printlogo


کد خبر: 188785تاریخ: 1396/11/25 00:00
اخبار

پیکر ۳ دریانورد سانچی در راه تهران
قرار است پیکر ۳ دریانورد شهید نفتکش سانچی از شانگهای با یک پرواز ایرانی به کشور منتقل شود و تا ساعت ۵ صبح امروز به تهران برسد. به گزارش صداوسیما، محسن بهرامی، سخنگوی شرکت نفتکش گفت: انتقال پیکر شهیدان کاووسی، نقیان و آروی به خانواده‌های‌شان اعلام شده است و ان‌شاءالله مراسم تشییع و خاکسپاری در شأن این عزیزان تدارک دیده خواهد شد. وی درباره نتیجه تفحص ربات زیردریایی چین گفت: این کار در فاصله ۵۰۰ کیلومتری ساحل تا همین چند روز پیش ادامه داشته است اما تصاویر و عکس‌ها باید پردازش شود و با نهایی شدن آن شاید نیاز به تفحص دوباره هم باشد.


رأی دیوان عدالت درباره تعرفه خودرو لازم‌الاجراست
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو مربوط به هیأت محترم وزیران است و طبعاً آرا و دستورات دیوان عدالت اداری به مراجع مربوطه ابلاغ می‌شود که در این موضوع نیز دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تعرفه واردات خودرو مصوب دی‌ماه هیأت دولت به معاونت حقوقی هیأت دولت ابلاغ شده است. به گزارش ایسنا، محسن قائمی‌نسب افزود: دستور موقت توقف مصوبه هیات وزیران درباره افزایش تعرفه واردات خودرو بر اساس مواد 34 و 35 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صادر شده و طبق ماده 39 آیین دادرسی، سازمان‌ها، ادارات، هیأت‌ها و ماموران طرف شکایت پس از صدور و ابلاغ دستور موقت مکلفند طبق دستور عمل کنند و اگر عمل نکنند مستنکف بوده که در این صورت تبعات قانونی دارد. وی تأکید کرد: صدور دستور موقت درباره مصوبات هیأت وزیران در صلاحیت شعب دیوان است و معنی دستور موقت توقف تمام عملیات اجرایی مصوبه مورد شکایت تا تعیین تکلیف نهایی در هیأت عمومی دیوان است.
ورود چند خودروی خاص ممنوع شد
ورود موقت برخی خودروهای لوکس از قبیل پورشه، مازراتی و بوگاتی به داخل کشور ممنوع شد. به گزارش تسنیم، با بخشنامه یک دستگاه دولتی، ورود موقت خودروهای سواری با برندهای پورشه، هامر، مازراتی، بوگاتی و خودروهای تشریفاتی و لوکس مشابه امکان‌پذیر نیست. به این ترتیب گمرکات اجرایی موظف شدند از صدور پروانه ورود موقت  برای خودروهای مورد اشاره یا تمدید مدت تردد آنها و موافقت با ورود این خودروها خودداری کنند.


افزایش سقف برداشت از خودپردازها
بر اساس بخشنامه بانک مرکزی سقف برداشت از عابربانک‌ها به صورت درون‌بانکی (غیرشتابی) از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین سال آتی به ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری عضو شتاب، مجوز افزایش سقف برداشت نقدی خودپردازها به صورت درون‌بانکی به 500 هزار تومان را صادر کرد. گفتنی است در بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی تاکید شده است، بانک‌ها و موسسات اعتباری پس از تاریخ یاد شده، ملزمند سقف مبلغ برداشت نقدی را به مبلغ 200 هزار تومان اصلاح کنند. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی، دستور پرداخت و انتقال وجه بین‌بانکی مشتریان ساعت ۱۴ روزهای اداری انجام می‌شود. بر اساس اعلام مرکز تسویه ساتنای بانک مرکزی، دستور پرداخت و انتقال وجه بین‌بانکی مشتریان به حساب‌های دیگر در دیگر بانک‌ها صرف‌نظر از زمان دریافت آن از مشتری توسط بانک مبدأ، تا ساعت 14 روزهای اداری صورت می‌گیرد. بر این اساس انتقالات سامانه «پایا» برای دستور پرداخت‌های مشتریان فقط یک بار در روز و در روزهای غیرتعطیل رسمی و در ساعت 15:45 پردازش و برای اعمال نتیجه به بانک‌های مقصد ارسال می‌شود. ارسال دستور پرداخت در «پایا» و «ساتنا» با تاریخ موثر روز تعطیل رسمی نیز ممنوع است. همچنین بانک مرکزی اعلام کرد دریافت مبلغ 200 و نیز 600 تومان از مشتریان تحت عنوان «کارمزد استعلام اطلاعات مشتریان از سازمان ثبت احوال کشور» خارج از چارچوب بخشنامه‌های ابلاغی این بانک بوده و ممنوع است.
 


Page Generated in 0/0052 sec