printlogo


کد خبر: 188670تاریخ: 1396/11/23 00:00
آوای شهر

سازمان هواشناسی هشدار داد
ورود سامانه بارشی به کشور
سازمان هواشناسی درباره ورود موج شدید بارش برف و باران به کشور هشدار دارد. به گزارش مهر، سازمان هواشناسی درباره موج شدید بارش برف و باران هشدار دارد. بر اساس این گزارش، امروز 23 بهمن، بارش باران و برف و وزش باد شدید در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و شمال تهران و برای فردا 24 بهمن، بارش برف و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان،کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و بارش برف و باران و وزش باد شدید در کرمانشاه، ایلام، نیمه‌شمالی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، نیمه‌شمالی خراسان رضوی و بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود. به دلیل بارش برف طی مدت یاد شده در جاده‌های کوهستانی مناطق یادشده، لغزندگی جاده‌ها و به دلیل مه‌آلودگی و کولاک برف کاهش دید و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود. انتظار می‌رود بارش در روز چهارشنبه در نیمه غربی و نوار شمالی کشور تداوم یابد.

شهرداری با بارش‌های جدید غافلگیر نشود
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید ضریب آمادگی شهرداری برای مواجهه با بحران افزایش یابد، افزود: با توجه به اینکه بارش‌های جدید در راه است، شهرداری غافلگیر نشود. یوناتن بت‌کلیا با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر در راه بودن سامانه بارشی جدیدی برای پایتخت، نسبت به آمادگی شهرداری تهران برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از تغییرات جوی ابراز تردید کرد و به خانه ملت گفت: غفلت شهرداری در مواجهه با برف نباید بار دیگر تکرار شود و شهرداری باید از این موضوع، عبرت گرفته باشد تا حال که بارش‌های جدید در راه است، غافلگیر نشود. نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس تصریح کرد: متاسفانه در بارش برف اخیر شاهد ضعف عملکرد شهرداری بودیم؛ به گونه‌ای که مدیران شهرداری تنها به ابراز نگرانی اکتفا کرده و نتوانستند در این حوزه بخوبی انجام وظیفه کنند. بت‌کلیا با بیان اینکه در بارش برف چند وقت گذشته تنها مردم متضرر شدند، گفت: وظیفه شهرداری خدمات‌رسانی و تامین آسایش و آرامش شهروندان در زمان بحران است. وی ضعف در مدیریت بحران را نشانه جدی نگرفتن این موضوع از سوی مدیران دانست و افزود: مدیران ذی‌ربط باید علاوه بر اتخاذ تدابیر برای مواجهه با بحران دوشادوش نیروهای خدماتی در صحنه خدمات‌رسانی به مردم در بحران‌ها حضور داشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران:
تهران نیازمند 4 خط متروی حومه‌ای است
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم توجه به متروی حومه تهران گفت: تهران نیازمند 4 خط متروی حومه‌ای است که کل شهرهای اطراف تهران را پوشش دهد. محسن هاشمی درباره سرانجام راه‌اندازی خطوط متروی حومه تهران، به ایسنا افزود: افراد زیادی روزانه با خودروهای خود از شهرهای اطراف به تهران می‌آیند در حالی که این افراد باید به‌گونه‌ای سازماندهی شوند که به جای خودرو با مترو به تهران سفر کنند. وی با بیان اینکه خوشبختانه راه‌اندازی خطوط متروی حومه مورد تاکید وزیر راه نیز قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه شاهدیم که دولت نیز  نسبت به ایجاد قطار حومه‌ای حساس است، براین اساس باید تعاملی به وجود آید تا 4 خط قطار حومه‌ای را در حاشیه زمین‌های راه‌آهن مثل ریل ورامین و کرج راه‌اندازی کنیم. هاشمی با بیان اینکه برای گسترش خطوط حمل‌ونقل ریلی می‌توان خطوط ریلی مترو را گسترش داد یا از راه‌های دیگری استفاده کرد، گفت: متاسفانه همیشه این موضوع (راه‌اندازی متروی حومه) در حد حرف باقی می‌ماند و اجرا نمی‌شود که باید رایزنی‌های لازم برای پیگیری این مهم انجام شود.
 


Page Generated in 0/0055 sec