printlogo


کد خبر: 188669تاریخ: 1396/11/23 00:00
کوتاه و گویا

  مرتضی صانعی‌طاهری، مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه رادیولوژیست‌ها خط اول شناسایی سرطان‌های زنان هستند، گفت: ‌در صورت تشخیص به موقع، تصمیم‌گیری در درمان سریع‌تر انجام گرفته و کمک بیشتری برای نجات جان بیمار می‌توان انجام داد.
  احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در 10 ماه گذشته در حوزه وصول مطالبات، 48 هزار و 213 میلیارد و 750 میلیون ریال معوقات بانکی وصول شده که 31 درصد رشد را نشان می‌دهد. در این زمینه 17 هزار و 31 نفر از بدهکاران بانکی ممنوع‌الخروج شدند و 9 هزار و 482 بدهکار پس از پرداخت بدهی، رفع ممنوعیت خروج از کشور گرفتند.
  سعید سرکار، دبیر ستاد فناوری نانو، درباره رویکرد ستاد در 10 ساله نخست فعالیت آن گفت: طبق سند راهبردی اول، فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه صنعتی و بازار مورد توجه بود و مدتی است حرکت به سمت تجاری‌سازی محصولات نانویی با نگاه صادراتی را آغاز کرده‌ایم. به عبارت دیگر، تربیت نیروی متخصص و ارتقای بنیه علمی پایه حرکت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بود و قصد داریم نقش فناوری‌های نوین در توسعه صنعتی بنگاه‌های اقتصادی را پررنگ‌تر کنیم.
  غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد از داروها را از لحاظ تعداد در داخل کشور تولید می‌کنیم و بین کشورهای منطقه کشوری هستیم که بیشترین داروی مورد نیاز خود را تامین می‌کنیم.
  شهردار منطقه 2 تهران از برپایی جلسه آسیب‌شناسی در بحران برای کاهش انتقادها و بهره‌مندی از توان مردمی در بحران‌های آینده خبر داد. رسول کشت‌پور اظهار داشت: پس از بارش برف  چند وقت گذشته جلسه‌ای با موضوع آسیب‌شناسی روزهای برفی با حضور معاونان و شهرداران نواحی منطقه برگزار شد و در آن با رویکرد خودانتقادی، فعالیت‌های شهرداری منطقه ارزیابی و در ادامه شرکت‌کنندگان راهکارهای کاهش مشکلات و چگونگی بهره‌مندی از مشارکت  مردمی و دستگاه‌ها را  ارائه دادند.
  ویژه‌برنامه «ملکوت تکلم» به منظور گرامیداشت شاعر فقید احمد عزیزی به همت مدیریت آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در خانه شعر برگزار شد و در آن محمود صلاحی از افتتاح خانه ادبیات داستانی در محل خانه سیمین دانشور و جلال آل‌احمد خبر داد. ویژه‌برنامه «ملکوت تکلم» گرامیداشت شاعر فقید احمد عزیزی، شامگاه پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه با حضور شاعران مطرح کشور در خانه شعر برگزار شد.
  مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: طرح «کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر» با حضور شهردار تهران در ایستگاه میدان ولیعصر (عج) افتتاح شد. فرنوش نوبخت با اشاره به اهمیت امور فرهنگی و اجتماعی در مترو افزود: متروی تهران روزانه پذیرای میلیون‌ها نفر است که برای سفرهای درون‌شهری خود این ناوگان را انتخاب کرده‌اند، این حضور باعث می‌شود این شهر زیرزمینی فرصت طلایی برای ترویج فرهنگ و موضوعات اجتماعی پیدا کند.
 


Page Generated in 0/0063 sec