printlogo


کد خبر: 188707تاریخ: 1396/11/24 00:00
تلویزیون

پیگیری سلامتی اکبر عبدی توسط مقام معظم رهبری
اکبر عبدی می‌گوید مقام معظم رهبری  2 بار جویای حال وی در زمان بیماری شده است. به گزارش «وطن امروز»، اکبر عبدی بازیگر باسابقه و پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با «سینما دو» از پیگیری حال و اوضاعش در دوره بیماری 2سا‌له‌اش توسط یک فرد خاص گفت و بیان کرد: شاید باور کردنی نباشد اما در این مدت کسی که اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم وقتش را داشته باشد به ما فکر کند، جویای احوال ما شد؛ «آقا» (مقام معظم رهبری) در این مدت 2 بار از طریق دوستانی که خدمت‌شان می‌رسند، حال من را پرسیده بود و به این دوستان گفته بودند، پیگیر احوال اکبر عبدی شوید و اگر کمک مالی یا دوا و درمان نیاز دارد، رسیدگی کنید. واقعا این موضوع برای من جالب بود زیرا اصلا فکر نمی‌کردم بنده را به یاد داشته باشند زیرا ایشان در راس یک کشور قرار دارند و بسیار سرشان شلوغ است. تاکنون ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب نداشتم اما از طریق فیلم‌ها به من توجه کرده‌اند. ایشان حتی درباره بعضی از کارهای من مانند «آدم برفی»، «اخراجی‌ها» و «رسوایی» دست خط نوشتند. ایشان درباره بازی بنده در رسوایی فرمودند، در 35 سال گذشته کسی به این خوبی نقش یک روحانی را بازی نکرده بود.


جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ انیمیشن را تحقیر کرد!
علی نوری‌اسکویی، دبیر صنف انیمیشن خانه سینما در یادداشتی به نقد رفتار  سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر با انیمیشن «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان تنها انیمیشن حاضر در این رقابت پرداخت. به گزارش مهر، در بخشی از این یادداشت آمده است: «انتقاد حقیر صرفا به این دوره از جشنواره و شخص آقای داروغه‌زاده نیست که این دوره از جشنواره به نظر من اتفاقا از دوره‌های خوب برگزاری جشنواره فجر بود، انتقاد من حتی به این روند 36 ساله هیاتی برگزار کردن جشنواره هم نیست، اعتراض بنده این است؛ حالا که کلا ریش و قیچی را دست خود گرفته‌اید این چه نوع برخورد زننده‌ای با این هنرمندان شریف و بی‌ادعای هنر انیمیشن است؟! چرا از ابتدا اعلام نمی‌کنید ما امسال به هر دلیل در جشنواره فیلم انیمیشن نخواهیم داشت! جناب آقای وزیر در باب اهمیت و جایگاه حیاتی صنعت انیمیشن در آینده سینمای کشور شما بیشتر از ما صحبت کرده‌اید پس نیازی به توضیح بیشتر نمی‌بینم و تنها همین سوال را مطرح می‌کنم که اگر این اهمیت را می‌دانید چرا اجازه می‌دهید اهالی این هنر- صنعت تحقیر شوند؟»


نظر نادر طالب‌زاده  درباره «به‌وقت شام»
دهمین قسمت از ویژه‌برنامه‌ ققنوس با حضور نادر طالب‌زاده، کارگردان سینما برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخشی از این برنامه نادر طالب‌زاده‌ در پاسخ به سوال اکبر نبوی مجری این برنامه درباره عدالت نمایشی در پرداختن به واقعه‌ انقلاب گفت: در سال‌های اولیه‌ انقلاب بسیاری شور آن را داشتند که با ساختن فیلم، زنده بودن سینما را نشان دهند و برخی هم بدون آنکه فیلمی ساخته باشند، سر صحنه فیلمسازی می‌آموختند. غالب آثار آن دوران بدین صورت ساخته می‌شد. فیلمسازی برای کسی که به مدرسه آموزش فیلمسازی نرفته باشد بسیار سخت است و به‌جز موارد استثنا، یک چنین افرادی فیلمساز خوبی نمی‌شوند. در حال حاضر بعد از سال‌ها فیلمسازی برای انقلاب، شاهد ظهور آثار فاخری هستیم که برخی از آنها قابلیت بین‌المللی شدن دارند. من در همین جشنواره هم چند کار خوب را شاهد بودم. نبوی نظر طالب‌زاده را درباره فیلم به‌وقت شام آخرین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا پرسید و او پاسخ داد: بسیار فیلم خوبی بود. فیلمی پر شات همراه با یک معماری دوربین فوق‌العاده بود. فیلم پیرامون موضوعی بود که تا به حال آن را کسی ندیده است، چه مردم ایران و چه غربی‌ها. اگر چه در جاهایی کار با شتاب انجام شده و از مسائل به‌سرعت گذر کرده بود اما اثر با یک دکوپاژ پخته بود.


Page Generated in 0/0048 sec