printlogo


کد خبر: 188732تاریخ: 1396/11/24 00:00
آوای شهر

عضو سابق شورای شهر تهران:
 شورای شهر مسؤول عملکرد «نجفی» است
 عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به افزایش اعتراضات مردمی در انتقاد از عملکرد شهرداری تهران، گفت: محسن هاشمی باید به این پرسش پاسخ دهد که آیا تا پیش از این نمی‌دانستید نجفی به دلیل بیماری از مسؤولیت پیشین خود در معاونت ریاست‌جمهوری استعفا کرد؟ پرویز سروری، شهرداری تهران را فاقد کارآمدی خوانده و در این‌باره به تسنیم اظهار داشت: طی 6 ماه گذشته کارنامه شهرداری تهران فاقد گزینه‌های قابل قبولی در مدیریت هماهنگ، منسجم و خادم است. حوادث اضطراری نشان داد مدیریت شهر تهران چابک و فعال نیست بلکه به جای تمرکز بر فعالیت‌های مهم شهری، نگاهی ستادی به عرصه‌های عملیاتی و میدانی دارد. سروری تاکید کرد: تزلزل مشاهده شده در عملکرد مدیران در 6 ماه گذشته مشهود است. وی با اشاره به افزایش نارضایتی مردم بدون توجه به جناح سیاسی در انتقاد از عملکرد شهرداری تهران یادآور شد: افزایش نارضایتی شهروندان از سوءمدیریت و عملکرد ضعیف شهرداری منجر به اعلام نارضایتی شورای شهر و رئیس این شورا از مدیریت 6 ماهه نجفی شده است. عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه  محسن هاشمی اولین مقصر در انتخاب شهردار ضعیف است، از وی پرسید: آقای هاشمی مگر آقای نجفی شهردار تهران انتخاب خود شما نیست؟ آیا شما قبل از انتخاب شهردار 6 ماه فرصت انتخاب بهترین گزینه را برای شهرداری تهران نداشتید؟ امروز شورای شهر تهران مسؤول پاسخگویی عملکرد ضعیف شهرداری است.

سیزدهمین روز آلودگی هوا  در تهران
کیفیت هوای تهران دیروز در سیزدهمین روز متوالی در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت و وزش باد به همراه بارش خفیف باران نیز نتوانست از غلظت آلاینده‌ها به طور کامل بکاهد. به گزارش «وطن امروز»، طبق گزارش‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا روز گذشته (دوشنبه 23 بهمن) روی عدد 112 قرار گرفت. کیفیت هوای پایتخت که در 12 روز گذشته به‌صورت مستمر آلوده بوده است دیروز نیز به شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» رسید و حتی وزش باد و بارش خفیف باران نیز کمک شایانی به رفع کامل آلودگی هوا نکرد و تنها کمی از آلاینده‌های هفته گذشته کاسته شد.  پایداری آلودگی هوای تهران در حالی است که بنا بر مصوبه کمیته اضطرار، مدارس استان تهران طی روزهای هفته گذشته تعطیل بود و برخی اقدامات همانند اجرای طرح زوج و فرد از مقابل منازل و برخورد با خودروهای دودزا هم انجام شد. تمهیدات و اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط استان تهران در روزهای گذشته هیچ تأثیری در کاهش آلودگی هوا نداشته و مردم در چنین مواقعی باید منتظر وزش باد شدید و باران باشند؛ مردم تهران و کلانشهرها در حال تجربه یکی از آلوده‌ترین بهمن ماه‌ها طی سال‌های  اخیر هستند.

رئیس پلیس راهور تهران انتقاد کرد
غیرقانونی بودن اجرای طرح  زوج و فرد پولی
رئیس پلیس راهور تهران گفت: اجرای هر گونه طرح برای پولی کردن محدوده زوج و فرد غیرقانونی است. سردار محمدرضا مهماندار درباره اجرای طرح پولی کردن تردد در محدوده زوج و فرد و اخذ عوارض از خودروها برای تردد در این محدوده به میزان گفت: موضوع اخذ عوارض برای تردد در محدوده طرح زوج و فرد از سوی شهرداری در شورای‌عالی ترافیک تهران مطرح شد اما این موضوع رای نیاورد و اجرای آن منتفی شد. وی در پاسخ به این سوال که معاون شهردار اعلام کرده است 3 ماه پس از اجرای طرح ترافیک، طرح جدید زوج و فرد هم اجرا می‌شود، تاکید کرد: این موضوع صحت نداشته و شهرداری نمی‌تواند هر زمان که خواست طرح گرفتن عوارض از خودروهای محدوده زوج و فرد را اجرا کند. رئیس پلیس راهور تهران گفت: ما مخالف اخذ عوارض برای ورود به  محدوده زوج و فرد هستیم. مهماندار درباره موضوع معاینه فنی برتر گفت: اجبار برای داشتن معاینه فنی معمولی یا برتر برای خودروهای دارای سن زیر 4 سال خلاف است. اگر چه دارندگان خودرو می‌توانند برای بهره‌مندی از تخفیفات عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک، معاینه فنی برتر بگیرند.


Page Generated in 0/0056 sec