printlogo


کد خبر: 188778تاریخ: 1396/11/25 00:00
غلظت ریزگردها به 57 برابر حد مجاز رسید
غلتیدن خوزستان در خاک

گروه اجتماعی: ظهر روز گذشته (سه‌شنبه) میزان غلظت گردوخاک که با منشأ کانون‌های داخلی، آسمان خوزستان را فراگرفت، در اهواز به 8600 میکروگرم بر مترمکعب رسید. به گزارش فارس، میزان غلظت گردوخاک که از صبح دیروز با منشأ کانون‌های داخلی، آسمان خوزستان را فراگرفت، در ساعت 12 ظهر در اهواز به 8600 میکروگرم بر مترمکعب، معادل بیش از 57 برابر حد مجاز رسید. بنابر اعلام اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان، در ساعت 13 دیروز میزان غلظت گردوغبار 10 میکرون در شهرهای آبادان به 1238، خرمشهر 551، حمیدیه 5131، رامشیر 2822، شوش 189، شادگان 674، اندیمشک 269، دزفول 155، سوسنگرد 1118، ماهشهر 2330، بهبهان 394، امیدیه 936، بندر امام 872 و مسجدسلیمان 496 میکروگرم بر متر مکعب رسید. گفتنی است، میزان استاندارد غلظت ذرات گرد‌وغبار در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
انتقاد از بی‌توجهی دولت در همین باره، عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه دولت عزم و برنامه‌ای جدی برای حل مشکل گردوخاک نداشته است، گفت: برای حل مساله گردوخاک خوزستان به یک تدبیر و فکر ملی نیاز است. اسکندر لطفعلی‌زاده با اشاره به تأثیر گردوخاک بر فضای شهر اهواز و زندگی شهروندان اظهار کرد: نفس کشیدن در اهواز سخت و کند است و در این شرایط روزبه‌روز بر مشکلات زندگی افزوده می‌شود. وی بیان کرد: تأثیر گردوخاک بر شهر اهواز تا حدی است که باعث کاهش سطح تعاملات و عرضه و تقاضا شده و تاثیر منفی بر سطح زندگی شهروندان گذاشته است. با توجه به اینکه  در آستانه عید هستیم، اقتصاد نیز خوابیده و باعث بروز مشکلات اقتصادی برای مردم شده و وضعیت درآمد مردم نیز به مشکل برخورده است.
مشکل مغازه‌داران
لطفعلی‌زاده گفت: مغازه‌داران اهوازی هم در فروش اجناس خود مشکل دارند و سرمایه‌گذاری و تولید نیز به تبع این وضعیت به مشکل برمی‌خورد. وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت عزم جدی برای این موضوع ندارد و تلاش جدی برای حل مشکل گردوخاک خوزستان انجام نمی‌دهد. عضو شورای شهر اهواز با اشاره به نهال‌کاری در عرصه‌ کانون‌های گرد و غبار در اطراف اهواز برای مقابله با این مشکل گفت: ما در بحث درختکاری و آب مشکل داریم. وی با اشاره به راه‌های بهبود شرایط حاکم بر استان خوزستان بر لزوم رهاسازی آب در اراضی استان تاکید و اظهار کرد: در مناطقی مثل دهدز و گتوند نیز هنوز آبی رهاسازی نشده است. در خوزستان به افزایش سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی نیاز داریم تا مشکل گرد و غبار زودتر حل شود. مالچ‌پاشی در این شرایط به دلیل  اینکه ساختمان زمین از بین رفته به صلاح نیست.


Page Generated in 0/0055 sec