printlogo


کد خبر: 189159تاریخ: 1396/12/3 00:00
اخبار

با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد
مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوای مجریه و مقننه، جمعی از مسؤولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اهمیت حفظ حرمت مقدسات و با بیان اینکه خانه و خانواده امری مقدس و محل تربیت و اصلاح ضعف‌هاست، گفت: مهم‌ترین رکن تربیت فرزندان، اخلاق و عمل والدین است. همچنین در این مراسم، آقای حدادیان به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی در عزای حضرت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها پرداخت.


آشوبگران اخیر نسبت جغرافیایی و آیینی با مردم گناباد ندارند
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با محکومیت حوادث اخیر در خیابان پاسداران تأکید کرد: این آشوبگران هیچ نسبتی چه از لحاظ جغرافیایی و چه از لحاظ آیینی با مردم ولایتمدار گناباد ندارند. به گزارش مهر، حمید بنایی با تسلیت جان‌باختن جمعی از هموطنان در سانحه هوایی و نیز شهادت جمعی از نیروهای انتظامی و بسیجی در اغتشاشات دوشنبه‌شب خیابان پاسداران اظهار داشت: در پی اغتشاشات اخیر توسط جمعی از عوامل فریب‌خورده و شهادت برخی نیروهای خدوم ناجا، ضمن محکومیت این حادثه خونین، این حادثه در رسانه‌‌های خارجی بازتاب‌‌های متعددی داشته که متأسفانه وجهه نامناسبی از مردم شریف و ولایتمدار گناباد در اذهان عمومی پدید آورده است. نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این افراد آشوبگر هیچ نسبتی چه از لحاظ جغرافیایی و چه از لحاظ کیش و آیین با مردم گناباد ندارند و ما نیز از رسانه‌ها خواهش می‌کنیم به دلیل ضعف اطلاعاتی که در این زمینه دارند، به هیچ عنوان پسوند گنابادی را روی هیچ کیش و فرقه‌ای که با مردم گناباد سنخیت ندارد، نگذارند.

بیانیه دراویش گنابادی در محکومیت جنایت خیابان پاسداران
دراویش گنابادی در بیانیه‌ای جنایت خیابان پاسداران به دست اغتشاشگران مدعی درویش‌گری را که به شهادت 3 نیروی پلیس و یکی از بسیجیان منجر شد بشدت محکوم کردند.
متن بیانیه دراویش گنابادی به شرح زیر است:
«انالله و انا الیه راجعون»
ما جمعی از فقرای گنابادی، مصیبت شهادت جمعی از پرسنل نیروی جان‌برکف‌ انتظامی را به مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم. سلسله دراویش در ادوار گذشته با سرلوحه قرار دادن طریق مدارا و بی‌نیازی، از سیاست و قدرت به دور بوده ‌است اما متأسفانه در سال‌های گذشته، جریانی مجذوب قدرت با بی‌مبالاتی زعما، ایجاد گردید و بتدریج رشد کرد و بدتر آنکه، مشایخی در خارج هم حامی، مشوق و دست گیر
آنها بودند. در ماه‌های گذشته نیز دلقکی خارج‌نشین و معلوم‌الحال، دلق ریا پوشیده، با دم زدن از «شاه‌نعمت‌الله ولی»، دستور قتل و به آتش کشیدن مسجد و حسینیه صادر می‌کند و تأسف‌بار‌تر آنکه مشایخ و بزرگان نیز حجاب سکوت اختیار کرده و موضعی بازدارنده و قاطع در این باره ابراز ننموده‌اند. حال، کار بدانجا رسید که جمعی از صغار دراویش به جرم آتش زدن مسجد و امامزاده و گروه اخیر نیز به جرم کشتار نفوس مسلمانان دستگیر شده‌اند. ما جمعی از فقرای گنابادی، سفره خود را از این سالوسان ریاکار و اغتشاشگر جدا می‌دانیم و بابت این بلیات از ملت و نظام، صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم. همچنین از حضرات مستطاب که تولیت جمعیت درویش را دارند، درخواست داریم که خالصانه، مسؤولیت این اعمال ناصواب را پذیرفته و ابتدا انابه به درگاه حق‌جل‌جلاله‌ برند و در ثانی، مراتب عذر و تأثر فراوان جمعیت فقرای گنابادی را به ملت شریف ایران ابراز نمایند. در انتها تأکید می‌کنیم، چنانچه رویکرد مماشات زعما و قطب سلسله، همچنان تداوم یابد و باز هم مجالی برای تحرکات این خیل منجذب قدرت فراهم آید، این‌بار سکوت و صبر را جایز ندانسته و به نحوی شایسته اقدام خواهیم کرد.


Page Generated in 0/0237 sec