printlogo


کد خبر: 188776تاریخ: 1396/11/25 00:00
نمایندگان مجلس با اشاره به ضعف عملکرد سازمان‌‌های امداد‌رسانی در جاده‌ها تأکید کردند
ضرورت تجمیع سازمان‌‌های امدادی

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون بهداشت مجلس،  نبود هماهنگی در سازمان‌‌های امدادرسان را نوعی موازی‌کاری دانست که در صورت تجمیع آنها می‌توان با تعیین اعتبارات مشترک، مانع از افزایش هزینه‌ها شد. اکبر ترکی درباره تأکید دبیرکل جمعیت هلال‌احمر بر پیگیری افزایش اعتبارات این سازمان به‌منظور توسعه پایگاه‌های امداد گفت: بر اساس یک‌سری پروتکل‌هایی موجود در هلال‌احمر باید به فاصله هر 35 کیلومتر یک پایگاه امداد در جاده‌ها ایجاد شود و در این راستا شاخص‌هایی را نیز تعریف کرده‌اند.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس افزود: بر اساس نیازی که هلال‌احمر اعلام کرده، کمبودهایی در زمینه افزایش پایگاه‌های امداد وجود دارد، با این‌حال در کشور منابعی هم وجود دارد که بر مبنای آن می‌توان اعتبارات هر بخش را تعیین کرد، ضمن اینکه هرکدام از بخش‌ها تلاش می‌کنند منابع بیشتری را به‌دست آورند تا در حوزه اختیاراتی که دارند بهترین خدمات را ارائه دهند.
موازی‌کاری در بخش‌‌های گوناگون
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون تلفیق نیز برای تأمین اعتبارات بخش‌هایی که درآمد آنها واقعی بوده و افزایش ردیف‌های بودجه آنها به دیگر بخش‌ها آسیب وارد نمی‌کند، کمک می‌کنیم اما واقعیت این است که نمی‌توان تعیین ردیف‌های بودجه را بر اساس تمام مشکلات هر بخش تعیین کرد، چرا که قرار نیست همه آنها در طول یک سال برطرف شود.
وی اظهار داشت: بی‌تردید ایجاد بخش‌های گوناگون امدادرسانی هم موازی‌کاری است و هم به اعتبارات زیادی نیاز دارد، این در حالی است که اگر این بخش‌ها تجمیع می‌شدند هم خدمات‌ بهتری ارائه می‌دادند و هم این اقدام باعث صرفه‌جویی در منابع و هزینه‌کردها می‌شد. این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هم هلال‌احمر درزمینه ایجاد پایگاه‌ها و ارتقای تجهیزاتش با کمبود جدی مواجه است، هم اورژانس 115 و هرکدام نیز در حیطه اختیارات‌شان تلاش می‌کنند بهترین خدمات‌رسانی را داشته باشند.
تجهیز مراکز آتش‌نشانی
همچنین عضو مجمع نمایندگان استان تهران با یادآوری اینکه تخصیص حداکثر اعتبارات به‌منظور تجهیز مراکز آتش‌نشانی در اولویت مجلس و شورای شهر قرار دارد، تأکید کرد: تاکنون جان‌نثاری آتش‌نشانان جبران‌کننده کمبودهای این بخش بوده است. سهیلا جلودارزاده با تایید پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر ضرورت تخصیص حداکثر اعتبارات به سازمان آتش‌نشانی در بودجه 97 گفت: یکی از اتفاقاتی که به‌طور مکرر در پایتخت تکرار می‌شود، وقوع حریق در بخش‌های گوناگون شهر بوده و عمق آنها تا جایی است که یا منجر به فوت یا بروز خسارات گسترده می‌شود. نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بی‌تردید اگر امدادرسانی برای اطفای حریق به‌سرعت انجام شود از بروز بسیاری از وقایع ناگوار جلوگیری می‌شود اما نداشتن امکانات کافی باعث نداشتن موفقیت در عملیات امداد و نجات شده است.
عواقب کمبود تجهیزات آتش‌نشانی
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: تهدید جان آتش‌نشانان یکی دیگر از عواقب کمبود تجهیزات آتش‌نشانی است، چرا که آنها از امکانات لازم برای زمانی که در تنگنا قرار می‌گیرند، برخوردار نیستند، این در حالی است که هم باید از لباس ایمنی ویژه و هم کپسول اکسیژن برخوردار باشند که در مواقع حساس مدت‌زمان بیشتری از خطرات احتمالی در امان بمانند. وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات مشکلی بوده که از دیرباز درباره آتش‌نشانی‌ها وجود داشته است، یادآور شد: امسال مجلس برای تعیین اعتبارات این بخش سخت و زیان‌آور بودن این نوع مشاغل را در بیمه آنها لحاظ کرده است، از سوی دیگر قرار بر این شده که از محل بودجه ملی نیز بخشی به تجهیز آتش‌نشانی‌ها تخصیص یابد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کنار تلاش‌هایی که برای رفع آلودگی هوا انجام می‌شود تأمین اعتبارات آتش‌نشانی‌ها هم از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که حاصل بی‌توجهی به این بخش زیان به جان و مال مردم است. عضو مجمع نمایندگان استان تهران طی پیشنهادی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بودجه شهرداری‌ها باید تجهیز مراکز آتش‌نشانی باشد.


Page Generated in 0/0049 sec