printlogo


کد خبر: 188942تاریخ: 1396/11/28 00:00
اخبار

دبیر انجمن صنایع لبنی:
امسال خبری از شیر مدارس نیست
دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: ستاد تنظیم بازار سوم بهمن‌ماه مصوب کرده بود یارانه به لبنیات اختصاص یابد اما این موضوع به دلیل فشار بار مالی برای دولت منتفی شد. رضا باکری درباره آخرین وضعیت تعیین قیمت لبنیات بویژه 3 محصول پرمصرف به فارس گفت: سوم بهمن‌ماه ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای را داده بود به لبنیات یارانه اختصاص یابد اما با توجه به اینکه دولت فشارهای زیادی بابت کمبود بودجه و اختصاص یارانه دارد، این مصوبه را پس گرفتند. وی افزود:‌ هفته گذشته قرار بود درباره قیمت لبنیات در ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری و این موضوع نهایی شود که به دلیل کثرت موضوعات به دستور جلسه نرسید. دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه قیمت شیرخام پس از 2 سال سرانجام به قیمت اصلی خود رسید، خاطرنشان کرد: طبق آخرین تصمیمات، هر کیلوگرم شیرخام درجه یک که میزان باکتری آن زیر یک میلیون باشد 1440 تومان و بالای یک میلیون باکتری 1320 تومان توسط کارخانجات خریداری خواهد شد. وی درباره آخرین قیمت محصولات پرمصرف لبنی از جمله ماست و پنیر هم گفت: سازمان حمایت کار کارشناسی خود را انجام داده و آن را به ستاد تنظیم بازار تقدیم کرده است و باید منتظر بود و دید چه تصمیمی برای تغییر قیمت گرفته می‌شود. باکری همچنین از اختصاص 180 میلیارد تومان بودجه به آموزش‌وپرورش برای پرداخت بدهی کارخانجات لبنی خبر داد و گفت: این پول در چند روز گذشته به آموزش‌وپرورش پرداخت شد تا بدهی شیر مدارس از سال گذشته پرداخت شود. وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت شیر مدارس امسال به کجا رسید هم گفت: 200 میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس امسال بودجه در نظر گرفته شده بود که تأمین نشده است و به همین دلیل خبری از توزیع شیر در مدارس نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد
بیکاری  دلیل گرایش افراد به دستفروشی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مشکلات اقتصادی و بیکاری را دلیل رو آوردن 80 درصد افراد به دستفروشی دانست و ساماندهی این قشر را جزو وظایف شهرداری دانست. احمد بیگدلی با تاکید بر اینکه دستفروشان پایتخت باید ساماندهی شوند نه جمع‌آوری، به خانه ملت گفت: تا زمانی که فضاهای مشخصی در اختیار این قشر قرار داده نشود نباید نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کرد، چرا که معیشت آنها با تهدید مواجه می‌شود. نماینده مردم خدابنده در مجلس بیکاری و مشکلات اقتصادی را دلیل رو آوردن 80 درصد افراد به دستفروشی دانست و افزود: برخی دستفرشان تحصیلات دانشگاهی دارند و به دلیل بیکاری و از سر اجبار به این شغل کاذب رو آورده‌اند، البته برخی دیگر نیز کارمندانی هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی و تامین معیشت دستفروشی را به عنوان شغل دوم انتخاب کرده‌اند. وی ادامه داد: دستفروشی و مسافرکشی از جمله مشاغل کاذبی هستند که به دلیل نبود اشتغال در پایتخت در حال افزایش هستند. نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت و شهرداری باید ساماندهی دستفروشان را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: فضاهای مشخصی مانند جمعه‌بازارها باید در اختیار آنان قرار داده شود تا زیبایی بصری شهر تامین و از ایجاد مزاحمت و ترافیک برای شهروندان جلوگیری شود.

واگذاری آزمون وکالت به سازمان سنجش
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: براساس طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، آزمون وکالت 2 بار در سال برگزار و برگزاری آن نیز به سازمان سنجش واگذار می‌شود. ابوالفضل ابوترابی درباره طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت با بیان وجود بیش از 60 هزار وکیل در کشور و 15 میلیون پرونده قضایی در محاکم به خانه ملت گفت: بیش از 300 هزار نفر تحصیلکرده حقوق در کشور وجود دارد که حدود 150 هزار نفر از این تعداد بیکار هستند. نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس با انتقاد از اینکه تناسب لازم میان تعداد وکلا با پرونده‌‌های قضایی رعایت نشده است، افزود:  بنابراین با تدوین طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت به دنبال آن هستیم این آزمون 2 بار در سال برگزار و برگزاری آن نیز به سازمان سنجش واگذار شود.


Page Generated in 0/0056 sec