printlogo


کد خبر: 189142تاریخ: 1396/12/3 00:00
اخبار

آزمایش پیکان  آمریکایی ـ  اسرائیلی
آزمایش سامانه مشترک دفاع موشکی ضدبالستیک «پیکان» توسط  آمریکا و اسرائیل از وحشت آنها نسبت به آسیب‌پذیری‌شان در مقابل توان موشک‌‌های محور مقاومت حکایت دارد. آزمایش نسل جدیدی از سامانه‌‌های پدافند موشکی موسوم به «پیکان 3» که پیش از این 2 بار به تعویق افتاده بود، آن هم در روزهای پس از سرنگونی جنگنده آمریکایی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با سامانه پدافند موشکی روسی اس200 ارتش سوریه که احتمالا توسط مهندسان ایرانی ارتقا یافته، گویای آن است محور سلطه رفته‌رفته از فاز تهاجمی در منطقه خاورمیانه وارد فاز دفاعی می‌شود. پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت «صنایع هوافضای اسرائیل» با همکاری نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و آژانس دفاع موشکی ایالات متحده، آزمایش مزبور را ساعت 02:30 بامداد دوشنبه گذشته (به وقت واشنگتن) در مکانی نامعلوم در مرکز فلسطین اشغالی انجام داده‌اند. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز با تایید این خبر، هدف از آزمایش «پیکان 3» را دفاع در برابر حملات موشک‌های بالستیک در خارج از جو زمین دانست.


روسیه ارز دیجیتال ملی ایجاد می‌کند
تولد قریب‌الوقوع کریپتوروبل
کرملین لایحه‌ای به دوما فرستاده است که در صورت تصویب به ایجاد ارز دیجیتال ملی این کشور با عنوان کریپتو روبل (روبل رمزی) خواهد انجامید.  حدود 3 ماه پیش بود که همزمان با اوج گرفتن بی‌سابقه بهای ارزهای دیجیتال بویژه بیت کوین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که این کشور این پدیده را پذیرفته و اقدام به تنظیم ارزهای رمزگذاری‌شده خواهد کرد.  او این تصمیم را در دیدار با شورایی از تنظیم‌کنندگان ارز در روسیه اعلام کرد و بانک مرکزی و وزارت دارایی این کشور موظف شدند با همکاری یکدیگر پیش‌نویسی قانونی را جهت ارائه چارچوب تنظیمی بنیادین برای ارزهای رمزگذاری‌شده از جمله بیت‌کوین پیشنهاد کنند. حال این طرح به پارلمان روسیه فرستاده شده است و به احتمال زیاد نمایندگان که اغلب از حزب حاکم روسیه متحد یا احزاب همپیمان پوتین هستند به آن رای خواهند داد و ظرف هفته‌های آتی روبل دیجیتال نیز متولد می‌شود.   پوتین همچنین ایده ایجاد ارزهایی چندملیتی میان روسیه و کشورهای عضو بریکس (چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی) و همچنین اتحادیه اروپایی را مطرح کرده که می‌توانند جای دلار و یورو را در مبادلات تجاری خارجی مسکو بگیرند. بدین منظور از چندی پیش ارزهای رمزگذاری‌شده مانند پوتین‌کوین به بازار آمدند.  این به معنای چرخش کلی مسکو در موضع‌گیری علیه کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال رمزگذاری‌شده است. تابستان گذشته بود که با شدت گرفتن صعود قیمت بیت‌کوین، آندری اسوینتسف، نماینده دوما، آن را توطئه سازمان سیا دانست. حتی در ماه‌های اخیر سختگیری‌ها درباره فعالان این عرصه در روسیه بسیار افزایش یافت و بازار بیت‌کوین دچار منع امنیتی شد اما از آنجا که ماهیت مجازی بیت‌کوین دسترسی به بازیگران آن را دشوار می‌کند به همین دلیل از ماه دسامبر ممنوعیت ارز دیجیتال در این کشور برداشته شد.
البته پیش از آن نیز آنتون سیلووانوف، وزیر دارایی روسیه اعلام کرده بود دولت این کشور تصمیمش را برای ماینینگ (استخراج) بیت‌کوین و گردش ارز دیجیتال گرفته است.  برای این منظور شهر صنعتی پرم در نزدیکی کوه‌های اورال به عنوان پایتخت ارز دیجیتال روسیه در نظر گرفته شده و قرار است نیروگاه‌های برق آن نقشی کلیدی در این زمینه ایفا کنند. به نوشته کامرسانت، پرتیراژترین روزنامه روسیه، یک تاجر با خرید 2 نیروگاه برق در پرم و همچنین استان اودمورتیا در مجاورت آن به بهای 3 میلیون دلار قصد دارد بزرگ‌ترین مرکز استخراج بیت‌کوین را در این کشور راه‌اندازی کند. با این حال هنوز معلوم نیست کرملین چقدر به تاجرانی مثل او آزادی عمل بدهد. روسیه هنوز راه درازی برای رقابت با چین به عنوان غول این بازار دارد.


Page Generated in 0/0064 sec