printlogo


کد خبر: 189131تاریخ: 1396/12/3 00:00
اخبار

سهم 94 درصدی تعرض جنسی در سینمای هالیوود
تحقیقات جدید نشان می‌دهد 94 درصد زنان فعال سینمای هالیوود تجاوز و تعارض جنسی را تجربه کرده‌اند. به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر،  در مصاحبه‌هایی که طی این تحقیق با زنان در هالیوود شده، مواردی همچون برهنه‌کردن‌های غیرضروری در صحنه فیلمبرداری، لمس ناخواسته و تحت شرایط اجبار، نشان دادن فیلم‌ها و عکس‌های پورن به صورت اجباری، صحبت‌های رکیک جنسی و تجاوز جنسی عنوان شده است. در این تحقیق همچنین به سن این تجاوزها اشاره شده و زنان زیر 30 سال بیشترین موارد آزار و تجاوز را داشته‌اند و زنان بالاتر از این سن نیز بیشتر در اتاق هتل‌ها با استفاده از زور و پیشنهاد ارتقای سطح کاری  مورد تجاوز کامل جنسی قرار گرفته‌اند. تجاوز‌کنندگان هم در این تحقیق لحاظ شده‌اند به این ترتیب که 29 درصد از آنها مدیران کمپانی‌ها و کارگردانان و تهیه‌کنندگان، 24 درصد همبازی‌ها و همکاران و 20 درصد سوپروایزرها و مدیران ارشد بوده‌اند.


نخستین مستند از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در تلویزیون
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی
360 درجه با موضوع بررسی حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج تولید شده است. به‌گزارش روابط عمومی شبکه مستند، هفتمین قسمت از برنامه تلویزیونی 360 درجه، موضوع سقوط هواپیمای ATR هواپیمایی آسمان را مورد بررسی قرار داده است. حذف پرواز تهران-یاسوج از رادارهای هواپیمایی تبدیل به دلهره‌آور‌‌‌‌‌ترین خبر روز یکشنبه شد. «360 درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود.
به روز و به لحظه بودن موضوعات از ویژگی‌های اصلی این برنامه تلویزیونی است. این برنامه با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت 21:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.


مجموعه شعر«ارغوانی‌ها»ی براتی‌پور منتشر شد
مجموعه شعری «ارغوانی‌ها» شامل اشعار آیینی عباس براتی‌پور منتشر شد. به‌گزارش پایگاه حوزه هنری، براتی‌پور درباره این مجموعه شعری گفت: مجموعه اشعار آیینی‌ام را در این کتاب جمع‌آوری کردم که این کتاب شامل غزل، رباعی، دوبیتی، قصیده و مثنوی کوتاهی می‌شود که همگی در یک مضمون سروده شده‌ است. بهت نگاه، وعده دیدار، عطش عشق، داغ تشنگی، سوار مشرقی، در ساحل علقمه، ماه در فرات، برجبین صبح و... تعدادی از آثار منتشر شده وی است. در زیر یک شعر از این کتاب را با هم می‌خوانیم:
 شال سبز بهاران؛ برای حضرت موعود(عج)
ای در هوای تو جاری عطر نسیم بهاران
آوای گرم کلامت پیچیده در کوچه‌ساران
در خانه‌های دل ما عشق تو مأوا گزیده‌ است
شوق وصال تو برده‌ است تاب از دل بی‌قراران
با مرغ غم همنوایی‌ام، در این کویر عطش‌خیز
ای ابر رحمت، به رقص آر شولای بشکوه باران
یاران عاشق گذشتند از مرز سرخ شهادت
بردند داغ فراقت تا وسعت لاله‌زاران
آهنگ ماندن نداریم، با این غم خانمان‌سوز
دوران به کام کلاغان، آتش به جان هزاران
تا چند باید نشستن در کنج ویرانه غم!
تا چند باید ببینیم بر گنج‌ها نقش ماران!
خون دل از دیده جاری‌ست مستضعفان جهان را
بر سینه‌شان زخم کاری از خنجر نابکاران
بر عرصه خون و شمشیر چون پا نهی بهر پیکار
ریزند سر پیش پایت از بیمِ جان تک‌سواران
در این غروب غم‌‌انگیز، در غربت زرد پاییز
کی می‌رسد دست‌هامان بر شال سبز بهاران؟
پیداست کز ره می‌آیی، غم‌ها ز دل می‌زدایی
آغوش خود می‌گشایی بر روی چشم‌انتظاران
 


Page Generated in 0/0156 sec