printlogo


کد خبر: 188695تاریخ: 1396/11/23 00:00
اخبار

حذف بخش بین‌الملل از دوازدهمین دوره جشنواره شعر فجر
دبیرعلمی دوازدهمین دوره جشنواره شعر فجر گفت: به دلیل آغاز دیرهنگام جشنواره و مشکلات در روابط بین‌المللی‌، در این دوره به بخش بین‌الملل و ارزیابی آثار فارسی‌زبانان کشورهای دیگر توجهی نداشتیم. به گزارش تسنیم، جواد محقق، دبیر علمی دوازدهمین دوره جشنواره شعر فجر، با اشاره به بخش بین‌الملل این دوره، گفت: ما امسال به بخش بین‌الملل چندان نظری نداشتیم به دلیل اینکه فرصت بسیار محدودی برای برگزاری جشنواره داشتیم و آن هم به دلیل آغاز دیرهنگام جشنواره بود. آغاز دیرهنگام جشنواره از یک سو و مشکلاتی که در ارتباطات بین‌الملل وجود دارد‌، از سوی دیگر موجب شد دست ما بسته شود بنابراین در این دوره رقابت در بخش بین‌الملل را نخواهیم داشت البته ما در حال رایزنی هستیم تا میهمانانی از کشورهای فارسی‌زبانان منطقه در اختتامیه جشنواره حضور داشته باشند. ما در سال‌های گذشته مجموعه شعرهای 10 سال اخیر افغانستان را ارزیابی و همچنین در جایزه جلال آثار نویسندگان تاجیک را بررسی کردیم اما در جریان حضور چهره‌های برگزیده به ایران و حضور در جشنواره مشکلاتی پیش آمد که فعلاً مسکوت باقی مانده است.


آغاز پویش کتابخوانی «کتاب‌شارژ»
پویش کتابخوانی کتاب‌شارژ همزمان با دهه فجر با محوریت «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده»، جدیدترین اثر ابراهیم حسن‌بیگی برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، مجمع ناشران انقلاب اسلامی با همکاری و همیاری چندین نهاد، به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه، پویش کتابخوانی کتاب‌شارژ را همزمان با دهه فجر برگزار می‌کند. کتاب محور این پویش «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» است که به‌همت حوزه هنری کودک و نوجوان استان تهران تولید شده است. این کتاب نوشته ابراهیم حسن‌بیگی است و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. در حال حاضر قشر کمی از جامعه کتاب‌خواندن را جزو برنامه‌های زندگی‌شان قرار داده‌اند و متأسفانه نوجوانان ما با کتاب مأنوس نیستند، بنابراین پویش کتاب‌شارژ گام کوچکی است برای رسیدن به این هدف مهم که همانا آشتی ‌دادن طیف نوجوان با کتاب است. با توجه ‌به اینکه بسیاری از مخاطبان این پویش دانش‌آموزانند، بخش ویژه دانش‌آموزی همگام با طرح کندوی کتاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود. این بخش به‌ صورت متمرکز در تمام مدارس سطح کشور که انجمن اسلامی فعال دارند برگزار می‌شود و جایزه ویژه‌ا‌ی دارد. زمان برگزاری پویش از بهمن96 تا خرداد 97 است.


عذرخواهی تارانتینو  بابت طرفداری از پولانسکی
«کوئنتین تارانتینو» که به طرز عجیبی جریان تجاوز «رومن پولانسکی» به دختری ۱۳ ساله را توجیه کرده بود، از اظهارات خود ابراز پشیمانی کرد. به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: هفته گذشته مصاحبه‌ای از «کوئنتین تارانتینو» که در سال ۲۰۰۳ انجام شده بود، دوباره مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و باعث شد این کارگردان مطرح سینما از قربانی پرونده تجاوز «رومن پولانسکی» عذرخواهی کند. کارگردان «بیل را بکش» ۱۵ سال پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود: جرم «پولانسکی» تجاوز نیست و به نظر من وقتی از واژه تجاوز استفاده می‌کنید درباره خشن‌ترین جرائم در جهان صحبت می‌کنید. وی در ادامه این مصاحبه عنوان کرد: جرم «پولانسکی» تنها رابطه با یک فرد کوچک‌تر از سن قانونی بوده و نه تجاوز! اخیرا هم «اوما تورمن» افشا کرد در جریان ساخت فیلم «بیل را بکش»، «تارانتینو» او را مجبور به بازی در یک صحنه خطرناک کرده و موجب آسیب‌دیدگی وی شده؛ این دو مساله «تارانتینو» را با حجم بسیار زیادی از انتقادات روبه‌رو کرد و حالا او با انتشار بیانیه‌ای از «سامانتا گایمر»ـ قربانی پرونده «پولانسکی»ـ رسما عذرخواهی کرده است. تارانتینو در این متن نوشته است: «بعد از ۱۵ سال متوجه شده‌ام که من چقدر اشتباه می‌کردم. خانم «گایمر» مورد تجاوز «رومن پولانسکی» قرار گرفته بود. وقتی «هوارد» حرف «پولانسکی» را وسط آورد، من برای ایجاد هیجان بیشتر بحث به غلط نقش وکیل مدافع شیطان را به عهده گرفتم. من احساسات خانم «گایمر» را در نظر نگرفتم و از این بابت واقعا متاسفم».
 


Page Generated in 0/0056 sec