printlogo


کد خبر: 188964تاریخ: 1396/11/29 00:00
اخبار

ردپای امارات در پرونده جاسوسی کاووس سیدامامی
نکات جدیدی از پرونده جاسوسی کاووس سیدامامی و دخالت امارات در این ماجرا منتشر شد. به گزارش تسنیم، مؤسسه حیات‌وحش میراث پارسیان که مدیریت آن به‌عهده کاووس سیدامامی است، در گزارش عملکرد این مؤسسه برای سال 94، اعلام کرده بود «جرج شالر»، معاون مؤسسه پنترا به ایران سفر داشته و 2 هفته در شهرهای مختلف کشورمان تردد داشته است. مؤسسه‌ای که شالر معاون آن است، تحت مدیریت شخصی است به‌نام Fred Launay. این فرد، علاوه بر این مؤسسه ریاست مؤسسه‌ای را که تحت پوشش محیط‌زیست توسط محمد بن زاید (Mohamed bin Zayed Species Conservation Fund) ولیعهد ابوظبی (امارات عربی متحده) تشکیل شده، عهده‌دار است. جرج شالر در پروژه‌ای که تحت عنوان حفاظت از یوزپلنگ آسیایی توسط مؤسسه کاووس سیدامامی راه‌اندازی شده بود، «مشاور خارجی و همکار پروژه» معرفی شده و در جریان سفرش به ایران، به استان‌های یزد، سمنان و... سفر کرده بود. شالر در سفر 2 هفته‌ای به ایران، به مناطق مختلفی از کشور از جمله مناطق حساس و امنیتی در استان‌های مرکزی نیز
سفر کرده بود.

ممکن است مسؤول «سه‌تابعیتی» هم داشته باشیم
عضو فراکسیون نمایندگان ‌ولایی مجلس گفت: به دلیل اینکه بحث تابعیت افراد و مسؤولان بحث پوشیده‌ای است، ممکن است مسؤول سه‌تابعیتی هم داشته باشیم. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با میزان گفت: ممکن است افراد و مسؤولان سه‌تابعیتی هم داشته باشیم و بنده این موضوع را رد نمی‌کنم اما در گزارش کمیته «تحقیق و تفحص از مسؤولان با تابعیت مضاعف» مسؤولان دوتابعیتی بودند. وی افزود: معتقدم این موضوع (سه‌تابعتی بودن مسؤولان) هم باید بررسی شود. عضو فراکسیون نمایندگان ‌ولایی مجلس گفت: تاکنون کشور صدمات و خسارات زیادی از مسؤولان با تابعیت خارجی دیده است. حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: به دلیل اینکه بحث تابعیت افراد و مسؤولان بحث پوشیده‌ای است، ممکن است مسؤول سه‌تابعیتی هم داشته باشیم.

سؤال  از روحانی در آزمون امروزکمیسیون اقتصادی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نشست کمیسیون متبوعش با حضور نمایندگان دولت و جمعی از نمایندگان سؤال‌کننده از رئیس‌جمهور درباره وضعیت موسسات مالی غیرمجاز خبر داد. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌‌وگو با خانه ملت، درباره ارجاع نامه سوال از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از ارجاع سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور در زمینه وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، کمیسیون اقتصادی پیگیری‌‌های لازم را انجام داده است. وی افزود: رئیس‌جمهور در نامه‌ای به کمیسیون اقتصادی مجلس، آقایان ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی را به عنوان نمایندگان دولت معرفی کرده تا در نشست مشترک با نمایندگان سوال‌کننده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موضوع بررسی شود.

رهبری مجوز بازشماری تمام آرا را دادند، موسوی پای کار نیامد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید پس از حوادث انتخابات 88،  رهبر انقلاب حتی دستور شمارش تمام آرا را دادند اما سران فتنه همراهی نکردند. علی آقامحمدی در برنامه دستخط با اشاره به فتنه 88 و رایزنی‌های خود با یکی از سران فتنه گفت: در جلسه با موسوی به او گفتیم از فرصت پیش آمده برای اعتراض استفاده کن و او ما را به ستاد انتخاباتی‌اش ارجاع داد. وی افزود: آنجا همه کاری که آنها می‌خواستند انجام دادیم اما موفق نشدیم. به توافق نرسیدند و الا ما در حدی که رهبری هم دستور دادند که بازشماری کل آرا که 4 ماه طول می‌کشید و ته‌برگ آرا با شناسنامه‌ها تطابق داده شود، انجام شود، پای کار بودیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در هیچ جای تاریخ ایران این قبلا گفته نشده؛ مجوز همه اینها را رهبری صادر کردند. من مامور شدم. برای اجرا رفتیم، شورای نگهبان هم پای کار آمد اما نشد.
 


Page Generated in 0/0053 sec