printlogo


کد خبر: 189096تاریخ: 1396/12/2 00:00
پیروزی شیرین استقلال و قلعه‌نویی و شکست سنگین تراکتورسازی و پرسپولیس در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا
آسمان آسیا آبی شد
استقلال در دربی غرب آسیا، الهلال عربستان سعودی را شکست داد

گروه ورزشی: تیم فوتبال استقلال ایران موفق شد در یک بازی خوب و حساب‌شده، تیم الهلال عربستان سعودی را شکست دهد تا با اقتدار در صدر جدول گروه خود قرار گیرد.
به گزارش «وطن‌امروز» آبی‌پوشان تهران در دیداری حساس تیم قدرتمند سعودی را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند تا استقلال برنده داربی آسیایی لقب گیرد. 2 تیم در نیمه اول نمایش نزدیکی داشتند و موقعیت‌هایی را هم روی دروازه یکدیگر خلق کردند اما نتوانستند گلی را به ثمر برسانند. استقلال در دقایق پایانی نیمه اول توسط تیام می‌توانست به گل برسد که ضربه این بازیکن را دروازه‌بان الهلال مهار کرد. نیمه دوم برای استقلال رویایی شروع شد و هنوز بازی شکل جدی به خود نگرفته بود که تیام درون محوطه جریمه الهلال صاحب موقعیت شد و در حالی که قصد داشت با ضربه‌ای فنی دروازه حریف را باز کند توپ به «حفیظ» مدافع الهلال خورد و راحت‌تر از قبل وارد دروازه شد تا شاگردان شفر با یک گل پیش بیفتند. در ادامه تیم الهلال تلاش زیادی کرد تا بتواند این گل را جبران کند اما در دقیقه ۶۸ «حبسی» دروازه‌بان این تیم به خاطر مهار توپ با دست بیرون از محوطه جریمه با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد تا کار استقلال برای رسیدن به پیروزی آسان‌تر شود.
در دیگر دیدار این گروه تیم‌های العین امارات و الریان قطر به تساوی یک - یک رسیدند تا استقلال شب خوبی را سپری کند و صدرنشین گروه شود.
پرسپولیس، پرسپولیس نبود
در شب پیروزی آبی‌های پایتخت، سرخپوشان شب تلخی را پشت سر گذاشتند و با 3 گل مغلوب السد قطر شدند.
پرسپولیس ایران از ساعت ۱۹ دیروز در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف السد قطر رفت که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود السد به پایان رسید. بغداد بونجاح(۳۶ و ۵۱) و خوخی(۶۶) برای میزبان و سیامک نعمتی(۹۴) برای پرسپولیس گل زدند. در دقیقه ۳۶ این دیدار شجاع خلیل‌زاده پشت محوطه جریمه مرتکب خطا شد که این ضربه ایستگاهی در نهایت با ضربه سر بغداد بونجاح به گل برتری السد تبدیل شد.
در دقیقه ۵۱ این دیدار بغداد بونجاح که نیمه اول هم دروازه پرسپولیس را باز کرده بود، با یک ضربه فنی زیبا دومین گل را به ثمر رساند.
چند دقیقه بعد  خوخی با ضربه‌ای دقیق و محکم سومین گل میزبان را به ثمر رساند.
در دقایق پایانی پرسپولیس با 3 تعویضی  که برانکو انجام داد شرایط بهتری پیدا کرده بود تا اینکه در آخرین دقیقه وقت‌های اضافه سیامک نعمتی به عنوان یکی از بازیکنان تعویضی تنها گل سرخپوشان را وارد دروازه السد کرد تا این دیدار در نهایت با برتری ۳ بر یک میزبان قطری به پایان برسد. در دیگر دیدار این گروه نسف‌قارشی ازبکستان با یک گل در زمین خود از سد الوصل امارات گذشت.
اولین 3 امتیاز آسیایی ذوب آهن
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که نخستین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را با شکست پشت‌سر گذاشته بود، در دومین هفته برابر نماینده ازبکستان به برتری رسید.
هفته دوم رقابت‌‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه دوم با دیدار تیم‌‌های ذوب‌آهن و لکوموتیو ازبکستان آغاز شد که این بازی با برتری ۲ بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. مرتضی تبریزی(۴۷) و حسینی(۹۲) در این بازی برای ذوب‌آهن گل زدند.
در نیمه اول این بازی هر چند ذوب‌آهن تلاش زیادی کرد تا به گل برسد اما این تیم میهمان بود که چند موقعیت خطرناک را روی دروازه میزبان اصفهانی خود ایجاد کرد و تا آستانه باز کردن دروازه حریف هم پیش رفت.
ذوب‌آهن در نیمه اول بدون داشتن برنامه خاصی به سمت دروازه حریف ازبکستانی حمله کرد و هرچند اکثر دقایق بازی صاحب توپ بود اما موقعیت‌‌های خطرناک تیم لکوموتیو بیشتر از شاگردان امیر قلعه‌نویی بود.
شروع نیمه دوم برای ذوب‌آهن هیجانی آغاز شد و مرتضی تبریزی در همان 2 دقیقه اول با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا شاگردان قلعه‌نویی به آنچه در نیمه اول می‌خواستند دست پیدا کنند.
درحالی که بازی وارد وقت‌‌های اضافه شده بود روی ارسال مهدی رجب‌زاده و اشتباه مدافع لکوموتیو، حسینی برای دومین‌بار دروازه حریف را باز کرد. ذوب‌آهن در نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۳ بر یک مغلوب تیم الدحیل قطر شده بود.
در دیگر دیدار این گروه الدحیل با نتیجه 3 بر 2 الوحده امارات را شکست داد تا با 6 امتیاز کامل در صدر جدول قرار گیرد.
شکست تراکتورسازی مقابل طارمی
سرخپوشان تبریزی که در نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا شکست خورده بودند، دومین دیدار را هم در حالی با شکست پشت‌سر گذاشتند که چهره یک تیم بازنده را نداشتند.
هفته دوم رقابت‌‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در گروه اول هم شامگاه دوشنبه با دیدار تیم‌‌های الغرافه قطر و تراکتورسازی پیگیری شد که این بازی با برتری ۳ بر صفر تیم میزبان به پایان رسید. مهدی طارمی(۱۱ و ۹۴) و شیم گریکوف (۲۱ - گل به خودی) برای الغرافه گل زدند.
شروع بازی با حملات تیم میزبان همراه بود و الغرافه که از وجود مهدی طارمی بهره می‌برد توانست خیلی زود توسط این مهاجم به گل برسد. طارمی در دقیقه ۱۱ سانتر ارسالی را با ضربه سر به گل نخست تیمش تبدیل کرد.
در حالی که تراکتورسازی شرایط خوبی نداشت و هنوز شکل تیمی خوبی پیدا نکرده بود، اشتباه گریکوف در خط دفاعی این فرصت را به تیم الغرافه داد که در دقیقه 21 به گل دوم برسد. طارمی روی این گل تاثیر مستقیم داشت و در حالی که مدافعان حریف را هم جا گذاشته بود قصد ارسال توپ را برای هم تیمی‌‌‌‌اش داشت که مدافع تراکتور توپ را به اشتباه وارد دروازه خودشان کرد.
در دقیقه ۳۸ این دیدار تیم تراکتورسازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را مهدی‌پور زد اما دروازه‌بان حریف آن را مهار کرد.
در نیمه دوم باز هم سرخ‌‌های تبریز تیم برتر میدان بودند و موقعیت‌‌های زیادی را روی دروازه الغرافه ایجاد کردند اما درخشش دروازه‌بان جوان تیم قطری مانع از رسیدن تراکتورسازی به گل شد. این دروازه‌بان که در نیمه اول یک پنالتی را مهار کرده بود در نیمه دوم هم 3 موقعیت گل را از تیم ایرانی گرفت.
در ادامه تیم قطری صاحب یک ضربه پنالتی شد که ضربه مهدی طارمی را «آلمیدا» مهار کرد تا تعداد گل‌‌های حریف بیشتر نشود.
در حالی که ثانیه‌‌های پایانی بازی سپری می‌شد مهدی طارمی در یک رفت و برگشت دومین گل خودش و سومین گل الغرافه را وارد دروازه تراکتورسازی کرد تا کار شاگردان ساغلام تمام شود.
در دیگر دیدار این گروه تیم الاهلی عربستان با نتیجه 2 بر یک تیم الجزیره امارات را شکست داد تا با 6 امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد.
 


Page Generated in 0/0068 sec