printlogo


کد خبر: 189147تاریخ: 1396/12/3 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد
27  هزار تومان  سرانه هر دانش‌آموز
 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه سرانه هر دانش‌آموز در سال 97، 27 هزار تومان تعیین شده است، گفت: در حال رفع مشکل پرداخت مطالبات فرهنگیان در خزانه دولت هستیم. علی الهیارترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش درباره «وضعیت پرداخت سرانه به مدارس»، به فارس اظهار داشت: در سرانه مدارس عدد مورد نیاز ما با عدد ابلاغیه متفاوت است‌؛ حساب کردیم به ازای هر دانش‌آموز اگر 65 هزار تومان سرانه تأمین شود و بتوانیم ابلاغ کنیم، مدارس می‌توانند خودشان را اداره کنند. وی ادامه داد: عددی که در حال حاضر درباره سرانه مدارس به آموزش‌وپرورش داده می‌شود 17 هزار تومان است و در سال 97 این عدد به 27 هزار تومان رسیده است. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: البته با مصوبه معافیت مدارس از پرداختی قبوض آب، برق و گاز، حدود 400 میلیارد تومان از این محل صرفه‌جویی می‌شود و می‌توانیم این مبلغ را به هزینه‌های تأمین و نگهداری مدارس اختصاص دهیم. الهیارترکمن درباره «پرداخت حق‌الزحمه امتحانات و پاداش پایان خدمت فرهنگیان»، گفت: همه این موارد در خزانه است و به دلیل مشکل تنخواه، پرداخت نشده است و در حال رفع این مشکل هستیم. اگر این مشکل حل شود و تخصیص پیدا کند، ظرف 3 روز پرداخت می‌کنیم.

پرداخت عیدی معلمان حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌التدریس تا پایان هفته
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اعلام خبر واریز حقوق حق‌التدریسان آزاد، گفت: عیدی این گروه نیز تا پایان هفته واریز خواهد شد. علی الهیارترکمن با اعلام این مطلب به ایسنا افزود: خوشبختانه حقوق حق‌التدریسان آزاد را تا بهمن‌ماه پرداخت کردیم و از این بابت هیچ بدهی‌ای نداریم. وی درباره زمان واریز عیدی این گروه از فرهنگیان نیز گفت: عیدی این عزیزان هم به استناد بند ۳ مصوبه دولت به نسبت ساعات تدریس است که رقم دقیق آن محاسبه شده و تا چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری (بسته به عملکرد خزانه) پرداخت خواهد شد. بنا بر اظهارات وی، مجموعه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش بویژه دفتر بودجه پیگیر موضوع هستند.

اعلام اسامی کاروان‌های حج ۹۷
سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد حاجیان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۸ اسفند به دفاتر زیارتی مراجعه کرده و ثبت‌نام قطعی خود را انجام دهند. به گزارش «وطن‌امروز»، سازمان حج و زیارت درباره اعلام کاروان‌های حج تمتع سال 1397 و زمان ثبت‌نام قطعی در کاروان‌ها اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: از دارندگان فیش‌های حج تا پایان دی‌ماه 1385 دعوت می‌شود به ترتیب اولویت از روز سه‌شنبه 8 اسفندماه 96 با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. همچنین مشخصات کاروان‌ها در همین سامانه و سامانه حج و زیارت استان محل سکونت خود، به اطلاع متقاضیان رسیده است و  ترتیب اولویت‌های فراخوان شده به همراه نشانی دفاتر خدمات زیارتی در شهرستان‌های هر یک از استان‌ها در سامانه‌های یادشده قابل مشاهده است. تاکید می‌شود، اولویت ثبت‌نام با افرادی است که از چهارم بهمن‌ماه نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه حج اقدام کرده‌اند. جهت تسهیل در امر ثبت‌نام، متقاضیانی که نمی‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام کنند، دفاتر خدمات زیارتی همزمان در سراسر کشور آمادگی دارند تا ثبت‌نام آنان را انجام دهند.
 


Page Generated in 0/0133 sec