printlogo


کد خبر: 189151تاریخ: 1396/12/3 00:00
رئیس کل بانک مرکزی:
هیجانات کاذب بازار ارز تخلیه شد

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با اقدامات انجام‌شده از سوی نیروی انتظامی در راستای جلوگیری از خرید و فروش غیرمجاز ارز و متوقف شدن چنین اقداماتی شاهد برگشت آرامش به بازار ارز هستیم.  به گزارش میزان، ولی‌الله سیف در حاشیه نشست هیات دولت درباره نوسانات نرخ ارز اظهار کرد: بانک مرکزی سال گذشته دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرد اما متاسفانه توجهی به آن نشد.  سیف درباره ادامه و استمرار آرامش بازار ارز در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد به طوری که در 4-3 روز اخیر روند کاهشی را در نرخ دلار شاهد بودیم و این امر نشان می‌دهد هیجانات کاذب قیمت ارز در حال تخلیه است. رئیس‌کل بانک مرکزی درباره پیش‌بینی نرخ ارز در روزهای آینده تصریح کرد: نرخ ارز نشأت گرفته از متغیرهای اصلی اقتصاد است و در هیچ کجای دنیا پیش‌بینی نمی‌شود نرخ ارز چه وضعیتی پیدا خواهد کرد و این امر مهم است که در تعادل با متغیرهای اصلی اقتصاد پیش برود.
بهای سکه ۱۵ هزار تومان کاهش یافت
هر قطعه سکه طرح قدیم دیروز در صرافی‌ها یک میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۵۰ تومان و سکه طرح جدید یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان به فروش رسید.
همچنین نیم سکه با قیمت ۷۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان، ربع سکه ۳۶۱ هزار و ۹۲۳ تومان و سکه گرمی ۲۹۶ هزار تومان داد و ستد شد. ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار ساخته نشده در بازار طلای تهران ۱۴۳ هزار و ۱۳۶ تومان و هر اونس طلا 1327 دلار و ۳۵ سنت بود.


Page Generated in 0/0138 sec