printlogo


کد خبر: 189079تاریخ: 1396/12/2 00:00
نبض جامعه

آموزش و پرورش پیشنهاد داد
افزایش تأثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش ‌وپرورش از پیشنهاد این وزارتخانه برای افزایش۴۰ درصدی تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور سال ۹۸ خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، علی زرافشان درباره حذف کنکور سراسری اظهار داشت: با توجه به نابرابری‌های پذیرش در کنکور،  از گذشته کشور به 3 منطقه تقسیم و ضرایب محرومیت در نتیجه نهایی در نظر گرفته می‌شد. وی افزود: در سال ۹۸ نخستین گروه فارغ‌التحصیلان نظام جدید آموزشی به کنکور سراسری می‌رسند و تصمیمات برای پذیرش آنها بررسی خواهد شد. زرافشان با اشاره به تاثیر نمرات دروس نهایی در کنکور سراسری، گفت: طی یکی، دو روز آینده در جلسه‌ای در این باره تصمیم‌گیری می‌شود. اکنون تاثیر نمرات نهایی در کنکور ۳۰ درصد است. پیشنهاد ما افزایش  ۴۰ درصدی تاثیر سوابق دروس امتحان نهایی در کنکور سال ۹۸ است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش تمام مصوبات شورای سنجش و پذیرش را  انجام داده است، گفت: وظیفه‌ای نیست که تعیین شده اما اجرا نشده باشد.

بارش برف و باران در کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در  بیشتر مناطق کشور خبر داد. احد وظیفه به ایسنا اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی، بارش برف، باران و وزش باد در خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی و به صورت پراکنده در بخش‌هایی از گلستان، خراسان‌جنوبی، ارتفاعات سمنان و سیستان‌وبلوچستان ادامه خواهد داشت و هوای سرد در این مناطق ماندگار است. وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق شرق و جنوب‌شرق کشور نیز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در سایر مناطق کشور آسمان نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی افزود: با گذر موج تراز میانی جو در مناطقی از استان‌های خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، کردستان،‌ کرمانشاه و ایلام رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین در برخی مناطق خوزستان وزش باد شدید دور از انتظار نیست. وظیفه با بیان اینکه روز پنجشنبه بارش‌ها نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و بخش‌هایی از جنوب کشور را فرامی‌گیرد، گفت: بارش در شمال غرب مناطق سردسیر و ارتفاعات غرب و دامنه‌های زاگرس به صورت برف خواهد بود.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور خبر داد
گزارش بیش از 27 هزار مورد کودک‌آزاری
 رئیس اورژانس اجتماعی کشور از گزارش ٢٧ هزار و 500 مورد از انواع کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی خبر داد. به گزارش ایسنا، رضا جعفری در سمینار «کودک‌آزاری در مناطق حاشیه‌نشین» با بیان اینکه حدود
 ٣٠٠ پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین و ٢٥٠٠ نیروی مددکار و روانشناس در این مراکز فعال هستند، گفت: در نیمه نخست سال 16 هزار مورد کودک‌آزاری و تاکنون ٢٧ هزار و 500 مورد کودک‌آزاری از انواع کودک‌آزاری جنسی، جسمی، عاطفی و غفلت به اورژانس اجتماعی اطلاع داده ‌شده است. همچنین تاکنون ١٤ هزار و ٥٩٩ مورد همسرآزاری به اورژانس اجتماعی ارجاع داده ‌شده‌ است. وی افزود:  ٣٨ درصد از این کودکان در سن دبستان و زیر دبستان و ١٢ درصد راهنمایی بوده‌اند. ٢٩ درصد از آزارها جسمی و ٣ درصد جنسی بوده است، چرا که بسیاری از خانواده‌ها از ترس امنیت و آبرو خیلی از این موارد را گزارش نمی‌کنند. رئیس اورژانس اجتماعی کشور تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ١٢ درصد از موارد کودک‌آزاری چند روز بعد از کودک‌آزاری و 5/4 درصد یک هفته بعد از آن گزارش‌ شده‌اند. رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به اینکه موارد کودک‌آزاری یا به شکل خودمعرف یا ارجاعی بررسی می‌شوند، افزود: بعد از مراجعه اورژانس اجتماعی، افراد آسیب‌دیده به مراکز بازپروری می‌روند. رویکرد ما در اورژانس اجتماعی اجتماع‌محور است. به همین دلیل تلاش می‌کنیم اشخاص کلیدی و پایگاه‌های مشارکت اجتماعی را درگیر کرده و با سازمان‌های دیگر همکاری کنیم.


Page Generated in 0/0067 sec