printlogo


کد خبر: 188716تاریخ: 1396/11/24 00:00
چهارگوشه

تعطیلی فرودگاه لندن
فرودگاه اصلی پایتخت انگلیس روز یکشنبه در پی کشف بمبی به جای مانده از جنگ دوم جهانی به‌مدت چندین ساعت تعطیل شد. فرودگاه شهر لندن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پی کشف یک بمب به جای مانده از جنگ دوم جهانی در رودخانه «تیمز»، به دلیل عملیات خنثی‌سازی و انتقال امن این بمب فرودگاه به مدت چند ساعت بسته شده است.» عملیات خنثی‌سازی بمب و انتقال آن به یک مکان امن توسط نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا انجام شد.

18 کشته در عملیات ارتش ونزوئلا
در جریان عملیات ارتش ونزوئلا برای بازپس‌گیری یک معدن طلا از دست باندهای تبهکار، 18معدنکار غیرقانونی کشته شدند. «یوستو نوگوئرا» فرماندار ایالت بولیوار در جنوب ونزوئلا که منطقه طلاخیز گویان در آن واقع شده، گفت: «یک واحد ارتش ونزوئلا به یک حمله واکنش نشان داده است.» رسانه‌های محلی روز یکشنبه از کشف و ضبط مقادیری اسلحه و مواد منفجره از معدنکاران غیرقانونی توسط ارتش ونزوئلا خبر دادند. گویان که به بخش شمالی جنگل‌های انبوه آمازون در برزیل متصل می‌شود به خاطر جغرافیای بکر و معادن غنی‌اش به محل فعالیت گروه‌های شرور و تبهکار تبدیل شده که با استفاده از مردم بومی از صدها معدن غیرقانونی طلا و الماس بهره‌برداری می‌کنند.

چین به دنبال افزایش حضور در سوریه
دولت چین پس از 6 سال حمایت بی‌سر و صدا از نظام سوریه در تلاش است با ارائه کمک‎ به مردم و دولت این کشور نقش خود را در دوران بازسازی شام افزایش دهد. این هفته سفیر چین به خبرگزاری شین‌هوا گفته است که پکن تلاش‎هایش را بر توسعه و بازسازی سوریه متمرکز می‌کند. پیش از این نیز وزیر حمل‌ونقل سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود پس از بازسازی شبکه حمل‌ونقل این کشور، ساخت خطوط ریلی با کمک دولت چین امکان‌پذیر است. به گزارش نشریه چینی گلوبال‌تایمز، از بهار سال گذشته تاکنون دست‌کم 30 مقام و تاجر بزرگ چینی به منظور بررسی امکان سرمایه‌گذاری به سوریه سفر کرده‌اند.

اون، این را به کره‌شمالی دعوت کرد
کیم جونگ ‌اون، رهبر کره‌شمالی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی را برای شرکت در نشستی در پیونگ‌یانگ دعوت کرد. مون جائه این نیز در پاسخ بر ادامه همکاری 2 کره در ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری نشست 2 کره تاکید کرد. سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری سئول اعلام کرد، این دعوت توسط کیم یو سونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی منتقل شد که هم‌اکنون در سئول است. به گفته او، کیم جونگ اون مایل است در سریع‌ترین زمان ممکن با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در نشستی در پیونگ‌یانگ دیدار کند.

کشته شدن 5 سرباز هندی در کشمیر
در جریان حمله شبه‌نظامیان مسلح به یک پایگاه ارتش هند در کشمیر ۱۰ تن از جمله 5 سرباز هندی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد نامشخصی شبه‌نظامی در نخستین ساعات بامداد روز شنبه به پایگاه ارتش هند در شهر جامو، دومین شهر بزرگ منطقه اشغالی جامو و کشمیر هندوستان در نزدیکی مرز با کشمیر آزاد در پاکستان حمله بردند. پس از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنکه کماندوهای موج نخست حملات را که به کشته شدن 4 تن از آنان انجامید دفع کردند، مهاجمان در داخل مجتمع مسکونی پرسنل ارتش پناه گرفتند. در ادامه درگیری‌ها نیز چهار شبه‌نظامی، یک سرباز و یک غیرنظامی کشته و 9 تن دیگر نیز از جمله زنان و کودکان زخمی شدند. ارتش هند گروه شبه‌نظامی جیش محمد مستقر در  پاکستان را مقصر حمله دانسته و اعلام کرده که درگیری در این پایگاه همچنان ادامه دارد.

19 کشته در حادثه واژگونی اتوبوس در هنگ‌کنگ
واژگونی یک دستگاه اتوبوس دو طبقه در هنگ‌کنگ ۱۹ کشته و بیش از ۵۰ زخمی در پی داشت. پلیس هنگ‌کنگ محل این حادثه را در جاده‌ای در نزدیکی شهر «تای‌پو» اعلام کرده و منابع بیمارستانی از احتمال افزایش افزایش تلفات به‌خاطر وخیم بودن حال برخی مجروحان خبر داده‌اند. به گزارش نیوزآسیا به نقل از شاهدان عینی، اتوبوس یادشده بیش از حد مجاز سرعت داشته و به دلیل ناتوانی راننده در کنترل آن واژگون شده است.


Page Generated in 0/0063 sec