printlogo


کد خبر: 189000تاریخ: 1396/11/29 00:00
رئیس اتحادیه پوشاک عنوان کرد
ورشکستگی تولید‌کنندگان پوشاک در صورت عدم حمایت

رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به تشکیل کمپین حمایت از پوشاک ایرانی گفت: با توجه به اعلام آمادگی اصناف، تعداد فروشگاه‌های عرضه پوشاک ایرانی از 100 فروشگاه به هزار فروشگاه تا نیمه اسفند افزایش می‌یابد. ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت تولید و مصرف پوشاک ایرانی گفت: براساس مشاهدات میدانی اتحادیه پوشاک تهران،‌ رویکرد مردم نسبت به خرید و مصرف پوشاک ایرانی بویژه بین بانوان بیشتر شده و علاقه‌مندی بیشتری به خرید پوشاک ایرانی بین مردم ایجاد شده است. رئیس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه ظرفیت تولید و عرضه پوشاک ایرانی به وفور وجود دارد، افزود: با کمک اتحادیه پوشاک، اتاق اصناف تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت از 3 ماه پیش برای ترغیب مردم به مصرف پوشاک ایرانی کمپین حمایت از پوشاک داخلی تشکیل شد که هدف از تشکیل آن ترغیب مردم به خرید پوشاک ایرانی بود. شیرازی با بیان اینکه تاکنون 100 فروشگاه عرضه پوشاک در تهران این لوگو را روی ویترین مغازه خود نصب کرده‌اند، گفت: این فروشگاه‌ها به صورت مطلق کالای تولید داخل را عرضه می‌کنند و با اعلام آمادگی فروشگاه‌ها برای عرضه پوشاک ایرانی در تلاشیم تعداد این فروشگاه‌ها را تا نیمه اسفند 96 به هزار فروشگاه برسانیم. وی با بیان اینکه باید بین فروشگاه‌های عرضه پوشاک ایرانی و غیرایرانی تفاوتی وجود داشته باشد، بیان کرد: دولت با قراردادن برخی مشوق‌ها به عنوان مثال اعمال تخفیف در مالیات‌ این مغازه‌ها می‌تواند فروشندگان را به عرضه کالا و پوشاک ایرانی ترغیب کند. شیرازی با اشاره به اینکه در طول سال مصرف پوشاک ایرانی حدود 35 درصد و مصرف پوشاک خارجی حدود 65 درصد است، گفت: این نسبت در پایان سال به دلیل ورود قشر کم‌درآمد به بازار خرید، تغییر می‌کند. شیرازی با تاکید بر اینکه در تولید پوشاک باکیفیت ایرانی مشکلی وجود ندارد، گفت: به دلیل نبود بازار پوشاک و عرضه پوشاک خارجی، تولید داخلی انبار می‌شود. وی افزود: اگر صنف تولید و عرضه پوشاک  حمایت نشود و دولت و رسانه‌ها در راستای ترغیب مردم به مصرف پوشاک ایرانی گام برندارند، می‌توان گفت خطر ورشکستگی 70 درصد از فعالان این عرصه وجود دارد.
 


Page Generated in 0/0056 sec