرونده گفت: این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط‌زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده کشور در حوزه‌های استراتژیک اقدام می‌کردند که با هوشیاری و رصد اطلاعاتی یکی از نهادهای امنیتی کشور، دستگیر و توسط دادستانی تهران بازداشت شدند. شامگاه شنبه خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آن گفته شد کاووس سیدامامی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه امام صادق(ع)، یکی از متهمان به جاسوسی که چندی پیش بازداشت شده بود، در زندان اوین درگذشت. هنوز خبر رسمی در این باره منتشر نشده است اما بر اساس اخباری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به خانواده کاووس سیدامامی گفته شده علت مرگ این استاد دانشگاه در زندان، خودکشی بوده است.
 


Page Generated in 0/0054 sec