printlogo


کد خبر: 188677تاریخ: 1396/11/23 00:00
اخبار

گوشی‌های سامسونگ تحویل ورزشکاران ایرانی شد
شرکت سامسونگ در نهایت گوشی‌های ورزشکاران ایرانی را تحویل داد. موضوع تحویل ندادن گوشی‌های سامسونگ به ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی در 2 روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده و واکنش‌های مختلفی برانگیخت. در همین راستا خبر رسید شرکت سامسونگ اقدام به تحویل گوشی‌های ورزشکاران ایرانی کرده است تا به نوعی به این غائله خاتمه دهد. پیش از این سامسونگ اعلام کرده بود تحویل ندادن گوشی‌ها به ورزشکاران ایرانی تصمیم کمیته برگزاری مسابقات بوده است. سیدستار صید و سمانه بیرامی‌باهر در اسکی صحرانوردی و محمد کیادربندسری و فروغ عباسی در اسکی آلپاین، نمایندگان ایران در این بازی‌ها هستند.

مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی هک شد
برگزارکنندگان بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ تایید کردند در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها یک حمله سایبری انجام گرفت اما برگزارکنندگان بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ اعلام نکردند منبع اصلی این حمله سایبری کیست. سیستم‌های وابسته به بازی‌های المپیک زمستانی از جمله سرویس‌های تلویزیونی و اینترنتی روز جمعه در روز افتتاحیه مراسم هک شد اما برگزارکنندگان اعلام کردند این حمله اختلال جدی در مراسم ایجاد نکرد. مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد: حفظ عملیات ایمنی هدف ما است. ما در این باره اظهارنظر نمی‌کنیم. در حال انجام اقداماتی هستیم تا مطمئن شویم سیستم‌های ما ایمن هستند. وی ادامه داد: من درباره عاملان اصلی این حمله چیزی نمی‌دانم. بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ در 80 کیلومتری مرز کره‌شمالی برگزار می‌شود، کشوری که به طور تکنیکی با کره‌جنوبی در جنگ به سر می‌برد. با این حال 2 تیم کره‌شمالی و کره‌جنوبی با یکدیگر در مراسم افتتاحیه المپیک برای نخستین‌بار از سال 2006 رژه رفتند. کره‌جنوبی از بازی‌های پیونگ‌چانگ به عنوان ابزاری برای آب کردن یخ‌ روابط با کره‌شمالی استفاده می‌کند. سخنگوی کمیته برگزار‌کننده بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ گفت: تمام مشکلات فنی به وجود آمده حل شده و مشکل جدیدی وجود ندارد. ما تصمیم گرفتیم که منبع اصلی این حمله سایبری رااعلام نکنیم.
روسیه که از ورود به بازی‌های المپیک زمستانی به دلیل دوپینگ منع شده است، چند روز پیش از مراسم افتتاحیه اعلام کرده بود هرگونه اتهام مرتبط با حمله سایبری توسط هکرهای روسی به ساختارهای زیربنایی مرتبط با بازی‌های المپیک پیونگ‌چانگ بی‌پایه و اساس است. تعدادی از ورزشکاران روسیه از بازی‌های المپیک زمستانی امسال محروم شدند و ورزشکاران روس که در این بازی‌ها حضور دارند نیز به صورت مستقل مسابقه می‌دهند. دلیل این مساله دوپینگ سازمان‌یافته در روسیه بوده است.


Page Generated in 0/0050 sec