printlogo


کد خبر: 189148تاریخ: 1396/12/3 00:00
آوای شهر

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر مطرح کرد
لایحه افزایش کرایه‌ها در شورای شهر
 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از بررسی لایحه افزایش کرایه‌های اتوبوس و تاکسی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این لایحه طی جلسات آتی در شورا بررسی خواهد شد. محمد علیخانی با اشاره به اینکه هنوز  لایحه افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل در سال آتی به شورای شهر تهران ارسال نشده است، به تسنیم اظهار داشت: به محض ارسال این لایحه، موضوع در کمیسیون مربوط مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی تصریح کرد: کمیسیون حمل‌و نقل شورای شهر تهران فقط افزایش 200 تومانی بلیت مترو که البته پیشنهاد شهرداری هم بوده را تایید کرده که این موضوع هم باید در صحن شورای شهر تهران رای‌‌‌گیری شود. علیخانی گفت: با توجه به اتمام بودجه 97 شهرداری تهران، پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی لایحه افزایش کرایه‌‌های اتوبوس و تاکسی به شورا ارسال شود و تلاش می‌شود با برگزاری جلسات معتدد این لایحه نیز در زمان مشخص تصویب و برای اجرا ارسال شود.

آمار وضعیت هوای پایتخت  در بهمن‌ماه
بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوا، تهرانی‌ها در بهمن‌ماه سال جاری تنها ۸ روز هوای مطلوب تنفس کرده‌اند، این در حالی است که پایتخت در این ماه ۲۲ روز هوای نامطلوب داشت. به‌گزارش ایسنا، بررسی آمار کیفیت‌ هوای تهران در بهمن‌ماه، طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد هوای پایتخت در بهمن‌ماه امسال اوضاع خوبی نسبت به سال‌های گذشته نداشت و تهرانی‌ها طی ماه گذشته ۲۲ روز هوای نامطلوب تنفس کرده‌اند. در دومین هفته از دومین ماه زمستان امسال اگر چه بارش برف، تهران را سفیدپوش کرد اما  این برف سنگین بیش از 3 روز (۷، ۸ و ۹ بهمن) نتوانست هوای شهر را سالم نگه دارد به طوری‌ که پس از قطع بارش برف و وزش باد، هوای تهران دوباره ناسالم شد. پس از این بارش و سالم بودن چند روزه هوای تهران، دوباره آلودگی هوا به پایتخت بازگشت و تهران
۱۴ روز مداوم (۱۰ تا ۲۴ بهمن ماه) هوای نامطلوب داشت و کار به تعطیلی چند روزه مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل رسید. بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت طی بهمن‌ماه امسال یک روز هوای پاک، ۷ روز هوای سالم، ۱۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها داشت. این در حالی است که هوای پایتخت در بهمن ماه سال گذشته ۲۱ روز سالم، یک روز پاک و ۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. بهمن‌ماه سال ۹۴ نیز هوای تهران ۳ روز پاک، ۱۶ روز سالم و ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. سال ۹۳ نیز هوای تهران در بهمن‌ماه ۱۵ روز سالم و ۱۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. آمارها نشان می‌دهد بهمن‌ماه سال جاری آلوده‌‌‌‌‌ترین ماه بهمن طی سال‌‌های گذشته بوده است.
 


Page Generated in 0/0097 sec