printlogo


کد خبر: 189144تاریخ: 1396/12/3 00:00
واژگونی قطار باری در ایستگاه دیزباد

گروه اجتماعی: یک رام قطار باری صبح  روز گذشته در دیزباد پایین نیشابور از ریل خارج و واژگون شد که در پی این حادثه رئیس قطار مصدوم شد. به گزارش تسنیم، بار اصلی این قطار سنگ‌آهن بوده و از کرمان به ‌سمت نیشابور در حال حرکت بود که به‌ دلیل خارج شدن کنترل آن از دست راننده، قطار از ریل خارج و واژگون می‌شود. سعید شیبانی، فرماندار نیشابور با تأیید این خبر، اظهار داشت: این اتفاق در محدوده دیزباد افتاد و در حوزه مشهد قرار دارد و قطار از نوع باری بوده و از خط خارج شده است؛ این قطار هنوز وارد حریم جغرافیایی نیشابور نشده بود.
حجت‌علی شایان‌فر نیز با اشاره به حادثه واژگونی قطار در محور نیشابور، اظهار داشت: این قطار از نوع باری بوده و بار آن گُندله به مقصد فولاد خراسان بوده است. قطار باری در محل ایستگاه دوراهی مسیر شرق دچار سانحه شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی افزود: با تدابیر پیش‌بینی شده،  تردد قطارها در حال انجام است؛ بار این قطار خوشبختانه خطرناک نبوده و سانحه واقع شده تلفات جانی نداشته است. در پی این حادثه، هادی ضیائی‌مهر نیز اظهار داشت: قطار باری واژگون شده با شهر کاشمر فاصله زیادی دارد و در منطقه دیزباد اتفاق افتاده است.
مدیرکل راه‌آهن خراسان‌رضوی ادامه داد: تعدادی واگن در این سانحه از ریل خارج شده اما محور شرق  باز است و قطارهای مسافری نیز در تمام مسیرها در حال تردد هستند. مشکل خاصی برای تردد وجود ندارد و حتی محور شرق یعنی قطارهایی که از مشهد به سمت یزد و بندرعباس حرکت می‌کنند جریان طبیعی خود را دنبال می‌کنند. وی با اشاره به مصدومان این سانحه، افزود: تنها رئیس قطار در این سانحه دچار مصدومیت جزئی شده و بلافاصله برای مداوا منتقل شده است. گفتنی است طبق اعلام شاهدان، واگن‌‌های واژگون شده ۲۵ واگن بوده که ۲ دیزل نیز در این واژگونی حادثه دیده‌است.


Page Generated in 0/0049 sec