printlogo


کد خبر: 188662تاریخ: 1396/11/23 00:00
اخبار

اعلام دلیل سانحه سانچی تا ۲ ماه آینده
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد تا 2 ماه آینده بتوان علت سانحه نفتکش سانچی را اعلام کرد. به‌گزارش تسنیم، محمد راستاد درباره آخرین وضعیت رمزخوانی سانحه نفتکش سانچی افزود: در حال حاضر منتظر جمع‌‌‌بندی نهایی مستندات و مدارک مرتبط با سانحه به‌وجود آمده برای نفتکش سانچی هستیم. مراحل بررسی سانحه توسط کشورهای ذی‌نفع شامل چین، هنگ‌کنگ، پاناما، ایران و بنگلادش در حال انجام است. وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از اطلاعات خام مربوط به حادثه پیش‌آمده برای نفتکش سانچی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تحلیل‌‌‌هایی روی اطلاعات خامی که به دست کمیته مشترک رسیده، انجام شده اما تصمیم‌‌‌گیری و جمع‌‌‌بندی نهایی در این‌باره مستلزم آنالیز اطلاعات جمع‌‌‌بندی شده است. راستاد یادآور شد: همه اطلاعات و مستندات مورد نیاز درباره سانحه نفتکش سانچی در تصادم با شناور فله‌بر کریستال در قالب تفاهمنامه‌ای توسط کشورهای ذی‌نفع حادثه امضا شده است.

چرا بانک‎های ایران هنوز تحریمند؟
رئیس اتاق مشترک ایران و سوییس درباره اینکه چرا به‌رغم تصویب برجام هنوز روابط بانکی ایران با دنیا برقرار نشده توضیح داد. به گزارش تسنیم، شریف نظام‌مافی درباره آخرین شروط بانک‌های خارجی در تعامل پولی با طرف ایرانی گفت: شرایط بانکی و روابط اقتصادی ما با اروپایی‌ها در وضعیت مطلوب از نظر بخش خصوصی نیست. بیشتر بازرگانان ایرانی با مشکلاتی در مبادلات ارزی روبه‌رو هستند اما تنها 30 درصد از این مشکلات به عدم همکاری بانک‌‌های خارجی بازمی‌گردد. نظام‌مافی ادامه داد: عدم آمادگی بانک‌‌های داخلی، عدم هماهنگی با استانداردهای بین‌المللی و عدم شفافیت در تبادلات مالی باعث شده بانک‌‌های خارجی با بانک‌‌های ایرانی همکاری نکنند. در آخرین جلسات مذاکره با بانکداران در فرانسه نخستین و آخرین حرف این بود که باید نظام بانکی‌تان را متحول کنید تا با شما کار کنیم. از این نظر توپ در زمین ماست. این بانک‌‌های ایرانی هستند که باید به روز شوند. وی تصریح کرد: بانک‌های کوچک اروپایی در سطح تبادلات ارزی با ایران همکاری می‌کنند و خبری از فاینانس و سرمایه‌‌گذاری نیست. غیر از 2 بانک خاورمیانه و سامان که در فضای بین‌المللی فعالیت می‌کنند، باقی بانک‌‌های ایرانی از نظر استانداردهای جهانی عقب هستند.

پرداخت عیدی کارمندان با حقوق بهمن
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت به طور حتم همراه با حقوق بهمن‌ماه پرداخت خواهد شد. به گزارش تسنیم، مبلغ عیدی امسال کارمندان دولت و بازنشستگان بر اساس مصوبه هیات دولت 847 هزار و 500 تومان است. پیش از این اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه پرداخت عیدی را ابلاغ کرده بود. همچنین پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت و قراردادهای موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال 1396 است و در هر حال میزان عیدی اینگونه افراد از50 درصد رقم یاد شده کمتر نخواهد بود.  از سوی دیگر عیدی کارگران با حداقل حقوق 930 هزار تومانی، یک میلیون و 860 هزار تومان است. طبق قانون حداقل عیدی کارگران باید به میزان 2 برابر حداقل دستمزد در آن سال باشد و نباید حداکثر از 3 برابر آن تجاوز کند.


Page Generated in 0/0054 sec