printlogo


کد خبر: 189139تاریخ: 1396/12/3 00:00
با شهادت یکی از معاونان سابق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با اتهام فساد، شمارش معکوس برای سقوط او آغاز شد
نتانیاهو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی تنهای تنها

بنیامین نتانیاهو در بزرگ‌‌‌‌‌ترین بحران دوران 11 ساله نخست‌وزیری‌‌‌‌اش در رژیم صهیونیستی دست و پا می‌زند. رهبر حزب لیکود تنها رئیس دولت در تاریخ منحوس تقریبا 8 دهه‌ای اسرائیل است که خود متولد اراضی اشغالی فلسطین محسوب می‌شود و غرق شدن او در منجلاب فساد، آپارتاید و ناکارآمدی دولتش، مصداق عینی حال و روز نزار این روزهای رژیم جعلی در خاک فلسطین است.
نتانیاهو 2 هفته پیش در نطقی تلویزیونی در پاسخ به احضار خود در رابطه با پرونده‌‌های فساد خود و اطرافیانش، مدعی شد هیچ شکافی در کابینه او وجود ندارد و دولت او با قدرت تا پایان دوره به کارش ادامه می‌دهد اما حالا خبر می‌رسد یکی از معاونان سابق نتانیاهو در کابینه به عنوان یکی از همدستان اصلی‌‌‌‌اش در پرونده فساد مزبور، او را فروخته و علیه‌‌‌‌اش شهادت داده است.
 به جرأت می‌توان گفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از سال 2009 برای دومین بار روی کار آمد، همچنان در حال تماشای ادامه سریال شکست‌‌های نظامی و دیپلماتیک در داخل و خارج سرزمین‌‌های اشغالی است که نقاط عطف آن، شکست جنگ سال 2014 با حماس (طبق گزارش ناظر ارتش عبری)، شکست در متوقف کردن برنامه موشکی ایران و محور مقاومت، شکست در تجزیه سوریه و لبنان از طریق حمایت مستقیم از گروه‌‌های تروریستی، شکست در جلب حمایت روسیه، چین، هند و حتی اتحادیه اروپایی از توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی، شکست در به رسمیت شناساندن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در صحن سازمان ملل و در نهایت شکست در حفظ برتری‌‌های هوایی و فناورانه نظامی اسرائیل در مقابل سوریه، لبنان و فلسطینی‌‌‌‌ها بوده است به موازات آن او در داخل هم به رغم پیروزی‌‌های متوالی حزب لیکود در ائتلاف با احزاب افراط‌گرایای یهودی در انتخابات متوالی، در ایجاد اجماع در میان جامعه صهیونیست‌ها برای پیاده‌‌سازی طرح‌‌های شاذ خود و همچنین حفظ مشروعیت قانونی‌‌‌‌اش به عنوان رئیس دولت شکست خورده است. او در حالی در «بیت عاغیون»، خانه نخست‌وزیری در خیابان بال‌فور تل‌آویو، تنهای تنها سنگر گرفته که هر هفته هزاران اسرائیلی تظاهراتی ضد فساد را با فریاد زدن نام او به عنوان مایه ننگ در پایتخت و دیگر شهرها برگزار می‌کنند.
همزمان با بالا گرفتن موج افشاگری‌های تازه در پرونده تحقیقات درباره فساد مرتبط با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پلیس و دستگاه قضایی نیز زیر فشار مخالفانی که بشدت تحت تاثیر شاخه روتشیلد صهیونیسم در اروپا هستند، نتانیاهو را در بزرگ‌‌‌‌‌ترین تنگنای ممکن قرار داده‌‌‌اند. راه گریز به جلو با جنگ‌افروزی مجدد علیه فلسطینیان نیز بسته شده است. در واقع نه‌تنها محاسبات غلط او و ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت کشور موهوم یهودی غلط از آب درآمده و انتفاضه خشم عربی را از نو در سرزمین‌‌های اشغالی بیدار کرده است، بلکه سرنگونی جنگنده‌‌های اسرائیلی بر فراز جولان اشغالی و شمال فلسطین و سایه تهدید موشکی مقاومت، باعث شده فرماندهان ارتش اسرائیل به دولت تندرو برای جنگی جدید چراغ سبز نشان ندهند. پرونده جدید فساد مالی بنیامین نتانیاهو که موسوم به «پرونده ۴۰۰۰» است به پلیس ارجاع داده شده که خطرناک‌ترین پرونده در نوع خود علیه نتانیاهو است. در جدیدترین مخمصه‌‌‌‌‌‌‌‌‌، یکی از ۲ همدست نتانیاهو در پرونده‌‌های فساد که ظرف روزهای گذشته از سوی پلیس رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند، علیه نخست‌وزیر شهادت داده است. این دو در ارتباط با پرونده ۳۰۰۰ که به خرید زیردریایی از آلمان مربوط است بازداشت شده‌‌‌اند. به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، پلیس رژیم صهیونیستی، «نیر هفتز» معتمد خانواده نتانیاهو و گزینه او برای مدیریت رسانه‌ای نخست‌وزیری را به خاطر پیشنهاد پست دادستان کل به یک قاضی در ازای نادیده‌ گرفتن اتهام همسر نتانیاهو متهم کرده است. این یکی دیگر از اتهامات نتانیاهو، حفاظت از خود و خانواده‌اش در برابر تحقیقات قضایی محسوب می‌شود. بدین ترتیب شواهد پلیس برای تکمیل اتهام دریافت و پرداخت رشوه به نخست‌وزیر تکمیل می‌شود. همچنین پلیس اعلام کرده یکی دیگر از معاونان نزدیک نتانیاهو به نام «سلومو فیلبر» که پیش‌تر مدیر ارتباطات او بوده نیز با شهادت علیه نخست‌وزیر موافقت کرده است. دستگیری این مقام‌ها کمتر از یک هفته پس از درخواست پلیس اسرائیل برای ارائه کیفرخواست علیه نتانیاهو انجام می‌شود.
همچنین یک روز پس از بازداشت مقام‌های ارشد شرکت تلفن رژیم ‌اشغالگر قدس در قالب بخشی از بازرسی در زمینه اتهام‌های فساد مالی، رسانه‌های این رژیم گفتند دستیاران نزدیک نتانیاهو در زدوبند با رشوه‌دهندگان دخالت داشته و بازداشت شده‌اند. نتانیاهو مدت‌هاست به دریافت رشوه و فساد مالی متهم شده و از سوی پلیس و دادستان این رژیم مورد بازجویی قرار گرفته و اتهامات او هم به اثبات رسیده است. به همین دلیل بازداشت دستیاران و اطرافیان او موجب شده به هر اقدامی برای نجات از این بحران و رسوایی دست بزند. نتانیاهو به دریافت رشوه از هواداران میلیاردرش متهم شده است.
رژیم اسرائیل پس از دوران ثبات نتانیاهو، آینده تاریکی دارد. حال که او در یک قدمی برکناری به شکلی مفتضحانه قرار گرفته به نظر می‌رسد با کنار رفتنش، حزب لیکود و  احزاب افراطی متحدش نیز اهرم اصلی خود برای حفظ حکومت را در تل‌آویو از دست بدهند و بار دیگر دوران ائتلاف‌‌های سست‌بنیاد در کنست آغاز شده و دولت مرکزی تل‌آویو به شکلی جبران‌ناپذیر رو به ضعف بگذارد.
عریان شدن چهره متزلزل نتانیاهو
این مهره لابی صهیونیستی آمریکا در تل‌آویو که فارغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه هاروارد، یکی از مراکز مهم تربیت نیروی نخبه برای کارتل جهانی یهود است، در حقیقت ترقی خود در ساختار رژیم اسرائیل را مدیون جنایات خود و برادرش در ارتش عبری است. نه‌تنها خود او در جریان اشغال بلندی‌‌های جولان سوریه در جنگ 6 روزه حضور داشته است، بلکه برادرش یکی از فرماندهان یگان ویژه سایرت متکل ارتش عبری بوده است. یوناتان نتانیاهو که از فرماندهان این واحد عملیاتی در جریان گروگانگیری یک فروند هواپیمای فرانسوی حامل مسافران صهیونیست توسط چریک‌های فلسطینی در سال 1976 بود، با مرگ خود در این عملیات سند پیشرفت یک شبه برادر نورچشمی‌‌‌‌اش بنیامین را در حزب لیکود صادر کرد.
زوایای تاریک زندگی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قالب کتابی جنجالی به نام «زندگینامه نتانیاهو» منتشر شد. در شرایطی که بنیامین نتانیاهو بر اثر سیاست‌های افراط‌گرایانه و پرونده‌های متعدد فساد مالی خود و خانواده‌اش هر روز بیش از قبل در میان اسرائیلی‌ها منفور می‌شود، انتشار این کتاب می‌تواند به منزله فرا رسیدن تاریخ انقضای این سیاستمدار بدنام باشد. بن کسبیت که از روزنامه‌نگاران مشهور اسرائیل است در حالی اقدام به انتشار کتاب مزبور در فلسطین اشغالی کرده، برخی از مطالب آن تا امروز کاملا برای جامعه ناشناخته بوده است از جمله ماجرای دختر نتانیاهو از همسر اولش به نام «نوعا» که هم‌اکنون 39 ساله است. او در همه این سال‌ها از ترس همسر فعلی‌اش، سارا، نوعا را از چشم مردم و حتی نزدیکان پنهان کرده و حاضر نیست با فرزند و نوه‌های دختری‌اش دیده شود. رها کردن فرزند در میان یهودیان نیز اقدامی نابخشودنی محسوب می‌شود.
موضوع شوک‌برانگیز دیگر نقش نتانیاهو در ترور اسحاق رابین، نخست‌وزیر معدوم رژیم است. به نوشته بن کسبیت، می‌توان دست‌کم گفت که او در ترور رابین نقش غیرمستقیم داشته است. با این استدلال که پس از امضای توافقنامه اسلو توسط رابین، این نتانیاهو بود که پشت اعتراضات و تظاهرات آن دوره علیه اسحاق رابین قرار داشت. اعتراضاتی که با هدف ساقط کردن دولت او شکل گرفته بود. نویسنده سندی تاریخی در کتابش ارائه می‌کند مبنی بر اینکه پس از تشدید اعتراضات، رئیس وقت دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شاباک در همان دوره نتانیاهو را فراخوانده و از وی می‌خواهد اوضاع را آرام کند چراکه شاباک به اطلاعاتی دست یافته است که براساس آن اطلاعات، جان رابین در خطر قرار دارد. اما نتانیاهو هیچ اقدامی نکرد و جلوی خاخام‌های افراطی شهرک‌نشین را - که علیه رابین به شکل خطرناکی تبلیغ می‌کردند- نگرفت و اجازه داد وضعیت نابسامان تا ترور رابین ادامه یابد.
از طرف دیگر، وسواس جنون‌آمیز نتانیاهو و وحشت همیشگی‌اش از استراق سمع بویژه توسط آمریکایی‌ها او را به توهم کشانده است به طوری که نخست‌وزیر رژیم همواره ترجیح می‌دهد نشست‌هایش را در مقر موساد در تل‌آویو برگزار کند.  افشاگری دیگری که در این کتاب تازه منتشر شده بر نتانیاهو گران آمده است، نقش اصلی او در مبادله موسوم به گیلعاد شالیط است که باعث تعویض این سرباز صهیونیست با بیش از یکهزار اسیر فلسطینی شد. آن زمان نتانیاهو، نخست‌وزیر و ایهود باراک وزیر وقت امنیت در حالی بر سر اینکه چه کسی نخستین عکس را با شالیط پس از پیاده شدن از هواپیما بگیرد اختلاف پیدا کردند که این مبادله توسط خود او ننگین شمرده شده است. در حقیقت این یکی از ده‌ها موردی است که نتانیاهو از قواعدی که خود او با اعلام آنها توانسته بود آرای یهودیان افراطی سرزمین‌های اشغالی را به دست آورد عدول کرد، یعنی این ادعا که حاضر نیست با گروه‌های مقاومت که آنها را تروریست می‌نامد مذاکره کند. اما زمانی که در سال 2011 خیابان‌های تل‌آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی در اعتراض به گرانی و بحران مسکن مملو از جمعیت معترض شد، او عقب نشست و برای عبور از بحران محبوبیت تن به مذاکره با حماس برای مبادله شالیط داد. همه اینها نشان از آن دارد که بی‌بی نتانیاهو در پس چهره سنگی و متعصبی که از خود ساخته، سیاستمدار متزلزل و فرصت‌طلبی بیش نیست.
 


Page Generated in 0/0058 sec