printlogo


کد خبر: 188968تاریخ: 1396/11/29 00:00
اخبار

بازار ارز آرام گرفت
خلوت شدن صرافی‌های  میدان فردوسی
پس از یک ماه التهاب در بازار ارز دیروز میدان فردوسی روی آرامش به خود دید و قیمت دلار و یورو به ترتیب 220 و 150 تومان ارزان شد. بنا بر گزارش میدانی خبرنگار «وطن‌امروز»، صرافی‌ها دیروز برعکس هفته‌های اخیر خلوت شده بود و دلار با قیمت 4780 تومان و یورو 6050 تومان به فروش می‌رسید. این در حالی است که روز چهارشنبه 25 آذرماه یعنی تنها 4 روز پیش قیمت دلار به 5000 تومان و یورو به 6200 تومان رسیده بود.  از نکات دیگر بازار ارز دیروز کاهش تجمعات روبه‌روی صرافی‌ها بود، بر این اساس نه کسی در صرافی‌ها صف بسته بود نه خبری از دلال‌های خرده‌فروش در میدان فردوسی بود. اصطلاح دلال‌های خرده‌فروش به کسانی اطلاق می‌شد که مبالغی کمتر از 1000 دلار را که ذخیره داشتند با سودای ماهی گرفتن از آب گل‌آلود به بازار می‌آوردند. دیروز نماگرهای قیمت ارز صرافی‌ها هم روشن شده بود، گفتنی است در پی اتفاقات 2 ماهه اخیر و بویژه پس از تجمعات خیابانی صورت گرفته در دی‌ماه صرافی‌ها به کلی نماگرهای خود را روشن نمی‌کردند و حتی پیش از ساعت قانونی فعالیت یعنی پیش از ساعت 16 اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود می‌کردند. یکی از موارد عجیبی که پیش از این در میدان فردوسی یا مراکز خرید ارز به کرات دیده می‌شد حضور زنان خانه‌دار بود که این پدیده هم دیروز دیگر وجود نداشت، به نظر می‌رسد این بازیگران خاموش بازار ارز ترجیح داده‌اند به بانک‌ها و اوراق جذاب 20 درصدی رو بیاورند. ناگفته نماند با تمام اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی و بانک مرکزی مبنی بر جمع‌آوری دلال‌ها هنوز اکثر آنها در بازار حضوری جدی دارند اما به دلیل اینکه صرافی‌های معتبر با قیمت مصوب و ثابت در حال فعالیت هستند بازار داغی ندارند.  به گزارش «وطن‌امروز» به نظر می‌رسد برنامه‌های بانک مرکزی می‌تواند حداقل به صورت مقطعی ثبات را به بازار ارز برگرداند. انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی موجب شده التهاب‌ها کم شود و این مقطع می‌تواند فرصت مناسبی برای مدیران دولتی باشد تا برای ایجاد ثبات دائمی در بازار فکری کنند. اگر مسؤولان اقتصادی و بانک مرکزی از فرصت پیش‌آمده استفاده نکنند روزهای بحرانی بازار ارز، بحرانی‌تر از قبل خواهد شد.


خودرو باز هم گران شد
انواع خودروهای داخلی شاهد افزایش ۵۰۰ هزار تا 5/1 میلیون تومانی قیمت‌ها بودند. به گزارش تسنیم، دیروز در بازار، خودروی 206 تیپ 2 با افزایش 500 هزار تومانی با قیمت 36 میلیون تومان، دنا پلاس با افزایش یک میلیون و 500 هزار تومانی با قیمت 57 میلیون و 500 هزار تومان، سمند ال‌ایکس با افزایش 500 هزار تومانی با قیمت 35 میلیون و 500 هزار تومانی، پژو207 اتوماتیک با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 57 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 206 مدل v8 با افزایش 500 هزار تومانی با قیمت 43 میلیون و 500 هزار تومان، ساندرو استپ‌وی با رشد 500 هزار تومانی با قیمت 67 میلیون تومان و ساندرو با افزایش 500 هزار تومانی با قیمت 57 میلیون تومان به‌فروش ‌رسید.


احتمال ورود به سانچی  در عمق ۱۱۵ متری
غواصان موفق شدند با رسیدن به لاشه نفتکش سانچی، در کنترل نشت سوخت از آن اقداماتی را انجام دهند اما هنوز موفق به حضور در درون نفتکش نشده‌اند، با این حال احتمال ورود به لاشه سانچی در عمق ۱۱۵ متری دریا در روزهای آینده وجود دارد. به گزارش تسنیم، جمعه گذشته پیکر 3 تن از خدمه نفتکش غرق شده سانچی پس از برگزاری نماز جمعه تهران روی دست نمازگزاران تشییع شد اما هنوز از سرنوشت پیکر 29 تن از خدمه این نفتکش اطلاعی در دست نیست. غواصان در روزهای اخیر برای نخستین‌بار از زمان غرق شدن نفتکش (24 دی‌ماه) موفق شدند به لاشه نفتکش در عمق آب دست یابند. رسیدن غواصان به لاشه نفتکش در عمق 115 متری آب، امیدها را برای یافتن پیکر دیگر خدمه سانچی بیشتر کرده است، با این حال مدیرعامل شرکت ملی نفتکش دستیابی به اجساد شهدا را بسیار سخت می‌داند.


Page Generated in 0/0112 sec