printlogo


کد خبر: 189234تاریخ: 1396/12/5 00:00
نبض جامعه

مدیرکل دفتر تحقیقات ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد
تولد سالانه  7  هزار و 500 نوزاد معتاد
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر از تولد سالانه 7 هزار و 500  نوزاد معتاد در کشور خبر داد. حمیدرضا صرامی با بیان اینکه بر اساس آخرین نتایج شیوع‌شناسی، الگوی مصرف مواد در سطح کشور دچار تغییراتی شده است، اظهار داشت: با ضرباتی که به چرخه شیشه وارد کرده‌ایم، یکهزار و 967 کارگاه شیشه طی ۱۲ سال اخیر از چرخه خارج شده است. همچنین ۱۲ تن ماده شیشه در طول ۱۲ سال کشف شد، بنابراین شیشه از الگوی دوم مصرف مواد به الگوی سوم انتقال یافت. وی ادامه داد: باید توجه داشت سیستم هوشمند اعتیاد؛ گل، ماری‌جوانا و حشیش را به‌عنوان الگوی دوم مصرف مواد وارد کشور کرد. بدین معنا که در حال حاضر تریاک با ۵۳ درصد، حشیش، گل و ماری‌جوانا با 9/11 درصد، شیشه با حدود 8 درصد و هروئین با حدود ۷ درصد 4 الگوی مصرف مواد را در کشور به خود اختصاص می‌دهند. مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: درباره زنان باردار مبتلا به اعتیاد لازم به یادآوری است که سالانه نزدیک به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار زن باردار در جامعه داریم. یک بررسی نشان داده است که نیم درصد از آنها یعنی حدود ۷۵۰۰ نفر در سال نوزادان معتاد به دنیا می‌آورند. در سال ۱۳۹۵ غربالگری نشان داد از ۹۰۰ هزار زن باردار ۲هزار و 438 نفر زنان بارداری بودند که به‌عنوان مادر معتاد شناخته شدند.

ورود سامانه بارشی به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد که کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. احد وظیفه درباره پیش‌بینی وضعیت هوای کشور در روزهای پیش رو به ایسنا اظهار داشت: تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر استقرار سامانه بارشی فعالی در شرق دریای مدیترانه است که امواج آن طی 3 روز آینده کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی افزود: بر این اساس در مناطقی از شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، جنوب‌، بخش‌هایی از جنوب غرب، نواحی مرکزی، ‌شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی و بارش پراکنده گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط جنوب‌غرب‌، جنوب و دامنه‌های زاگرس گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود و در مناظق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات زاگرس بارش به صورت برف پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: شدت بارش در بخش‌‌‌هایی از غرب و جنوب‌غرب کشور در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و شمال خوزستان خواهد بود. وظیفه با اشاره به اینکه امروز سامانه بارشی دیگری از نیمه غربی وارد کشور خواهد شد، افزود: بارش در نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور تشدید خواهد شد. طی روز شنبه بارش در کرمانشاه، نیمه شمالی و شرق خوزستان، ‌کهگیلویه‌وبویراحمد، ‌نیمه غربی چهارمحال‌وبختیاری، ‌شمال بوشهر، نیمه غربی فارس، جنوب لرستان، جنوب کردستان، شمال استان مرکزی، قزوین، جنوب گیلان و شمال البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد
آلودگی هوا عامل مرگ بیش از 2  هزار نفر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بی‌توجهی کارخانجات صنعتی نسبت به مسؤولیت اجتماعی خود که در جهت حفظ محیط‌زیست برعهده دارند را عامل مرگ و میر سالانه 2700 نفر در پایتخت دانست. رسول خضری  با تشریح مسؤولیت اجتماعی کارخانجات که برخی از آن تحت عنوان حلقه مفقوده تاثیرگذار بر محیط‌زیست یاد کرده‌اند به خانه ملت، گفت: توجه نکردن به مسؤولیت‌های اجتماعی که کارخانجات برعهده دارند از جمله وضعیت بازنشستگان، محیط‌زیست و مدیریت منابع به 3 ابرچالش مهم کشور تبدیل شده‌ است. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با یادآوری نقش موثر کارخانجات صنعتی در تشدید آلودگی هوا تصریح کرد: هم‌اکنون نحوه فعالیت صنایع خودروسازی و کارخانجات صنعتی یکی از مهم‌ترین علل تشدید آلودگی هوا بوده که هزینه‌های سنگینی را بر حوزه سلامت وارد می‌کند، کما اینکه سالانه 2 هزار و 700 نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.


Page Generated in 0/0063 sec