printlogo


کد خبر: 189157تاریخ: 1396/12/3 00:00
اخبار

 بهمنی: کسی پول خود را به خاطر سود 10 درصدی به بانک‌ها نمی‌دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، دلایل افزایش نرخ ارز در هفته‌‌های اخیر را تشریح کرد. محمود بهمنی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته‌‌های اخیر گفت: افزایش قیمت ارز سناریوی از پیش تعریف شده نیست، چرا که هیچ دولتی علاقه‌ای به افزایش قیمت ارز و تورم ندارد اما گاهی اوقات برابر برخی مسائل قرار می‌گیرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که هجوم تقاضا وجود دارد نمی‌توان بازار ارز را کنترل کرد؛ مگر چه میزان ارز می‌توان به بازار تزریق کرد؟ بنابراین سیاست‌‌های ما است که می‌تواند بازار را کنترل کند. بهمنی  با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده‌‌های بانکی، ادامه داد: زمانی که نرخ سود سپرده‌ها کاهش می‌یابد، دیگر شخصی با سود 10 درصد سپرده خود را در بانک‌ها قرار نمی‌دهد و به دنبال سرمایه‌‌گذاری جدید می‌گردد. وی یادآور شد: در شرایط کاهش نرخ سود بانکی افراد می‌گویند راحت‌‌‌‌‌ترین سرمایه‌‌گذاری خرید ارز، طلا و سکه است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این افزایش خریدها گاهی تقاضا به میزانی می‌شود که از قیمت واقعی بالاتر می‌رود که به آن حباب گفته می‌شود، البته امیدوارم در روزهای آینده بازار ارز به تعادل برسد.


اعتراض کارگران درباره واریز سهم درمان تأمین اجتماعی به حساب خزانه
کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی با تجمع مقابل ساختمان شورای نگهبان خواستار لغو تبصره مجلس شورای اسلامی مبنی بر واریز سهم حق درمان صندوق تأمین اجتماعی به حساب خزانه دولت شده‌اند. به گزارش فارس، کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی از ساعت 9 صبح دیروز در اعتراض به تصویب تبصره «ز» بند 7 لایحه بودجه 97 که به پرداخت سهم درمان تأمین اجتماعی به حساب خزانه اشاره دارد، مقابل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، تجمع کرده‌اند. این تجمع کارگری با محوریت تشکلات کارگری و بازنشستگی آغاز شد و صدها نفر در این محل حضور یافتند. تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار لغو این تبصره بودند و از اعضای شورای نگهبان، ممانعت از قانونی شدن این بند را خواستار شدند. کارگران معتقدند منابع سازمان تأمین اجتماعی متعلق به دولت نیست بلکه حاصل پرداخت حق بیمه‌های قشر خاصی از کارگران و کارفرمایان است.


بیکاری زنان در مرز یک میلیون نفر
بررسی آمارهای جدید از تعداد شاغلان و بیکاران کشور و تفکیک جنسیت آنان نشان می‌دهد تعداد زنان بیکار به مرز یک‌میلیون نفر رسید. به گزارش فارس، اشتغال زنان و ایجاد فرصت‌های شغلی یکسان برای آنان یکی از دغدغه‌های تشکل‌ها و مسؤولان وزارت کار بوده است که بررسی شاخص‌های دقیق و رسمی از سوی دولت نشان می‌دهد وعده‌های اشتغالزایی تا حدودی رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند. با وجود اینکه بیشترین تقاضای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی از سوی زنان رقم خورده است اما تغییرات جدی در میزان شاغلان زن در بازار کار نسبت به سال‌ گذشته دیده نمی‌شود. جدیدترین طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز 96 نشان می‌دهد تعداد شاغلان در این فصل نسبت به فصل گذشته یعنی تابستان 96 تعداد 496 هزار نفر کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته یعنی پاییز 95 تعداد 957 هزار و 751 نفر افزایش یافته است. بررسی وضعیت نیروی کار به تفکیک جنسیت نشان می‌دهد از مجموع 3میلیون و 141 هزار و 667 نفر، 2 میلیون و 142 هزار و 522 نفر مردان و نزدیک به یک میلیون نفر زنان بیکار هستند. بر اساس این گزارش، استان آذربایجان غربی با نرخ بیکاری 15 درصد، اصفهان 7/13، چهارمحال و بختیاری 1/21، خوزستان 6/14، کرمانشاه 6/25 و یزد 9/13 درصد در صدر بیشترین تعداد بیکاران در کشور هستند.


Page Generated in 0/0064 sec