printlogo


کد خبر: 189140تاریخ: 1396/12/3 00:00
سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد ورود ارتش سوریه به عفرین را تأیید کرد
اتحاد کردها با دمشق علیه اردوغان

با ورود نیروهای وفادار به نظام سوریه به منطقه عفرین، تمام پیش‌بینی‌ها و ادعاهای ترکیه در این زمینه غلط از آب درآمد. عصر روز سه‌شنبه بود که تلویزیون دولتی سوریه و شبکه‌های الجزیره و المیادین، تصاویر پیش‌روی نیروهایی با پرچم رسمی سوریه به سمت شمال استان حلب را منتشر کردند. سپس «نوری محمود» سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) در رابطه با ورود نظامیان تحت فرمان ارتش سوریه به عفرین بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری فرات، در این بیانیه آمده است: «پس از یک‌ماه از مقاومت افسانه‌ای نیروهای ما علیه ارتش غاصب ترکیه و گروه‌های تروریستی همچون جبهه‌النصره و داعش و... ضربات سنگینی به متجاوزان وارد شد، یگان‌های ما از حکومت سوریه و ارتش این کشور خواستند تا به وظایف خود در قبال دفاع از عفرین و محافظت مرزهای کشور سوریه در برابر اشغالگران عمل کند. بر این مبنا دولت سوریه به وظیفه خود عمل کرد و یگان‌های نظامی آن امروز ٢٠ فوریه ٢٠١٨ به منطقه رسیدند. این یگان‌ها در مناطق مرزی مستقر خواهند شد و در دفاع از اتحاد خاک و مرزهای سوریه مشارکت می‌کنند». ارتش ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان تمام حقه‌های کثیف برای جلوگیری از اتحاد مجدد کردهای سوریه با نظام دمشق را طی 2 روز اخیر به کار بسته است؛ از جمله دادن و عده و وعید به روس‌ها به اسم رایزنی، تهدید کردها و دمشق، گلوله‌باران واحدهای مردمی ارتش سوریه که از شهر شیعه‌نشین نبل در شمال حلب به عفرین راه گشودند و حتی گلوله‌باران محل استقرار خبرنگارانی که منتظر تهیه گزارش از این رویداد بودند و احتمالا تروریست‌هایی که با شلیک به منطقه مسکونی پل الرئیس در شهر دمشق جان 11 شهروند سوری را گرفتند نیز از آنکارا دستور گرفته بودند. ترکیه و تروریست‌های تحت امرش در ارتش به اصطلاح آزاد پس از ناامیدی از جلوگیری از ورود حامیان سوریه به منطقه کردنشین به خبرسازی درباره بازگشت این نیروها به حلب در همان ساعات شامگاهی سه‌شنبه و سپس انتشار خبر کذب رایزنی با دمشق پرداختند اما هیچ‌یک از این حربه‌ها کارگر نیفتاد تا ثابت شود بشار اسد و همپیمانانش برای اعاده تمامیت ارضی سوریه همانقدر در مقابل متجاوزان ترکیه و مزدوران تروریست‌شان جدی هستند که پیش‌تر در مقابل جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی جدیت نشان داده‌اند.
دروغ اردوغان، نقش مثبت ایران
از سوی دیگر، «ریزان حدو» مشاور رسانه‌ای «ی‌پ‌گ» در مصاحبه‌ای ویژه با روزنامه مستقل رای‌الیوم، اردوغان را یک پلیس شکست خورده و دروغگو خواند و اعلام خبر عقب‌نشینی نیروهای سوری از عفرین را که از سوی دولت آنکارا مطرح شد کذب دانست. او تایید کرد توافق میان یگان‌های کرد و ارتش سوریه در حقیقت حاصل شده و تاخیر در آغاز مذاکرات درباره 2 بعد سیاسی و اداری آن به این علت است که ما در حال حاضر در جنگ هستیم و تمرکز بر مقابله با اشغالگری است و ما هر چقدر هم در مسائل سیاسی و اداری اختلاف داشته باشیم قطعا از راه گفت‌وگو به توافقاتی با دولت سوریه خواهیم رسید. او همچنین نقش ایران را در تحقق توافق کردهای سوری با دمشق موثر دانسته اما موضع‌گیری روسیه نسبت به عملیات شاخه زیتون ترکیه در عفرین را زیر سوال برد. به گفته حدو، با ورود نیروهای سوری به عفرین، حکومت ترکیه دچار اضطراب شده زیرا می‌داند که این امر به رویاهای توسعه‌طلبانه‌اش در سوریه پایان خواهد داد. حدو در پایان عفرین را همچنان بخشی از خاک کشور سوریه خواند اگرچه خواهان ایجاد ساختار سیاسی فدرال در این کشور شد.
 

جنایت جدید آمریکا در دیرالزور
آمریکایی‌ها تنها 2 هفته پس از خلق جنایت در روستا‌های خشام و الطابیه در حومه شمال شرقی دیرالزور بار دیگر  غیرنظامیان سوری را در همان حوالی به خاک و خون کشیدند. در همین راستا منابع محلی به شبکه آرتی گفتند جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی  دوشنبه شب گذشته چندین بار منازل شهروندان در روستای البحریه واقع در 45 کیلومتری شمال غرب شهر البوکمال را بمباران کردند که در پی این حملات 16 غیر نظامی از جمله 9 زن شهید شدند. این منابع با اشاره به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان در پی این حملات، از وخامت حال برخی مجروحان خبر دادند و گفتند احتمال افزایش شمار قربانیان این حملات که خسارات مالی و خرابی‌های زیادی بر جا گذاشته است، وجود دارد.
 


Page Generated in 0/0122 sec