printlogo


کد خبر: 188700تاریخ: 1396/11/23 00:00
پاسخ میلیون‌ها ایرانی به توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی با حضور پرشور در جشن سی‌ونهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
تماشایی شد

گروه سیاسی: یکهزار شهرستان، شهر و بخش و بیش از 4 هزار روستا دیروز (22 بهمن) مملو از جمعیتی بود که آمده بودند تا جشن سی‌ونهمین سالروز پیروزی انقلاب‌شان را گرامی بدارند. این اعداد تنها می‌تواند کمیت حضور مردم را در جشن انقلاب نشان دهد اما کیفیت آن را حتی بیش از 6 هزار عکاس، خبرنگار و فیلمبردار داخلی و 250 خبرنگار خارجی نیز نمی‌توانند به همان کیفیتی که وجود دارد به تصویر کشیده یا مخابره کنند. هیچ قاب دوربینی نتوانسته و نمی‌تواند حماسه‌آفرینی‌های ملت ایران را آنطور که هست روایت کند. این حضور را تنها کسانی درک می‌کنند که در میانه میدان و در سیل جمعیت مشتاق ایرانی قدم برمی‌دارند. تنها اینگونه است که می‌توان دریافت چگونه ملت ایران 39 سال فتنه‌ها را یکی پس از دیگری از سر گذرانده و پای این انقلاب ایستاده است. امسال اما مردم ایران با هر نوع دیدگاه، گرایش و سلیقه‌ای پرشورتر از سال‌های قبل به خیابان‌ها آمدند تا پاسخ قاطعی به دشمنان یعنی همان کسانی که یک ماه و نیم پیش تلاش کردند با حمایت‌های خود، اعتراضات مردمی به وضعیت اقتصادی را به ناآرامی‌های دامنه‌دار تبدیل کنند و فتنه جدیدی را رقم بزنند اما مردم نگذاشتند، بدهند. مردم هر چند از وضعیت اقتصادی و فساد اقتصادی گله‌مندند و این نارضایتی را در دستنوشته‌های‌شان و بازداشت نمادین 2 مفسد اقتصادی و یک مدیر ناکارآمد نشان دادند اما با این حال تاکید می‌کنند به خاطر انقلاب و رهبری به خیابان‌ها آمده‌اند تا پاسخی به دشمنان داخلی و خارجی و بویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و هیات حاکمه این کشور بدهند و بگویند هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد انقلاب‌شان؛ این میراث خمینی(ره) طعمه گرگ‌های استعمارگر شود. مردم از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب؛ از قلب تهران تا میدان اصلی 4 هزار روستا 22 بهمنی تماشایی را در بهمن 96 ثبت کردند. مردم ایران دیروز به رسم هرساله زودتر از ساعت 9 صبح که زمان آغاز رسمی مراسم 22 بهمن است، خود را به مسیرهای راهپیمایی رساندند و به دشمنی‌های استکبار پاسخ دادند. سیل خروشان مردمی در تهران و سایر استان‌ها به نحوی بود که از دقایق اولیه آغاز راهپیمایی، رسانه‌های خارجی به پوشش گسترده این مراسم پرداختند و از این حجم استقبال اعلام حیرت کردند.  در تهران مردم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را از مسیرهای دهگانه تعیین‌شده به سمت میدان آزادی آغاز کردند. مردم تهران با حمل پلاکاردهای «انقلاب مردمی، مردم انقلابی»، «ملت ما بیدار است، از فتنه‌گر بیزار است»، «مرگ بر اسرائیل»، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، «خون دل‌ها خورده‌ایم» و «مرگ بر آمریکا» در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند. شعار اصلی این مراسم نیز به رسم هر ساله شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود. در کنار این شعارها، راهپیمایان‌ با شعار «حی‌علی‌خیرالعمل، کمک به مردم یمن» بر حمایت همه‌جانبه کشورهای اسلامی از مردم مظلوم یمن تاکید کردند. آنان همچنین با شعار «آل‌سعود حیا کن، یمن را رها کن» از اقدام تجاوزکارانه عربستان‌سعودی علیه مردم مظلوم یمن اعلام انزجار کردند. راهپیمایان تهرانی ضمن به آتش کشیدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی، تابوت رژیم صهیونیستی را به صورت نمادین تشییع کردند. روی این تابوت فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اسرائیل  25 سال آینده را نخواهد دید» حک شده بود.
در راهپیمایی 22 بهمن تهران علاوه بر مردم، مسؤولان نیز حضوری چشمگیر داشتند. آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی، حسن روحانی، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، سرلشکر جعفری، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، امیر فرزاد اسماعیلی، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سردار حسین اشتری، علی شمخانی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، دریادار سیاری، محسن هاشمی، محمدعلی نجفی و وزرای دولت همچون محمدجواد ظریف، آذری‌جهرمی، غلامی و... از جمله شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن بودند.
 گلایه از عدم برخورد با مفسدان اقتصادی
در کنار شعارهای  استکبارستیزانه، یکی از مطالبات مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن برخورد قاطع‌تر دستگاه‌های مسؤول با مفسدان و نجومی‌بگیران بود. مردم در انتقاد به رویه دولت در برخورد با مدیران نجومی‌بگیر، به این موضوع واکنش نشان دادند و چند جوان در حرکتی نمادین و در اعتراض به عدم برخورد مناسب با مدیران نجومی، در حالی که گردن‌آویز نجومی‌بگیر به گردن داشتند، با حمل کیسه‌های مملو از پول که روی آن علامت دلار ثبت شده بود، در راهپیمایی شرکت کردند. این برای دومین بار است که مردم در 22 بهمن در حرکتی نمادین از دولت می‌خواهند با این مدیران برخورد قانونی داشته باشد. حوالی میدان انقلاب تهران نیز برخی جوانان در حالی که دست‌شان با طناب بسته شده بود و گردن‌آویز مفسدان اقتصادی و مدیر ناکارآمد  بر گردن داشتند، بر محاکمه مفسدان اقتصادی و همچنین مدیران ناکارآمد تاکید کردند. برخی از جوانان تهرانی نیز با حمل پلاکاردهایی مطالبات خود را از مسؤولان مطرح کردند و با تاکید بر  شعارهایی نظیر «انقلاب مال کوخ‌نشین‌هاست، مسؤول کاخ‌نشین استعفا»، «سال 57 آمریکا را از ایران و امسال از منطقه اخراج کردیم» و «دوران مذاکره تمام شده است»، اعتراض خود را به سازش برخی مسؤولان در طلیعه 40سالگی انقلاب اعلام کردند. این گلایه‌مندی البته مختص راهپیمایان تهرانی نبود. در مشهد نیز یکی از جوانان با حمل دستنوشته‌ای ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی، توافق هسته‌ای را باعث برچیده شدن رآکتورها و تداوم گرانی‌ها دانست. در دستنوشته این جوان مشهدی آمده بود: «مسؤولین گلایه‌مندیم؛ قبلا دلار میخریدن 3700 با رآکتور؛ الان دلار میخرن 4800 بدون رآکتور».
 پاسخ موشکی به رژیم صهیونیستی
امسال نیز در راهپیمایی 22 بهمن، بخشی از دستاوردهای نظامی ایران به نمایش درآمد. در این راهپیمایی، موشک بالستیک «قدر» در چهارراه ولی‌عصر نمایش داده شد. این موشک بالستیک با سوخت مایع، 2هزار کیلومتر برد دارد. روی بدنه این موشک که در تقاطع خیابان‌های آزادی و رودکی مستقر بود این جمله رهبر انقلاب حک شده بود: «اگر غلطی از مسؤولان رژیم صهیونیستی سر بزند جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد». دستاورد دیگر رونمایی‌شده در این مراسم، ماکت جدیدترین زیردریایی ساخت ایران با نام «فاتح» بود. این زیردریایی ساخت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع است که حدود 500 تن وزن داشته و هم‌اکنون آخرین مراحل تست خود را پشت سر می‌گذارد. در این راهپیمایی، ماکت شناور موشک‌انداز «جماران» هم به نمایش درآمد که نخستین‌ ناوشکن ایرانی از کلاس موج است که توسط صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده است و 1300 تن وزن دارد. سامانه موشکی «فجر5» نیز از دیگر دستاوردهای صنایع دفاع بود که در راهپیمایی دیروز به نمایش درآمد. همچنین موشک ضدزره «توفان 2ام» نیز در این راهپیمایی نمایش داده شد که کمتر از 4 کیلومتر برد دارد و علیه سامانه‌های زرهی و نقاط تجمع دشمن استفاده می‌شود.
در قم نیز آیات عظام تقلید دوشادوش مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت کردند. آیات عظام مکارم‌شیرازی، جوادی‌آملی، نوری‌همدانی و امینی با حضور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، انزجار خود را از اقدامات خصمانه آمریکا اعلام کردند.
 باز هم «باید»
حسن روحانی سخنران مراسم یوم‌الله 22 بهمن در تهران بود.  او  در این سخنرانی همچون سایر سخنرانی‌های پیش از این که باعث انتقاد افکار عمومی شده بود، بارها از واژه «باید» استفاده کرد. بر اساس اظهارات حسن روحانی که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری آن را منتشر کرده است، او در این سخنرانی بیش از 32 بار از کلمه «باید» استفاده کرده است و همین مساله باعث شد در شبکه‌های اجتماعی مردم به این اظهارات واکنش نشان دهند. کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند مخاطب اصلی این بایدهای حسن روحانی خود وی است و رئیس‌جمهور مسؤول پاسخ دادن به این باید‌هاست. روحانی در این مراسم با اشاره به تلاش دشمنان فرامنطقه‌ای برای تجزیه عراق و سوریه و تلاش‌های ایران اسلامی برای به شکست کشاندن این توطئه دشمنان، به شکست توطئه اخیر آمریکا در ایران اسلامی پرداخت و افزود: آمریکایی‌ها می‌خواستند در امور داخلی کشورمان مداخله کنند اما مردم ما به آنها جواب رد دادند و با وحدت، اتحاد و ایستادگی‌خود، توطئه آمریکایی‌ها را خنثی کردند. آمریکایی‌ها  به شورای امنیت سازمان ملل رفتند و می‌خواستند علیه ملت ایران توطئه کنند اما خوشبختانه اعضای شورای امنیت به آمریکا پاسخ منفی دادند. روحانی گفت: در مسأله برجام نیز آمریکایی‌ها تاکنون چند نوبت برای از بین بردن این توافق مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش کردند اما تا امروز ناموفق بوده‌اند و اعلام می‌کنم ملت ما به عهد خودش تا روزی پایبند است که طرف مقابل ما هم به عهد خود پایبند باشد و دوباره تأکید می‌کنم اگر بخواهند از پیمانی خارج شوند، ضرر آن را خیلی زود خواهند دید. ملت ما ملتی است که راه موفقیت و پیروزی خود را ادامه می‌دهد.
قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن
راهپیمایی مردمی 22 بهمن با صدور قطعنامه‌ای پایان یافت. در این قطعنامه ضمن تجدید میثاق و بیعت خلل‌ناپذیر با آرمان‌های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انقلابی‌گری و اعلام تبعیت همه‌جانبه از رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری، بر پشتیبانی قاطع از موفقیت‌های جوانان مومن و متخصص کشور بویژه در عرصه علم و فناوری و صنایع بازدارنده دفاعی و موشکی تاکید شده و آمده است: آمریکای جنایتکار را همچنان «دشمن شماره یک» خود دانسته و ضمن ابراز خشم و نفرت از بدعهدی‌های شیطان بزرگ در نقض مفاد توافقنامه هسته‌ای و محکوم کردن مواضع خصمانه برخی مقامات ارشد اروپایی در همراهی با سیاست‌های سلطه‌طلبانه شیطان بزرگ، از تمام مسؤولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطعانه نسبت به استیفای کامل حقوق و منافع ملی و مقابله به مثل موثر با تحریم‌ها و اقدامات خرابکارانه نظام سلطه و ایادی آن، شجاعانه اقدام کند.  راهپیمایان بار دیگر حمایت همه‌جانبه خود را از وحدت و اتحاد جهان اسلام و همچنین جنبش‌ها و حرکت‌های اسلامی و آزادیبخش، خاصه فلسطین و محور مقاومت اعلام داشتند و با‌ تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی، طرح رذیلانه سردمداران کفرپیشه آمریکای جنایتکار را در رسمیت بخشیدن به نقشه شوم انتقال پایتخت رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی به بیت‌المقدس و همچنین جنایات وحشیانه رژیم قبیله‌ای آل‌سعود و همپیمانان آن در یمن و بحرین شدیدا محکوم کردند.
 


Page Generated in 0/0080 sec