printlogo


کد خبر: 189232تاریخ: 1396/12/5 00:00
فرمانده میدانی هلال‌احمر خبر داد
توقف عملیات انتقال اجساد هواپیمای آسمان

گروه اجتماعی: فرمانده میدانی هلال‌احمر در محل سقوط هواپیما گفت: شرایط نامناسب هوا مانع از ادامه عملیات انتقال اجساد از منطقه شده و پیش‌بینی می‌شود این روند تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد. شاهین کریمی در گفت‌وگو با میزان، درباره روند ادامه عملیات در منطقه سقوط هواپیما گفت: پنجشنبه گذشته به علت نامساعد بودن شرایط جوی و بارش برف در ارتفاعات کوه دنا، همه امدادگران از منطقه حادثه خارج شدند و عملیات متوقف شد. وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف، کاهش دما و مه‌گرفتگی، تا روز دوشنبه امکان ادامه عملیات انتقال اجساد جان‌باختگان حادثه وجود ندارد. این در حالی است که در صورت فراهم بودن شرایط، عملیات آغاز می‌شود. فرمانده میدانی هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط نامساعد جوی پایدار بوده و امکان تردد در منطقه نوقل وجود ندارد، بنابراین به منظور حفظ جان امدادگران دستور آغاز عملیات امدادی تا زمان مساعد شدن وضعیت هوا متوقف شده است. وی در پایان اذعان داشت: با توجه به ارتفاع زیاد برف، صعب‌العبور بودن منطقه حادثه، شرایط سخت جوی و امکان بروز بهمن باید محتاطانه عمل کرد و جوانب مختلف عملیات‌ها را در نظر گرفت.
نمونه‌‌‌گیری از خانواده‌های جان‌باختگان
همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: نمونه DNA از تمام خانواده‌‌های جان‌باختگان هواپیمای تهران- یاسوج گرفته شد. کامروز امینی ضمن رد خبر تحویل 7 پیکر جان‌باختگان سانحه هواپیمایی به پزشکی قانونی استان افزود: نمونه DNA از تمام خانواده‌‌های جان‌باختگان گرفته شد. وی اظهارکرد: تنها قطعاتی از اجساد قربانیان این حادثه در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته و اینکه مربوط به چه کسانی باشد هنوز در هاله‌ای از ابهام است. مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: این اجساد به آزمایشگاه فارس تحویل داده شده است و بزودی احراز هویت صورت می‌گیرد.
توقف پرواز هواپیما‌های ATR
در همین حال، پرواز هواپیماهای ATR72 آسمان تا اطلاع ثانوی متوقف شد. سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با عنایت به بررسی همه‌جانبه علل وقوع سانحه هوایی اخیر و به منظور اطمینان از ارتقای ایمنی پروازهای این نوع هواپیما لازم است به طور موقت و تا اطلاع ثانوی پرواز‌‌های ATR مدل‌های ۲۰۰ و ۵۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان متوقف شود تا سازمان هواپیمایی در فرصت مناسب بررسی‌‌های لازم را انجام دهد و پس از حصول اطمینان از ابعاد ایمنی ازسرگیری پروازهای یادشده اعلام شود.


Page Generated in 0/0051 sec