printlogo


کد خبر: 188989تاریخ: 1396/11/29 00:00
پیروزی فدراسیون کشتی در پرونده پیچیده کریمی
رفع تعلیق

درست در لحظاتی که خبر تعلیق فدراسیون کشتی و همچنین محرومیت مادام‌العمر کریمی به عنوان خبر نسبتا تایید شده بین اهالی کشتی مطرح بود، فدراسیون این رشته توانست با رایزنی‌‌های مطلوب خود خطر تعلیق را از میان بردارد و همچنین کریمی تنها با محرومیت 6 ماهه مواجه شد. البته این محرومیت برای بازی‌‌های بین‌المللی است و کریمی در بازی‌‌های داخلی می‌تواند کشتی بگیرد. پس از این رای بود که فدراسیون کشتی اعلام کرد در پی حوادث کشتی علیرضا کریمی با حریف روس خود در رقابت‌‌های امیدهای جهان و با توجه به تاکید و پیگیری‌‌های مداوم «کمیته بین‌المللی المپیک» از «اتحادیه جهانی کشتی» برای اعمال ممانعت از حضور ایران در مسابقات بین‌المللی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، رایزنی‌‌های گسترده‌ای از سوی تیم دیپلماسی کشتی ایران برای جلوگیری از اعلام رای تعلیق کشتی ایران با تمام توان و استفاده از تمام ظرفیت‌هایی که در چند سال گذشته برای توسعه تعاملات دیپلماتیک کشتی ایران با دنیا صورت گرفته بود، انجام شد که به نتیجه رسید. انتقال حوزه بررسی این موضوع از «کمیته بین‌المللی المپیک» به «اتحادیه جهانی کشتی» موفقیتی جدی برای کشتی ایران محسوب می‌شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، زیرا توان دیپلماتیک کشتی ایران در فدراسیون جهانی کشتی قابل دسترس بود و متاسفانه هیچ نفوذ و تعاملی برای ورزش ایران در کمیته بین‌المللی المپیک وجود نداشت.
از هفته دوم آغاز فعالیت کاری در سال جدید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، مجددا پیگیری‌ها و مذاکرات متعددی با نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی و عضو پرنفوذ هیات‌رئیسه کمیته بین‌المللی المپیک و سایر اعضای هیات‌رئیسه اتحادیه صورت گرفت که موثر واقع شد و در نهایت، خطر تعلیق فدراسیون کشتی ایران با رایزنی‌‌های مداوم، برنامه‌‌ریزی مناسب و تلاش شبانه‌روزی موقتا رفع شد. با توجه به تعاملات و پیگیری‌‌های انجام‌شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، فدراسیون ایران موفق شد کشتی ایران را از دایره محرومیت و تعلیق خارج کند. از این رو ضمن رفع موقت خطر تعلیق کشتی ایران، علیرضا کریمی با تلاش‌های انجام‌شده، جهت کاهش میزان محرومیتش، 6 ماه و مربی مربوط وی (حمیدرضا جمشیدی) به مدت 2 سال از حضور در میادین کشتی محروم شدند. بدیهی است این موفقیت با تلاش موثر دیپلماسی کشتی ایران حاصل شد اما پرونده تعلیق همچنان مفتوح است و به نظر می‌رسد باید همه دستگاه‌‌های مرتبط برای حل این مشکل که قطعا در آینده نیز در کمین کشتی و ورزش ایران است یک راه اصولی بیابند زیرا این موضوع از این پس در میادین مهم‌تری همچون رقابت‌‌های جهانی و بویژه المپیک به‌صورت جدی‌تری کل ورزش ایران را تهدید می‌کند.
خادم: جریمه پیشنهادی و اولیه برای علیرضا کریمی بسیار سنگین‌تر بود
رئیس فدراسیون کشتی ایران بعد از صدور حکم برای پرونده علیرضا کریمی گفت: جریمه اولیه این کشتی‌گیر به مراتب سنگین‌تر از حکم صادره کنونی بود. سرانجام رای پرونده علیرضا کریمی با 6 ماه محرومیت برای وی و همچنین 2 سال محرومیت برای مربی این ملی‌پوش (حمیدرضا جمشیدی) در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان صادر و خطر تعلیق کشتی ایران به طور موقت برطرف شد. رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی کشورمان با توجه به رای صادره از سوی اتحادیه جهانی کشتی گفت: بعد از اتفاقی که برای کریمی در مسابقات امیدهای جهان در لهستان افتاد، کمیته بین‌المللی المپیک که به هر حال تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ اقتصادی و سیاسی دنیاست با موضع‌گیری علیه کشتی ایران از طریق اتحادیه جهانی پیگیر بحث تعلیق کشتی ایران و جلوگیری از حضور کشورمان در مسابقات بین‌المللی شد. وی ادامه داد: از حدود ۸۰ روز گذشته تاکنون درگیر حل این مشکل بودیم که با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم برای 2 نوبت، اعلام رای مربوط به تعلیق کشتی ایران را به تعویق اندازیم. در نهایت از هفته گذشته دوباره این پرونده با جدیت در دستور کار اتحادیه جهانی قرار گرفت که به‌رغم تمام فشارها که به رئیس اتحادیه جهانی به عنوان عضو هیات‌رئیسه کمیته بین‌المللی المپیک وارد آمد، این حکم صادر شد. رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: پیشنهاد اولیه برای جرایم علیرضا کریمی و مربی وی بسیار سنگین بود و ما تلاش کردیم ضمن اولویت جلوگیری از تعلیق کشتی ایران، این نفرات نیز با کمترین جریمه ممکن مواجه شوند. البته این جرایم دوباره می‌تواند مورد اصلاح قرار گیرد. عضو هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در پایان افزود: علیرضا کریمی با توجه به ۶ ماه محرومیتش، امکان حضور در مسابقات داخلی را دارد و این محرومیت نیز قبل از بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی به پایان می‌رسد. او همچنان فرصت ادامه فعالیت در تیم‌ملی را دارد. مربی وی نیز که به دلیل شرایط خاص با محرومیت بالاتری مواجه شد، می‌تواند در طول این مدت در فعالیت‌‌های داخلی حضور داشته باشد.
کریمی به بازی‌‌های آسیایی و قهرمانی جهان می‌رسد
علیرضا کریمی مشکلی برای شرکت در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی ندارد. با توجه به تلاش تیم دیپلماسی کشتی ایران طی پیگیری‌‌های جدی و مذاکراتی  فشرده با مسؤولان اتحادیه جهانی کشتی، خطر تعلیق کشتی ایران رفع شد. در همین ارتباط اتحادیه جهانی با نهایت تلاشی که از سوی فدراسیون کشتی صورت گرفت، با اعمال تخفیفاتی، علیرضا کریمی را تا روز ۲ خردادماه سال ۹۷ از شرکت در میادین کشتی و مربی وی حمیدرضا جمشیدی را نیز به مدت 2 سال از حضور در عرصه مربیگری محروم کرد. البته رای صادره قابل تجدیدنظرخواهی بوده و فدراسیون کشتی ایران، روند موضوع را برای کاهش آرای صادره نیز پیگیری می‌کند. ضمن اینکه این رای مربوط به مسابقات بین‌المللی است و کریمی و مربی وی می‌توانند در زمان محرومیت در برنامه‌‌های داخلی فعالیت داشته باشند. به این ترتیب کریمی مشکلی برای شرکت در رقابت‌‌های انتخابی تیم‌ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی و رقابت‌‌های جهانی ندارد.
 


Page Generated in 0/0067 sec