printlogo


کد خبر: 188931تاریخ: 1396/11/28 00:00
اخبار

مردم در فهم وظیفه گوی سبقت را از مسؤولان ربوده‌اند
خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیام تحکیم پیوند امت با امام، رهبری و مقتدای خویش است، گفت: مردم در فهم وظیفه گوی سبقت را از مسؤولان ربوده‌اند. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به پیام‌های راهپیمایی 22 بهمن گفت: چرا مردم در صف مقدم قرار دارند؟ چرا مردم در فهم وظیفه و انجام شایسته آن گوی سبقت را از مسؤولان یا جمع قابل توجهی از آنها ربوده‌اند؟ پاسخ این است که ملت در سایه اطاعت از رهبری به این پیروزی دست یافته و اگر مسؤولان می‌خواهند در این مسیر قله‌های موفقیت را فتح کنند باید نقشه راه ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را نقشه راه خود قرار دهند. ابوترابی فرد با اشاره به اصل شایسته‌سالاری گفت: اگر مسؤولیتی به فردی که شایستگی ایمانی و رفتاری آن را ندارد سپرده شود خیانت به دین است. خطیب موقت جمعه تهران افزود: مدیران کشور مراقب سخنان خود باشند. چرا سخنانی بگوییم که دارای محمل‌های مختلفی است تا این سخنان را نقد کنند و بعد به نقد آنان اعتراض کنیم و بگوییم این منظور ما نبود.

مزدوران می‌گویند کاری به سوریه و عراق نداشته باشیم
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: برخی زمزمه‌هاست که ما به ایران بپردازیم، چه کار به خارج از ایران اعم از سوریه و عراق داریم؟ این صداها، صداهایی است که توسط مزدوران بزرگنمایی می‌شود. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی در همایش «راز رضوان» ویژه گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، درباره شبهه‌ای که در رسانه‌ها درباره کمک‌های ایران به لبنان، عراق، فلسطین و افغانستان ایجاد شده است، گفت: برخی زمزمه‌هاست که ما به ایران بپردازیم، چه کار به خارج از ایران اعم از سوریه، عراق، لبنان و افغانستان داریم؟ هر چند این صداها، صداهایی است که توسط مزدوران و اجانب و افراد جاهل که متوجه نیستند چه می‌گویند، بیان می‌شود، اینها اقلیت ناچیزی هستند اما رسانه‌ها آن را بزرگنمایی می‌کنند. دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: ارتباط بین ایران و جهان اسلام ارتباطی به قدمت اسلام است، شکل‌گیری سلسله صفویه به‌عنوان شکل‌دهنده و بازتعریف هویت ایرانی، حول محور اهل‌بیت توسط لبنانی‌ها صورت گرفت. ولایتی افزود: ارتباط بین پیروان اهل‌بیت در ایران و منطقه یک ارتباط دیرینه است و نکته دیگر اینکه این ارتباط بین این دو نبود که در دفاع از فلسطین در جریان جنگ‌های صلیبی اتفاق افتاد؛ شکست صلیبی‌ها در فلسطین بود که انشاء‌الله شکست اسرائیلی‌ها هم در فلسطین خواهد بود.

 مجلس بندهای مغایر با منافع ملی در «FATF» را نمی‌پذیرد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت مجلس بندهای
مغایر با منافع ملی در «FATF» را نمی‌پذیرد. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جمع‌بندی نهایی گزارش FATF در این کمیسیون گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره FATF تدوین و آماده شده است. وی با بیان اینکه پس از تدوین گزارش کمیسیون، دولت لوایحی از جمله مبارزه با تامین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی را که در راستایFATF بود به مجلس ارائه کرد، افزود: پس از ارائه این لوایح به مجلس هیات‌رئیسه مجلس این لوایح را به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع داد و ما منتظریم این کمیسیون نظر نهایی خود را درباره آنها اعلام کند و در صورت ناکافی بودن گزارش کمیسیون قضایی، کمیسیون اقتصادی گزارش خود را به صحن علنی پارلمان ارائه می‌کند. نماینده کرمان  در مجلس با اشاره به دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت درباره FATF مطرح کرده‌اند، ادامه داد: قطعاً FATF تعهداتی برای کشورمان ایجاد می‌کند و اگر این تعهدات با منافع ملی کشورمان در تعارض باشد، آنها را نمی‌پذیریم. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: قطعاً درباره FATF کمیسیون اقتصادی مصالح کشور را در نظر می‌گیرد و گزارش تدوین شده نیز در اختیار شورای عالی امنیت ملی قرار می‌گیرد.


Page Generated in 0/0142 sec