printlogo


کد خبر: 189239تاریخ: 1396/12/5 00:00
مردم تهران با حضور پرشور در مراسم تشییع شهدای حادثه خیابان پاسداران از حافظان امنیت قدردانی کردند
مظلوم و مقتدر

گروه سیاسی: پیکر مطهر 4 شهید دفاع از امنیت [نیروی انتظامی و بسیج] که دوشنبه‌شب هفته گذشته در خیابان پاسداران توسط اشرار فرقه نورعلی تابنده به وحشیانه‌ترین شکل به شهادت رسیدند، روز پنجشنبه در میان بغض و گریه مردم تهران تشییع شد تا تهران یکی از غم‌انگیزترین روزهای خود را در تاریخ ثبت کند. به گزارش «وطن‌امروز»،  استوار دوم رضا امامی، استوار دوم محمدعلی بایرامی، رضا مرادی و محمدحسین حدادیان، نه در سوریه و عراق که در قلب تهران و به وحشیانه‌ترین شکل به سبک عملیات‌های داعش در اروپا به شهادت رسیدند. از میان این 4 شهید که در دهه فاطمیه به شهادت رسیدند و مردم از آنان به «شهدای فاطمی» یاد می‌کنند، نحوه شهادت رضا مرادی‌علمدار و محمدحسین حدادیان دلسوزانه تر از شهدای دیگر بود. شهید رضا مرادی که از پرسنل وظیفه نیروی انتظامی بود، هنگام حمله نیروهای وابسته به نورعلی تابنده، سرش پس از برخورد با اتوبوسی که به سمت ماموران حمله کرد، به طور کامل له شد تا رسانه‌ها نتوانند هیچ تصویری از وضعیت این شهید پس از شهادت منتشر کنند. شهید دیگر این حادثه محمدحسین حدادیان بود که دواعش وابسته به نورعلی تابنده با شلیک گلوله شکاری به وی، صورت و بدنش را پر از ساچمه کردند و با چاقو نیز در بدنش جراحات زیادی ایجاد کردند. علاوه بر این شهیدان اما نزدیک به 35 پرسنل نیروی انتظامی و بسیج نیز در این حادثه مجروح شدند. روز پنجشنبه 2 روز پس از وداع خانواده‌های این شهیدان با آنان، پیکر مطهر این شهیدان در تهران تشییع شد. در این مراسم، اصلی‌ترین درخواست مردم از نیروی انتظامی و دستگاه قضا، برخورد شدید با عوامل این جنایت و مخلان نظم و امنیت عمومی بود. بر همین اساس نیز فرمانده نیروی انتظامی از برخورد قاطع با اخلالگران نظم و امنیت کشور و اراذل و اوباش داعشی در اسرع وقت در محکمه عدل جمهوری اسلامی خبر داد و دادستان تهران نیز از صدور کیفرخواست عوامل این جنایت در دستگاه قضا گفت.
براساس این گزارش، صبح روز پنجشنبه مراسم تشییع پیکر 3 شهید نیروی انتظامی و بسیجی شهید محمدحسین حدادیان در تهران برگزار شد. در یکی از این مراسم‌ها که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، پیکر شهیدان مرادی، امامی و بایرامی با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، سردار ساجدی‌نیا معاون عملیات ناجا و جمعی از فرماندهان کشوری و لشکری، همرزمان و خانواده‌های شهدا برگزار شد. پس از این مراسم، پیکر شهید رضا امامی به شهرستان بهارستان منتقل شد. در بهارستان نیز مردم این شهرستان با حضور گسترده پیکر این شهید راه امنیت را تشییع و در گلزار شهدای این شهر تدفین کردند. پیکر شهید مرادی نیز به شهرستان قدس منتقل و پس از تشییع باشکوه به خاک سپرده شد.
روایت مادرانه از شهید حدادیان
تشییع پیکر شهید محمدحسین حدادیان، بسیجی 22 ساله که برای مهار فتنه دواعش وابسته به نورعلی تابنده به صورت داوطلبانه به منطقه آشوب رفته بود نیز در جماران برگزار شد و پیکر شهید برای تدفین به امامزاده علی‌اکبر(س) چیذر انتقال یافت. در این مراسم، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار یزدی فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) و جمع کثیری از مردم تهران و دوستان شهید حضور داشتند. مادر شهید حدادیان در این مراسم اشاره‌ای به نحوه حضور شهید حدادیان در آشوب خیابان پاسداران کرد. وی گفت: «با صدای رسا اعلام می‌کنم محمدحسین شهید راه ولایت شد. [محمدحسین] در مجلس عزای حضرت زهرا(س) با پیراهن مشکی عرق کرده و با لب تشنه تا ساعت 11 شب برای مادر غریبش سینه زد و بعد از آن راهی مهار فتنه شد و با همین لباس عرق کرده بچه‌ام را سوراخ سوراخ کردند». در پیکر مطهر این شهید والامقام بیش از 50 ساچمه وجود داشته است. اما آنچه در این مراسم بیش از همه چیز اشک و ماتم مردم را به همراه داشت، روایت محمود کریمی، مداح اهل بیت از نحوه شهادت محمدحسین حدادیان و شباهت آن با شهادت حضرت علی‌اکبر(س) در کربلا بود. او گفت: مادر شهید حدادیان گفته فرزندش را «اربا اربا» کردند و پیکر را به میان جمعیت آشوبگران بردند و دوره‌اش کردند.
برخورد قاطع با اخلالگران نظم و امنیت کشور
فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تشییع 3 شهید نیروی انتظامی از برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی در خیابان پاسداران گفت. سردار حسین اشتری در این مراسم ضمن ابراز همدردی با خانواده 3 شهید نیروی انتظامی و یک شهید بسیجی گفت: نیروی انتظامی و بسیج با قدرت در مقابل هرگونه بی‌نظمی و اخلال ایستاده‌اند. این در حالی است که همکاران نیروی انتظامی به طور شبانه‌روز در جهت استقرار نظم و امنیت کشور تلاش می‌کنند. فرمانده نیروی انتظامی افزود: امنیت امروز کشور ما در منطقه و کشور‌های دیگر ناشی از همت شهدای کشورمان است که مظلومانه در جهت ایجاد نظم و امنیت از خود ایثارگری نشان دادند و ما نیز باید قدردان جان آنها باشیم. سردار اشتری خاطرنشان کرد: ما اجازه نمی‌دهیم اراذل و اوباش مانع امنیت کشور شوند. همکاری بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه در کنار هم امنیت کشور را به ارمغان می‌آورد که با وحدت خود زیر پرچم مقام معظم رهبری از اجرای هیچ‌گونه ماموریتی کوتاهی نکرده و وظایف خود را بخوبی انجام می‌دهند. وی عنوان کرد: در حادثه دوشنبه‌شب خیابان پاسداران به علت تردد شهروندان در این منطقه، مدیریت صحنه و رعایت جوانب کار سختی بود اما با برنامه‌ریزی‌های دقیق توانستیم در عرض ۱۵ دقیقه تمام اراذل و اوباش را دستگیر کنیم. فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در این حادثه تمام کسانی که عاملان اخلال و رعب و وحشت مردم بوده‌اند، دستگیر شدند و با عاملان شهادت این شهدا برخورد خواهد شد. با همه کسانی که با هر عنوان، فرقه و تفکری بخواهند نظم و امنیت کشور را به مخاطره بیندازند با قاطعیت برخورد می‌شود، همان‌گونه که در حادثه خیابان پاسداران اراذل و اوباش با یک روحیه ترس و واهمه میدان را خالی کرده و تسلیم اقتدار جمهوری اسلامی ایران شدند. وی بیان کرد: با همکاری دستگاه قضایی در اسرع وقت، مخلان نظم و امنیت و اراذل و اوباش داعشی در محکمه عدل جمهوری اسلامی محاکمه خواهند شد.
به‌دنبال کشته‌سازی و تحریک احساسات بودند
دیگر سخنران این مراسم، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور بود. وی با بیان اینکه طراحی و توطئه آنها در این مساله این بود که دامنه موضوع را از یک کانون کوچک با تحریک و تهدید و ایجاد اغتشاش‌های محلی در مناطق مختلف، در سطح ملی و کشور بگسترانند، گفت: بر اساس اطلاعات و اخبار دقیقی که داریم هدف این بوده که از نقطه شروع با درگیری‌هایی که ایجاد می‌کنند عواطف و احساسات جریان خود را در سراسر کشور در حمایت از این گروه افراطی و خشونت‌طلب جذب کنند و در سراسر کشور و جاهایی که کانون اقلیت‌ها و جریانات اجتماعی اقلى وجود دارد کشور را دچار تلاطم کنند. رحمانى‌فضلى تصریح کرد: اخبار دقیقی داریم که افراطیون این جریان به‌دنبال کشته‌سازی بودند تا با دادن کشته بتوانند انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند اما نیروی انتظامی با درایت و دادن فرصت و با مذاکرات و همه اقداماتی که ناشی از تحقق خردورزی، هوشمندی و احساس مسؤولیت این نیرو بود، تلاش کرد این موضوع اتفاق نیفتد.
کشف سلاح گرم از خانه تیمی اوباش پاسداران
دیروز یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ابعاد جدیدی از فتنه وابستگان فرقه نورعلی تابنده را افشا کرد؛ ابعادی که نشان می‌دهد جنایتکاران گلستان هفتم، سناریوی جنگی برای این آشوب‌طلبی‌ها طراحی کرده بودند. ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه این عناصر آمادگی ایجاد ناآرامی را نداشتند، گفت: نورعلی تابنده در یک هفته گذشته بارها اعلام کرده بود گروهی که با انواع سلاح سرد در اطراف خانه او حضور دارند منتسب به وی نیستند و از آنها خواسته بود هر چه سریع‌تر به شهرستان محل زندگی خود بازگردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: گروهی که در هفته‌های اخیر در اطراف خانه تابنده حضور داشتند، شامل افراد افراطی و جداشده از دراویش گنابادی هستند که هم‌اکنون  تعدادی از آنها در قم،‌ تعدادی در بروجرد و تعدادی دیگر در مناطقی از شیراز زندگی می‌کنند. این گروه به صراحت اعلام می‌کنند جمهوری اسلامی را قبول نداشته و ارتباط‌شان با رژیم صهیونیستی را نیز هیچگاه انکار نکرده‌اند. حسن‌بیگی ادامه داد: این گروه نه‌تنها خود را جزو جمعیت دراویش نمی‌داند بلکه خود را  گروه تجزیه‌شده از دراویش معرفی می‌کند. به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در اغتشاشات اخیر علاوه بر گروه‌‌‌های  افراطی وابسته به دراویش،‌ عناصر وابسته به ضدانقلاب صحنه‌گردان ناآرامی‌های خیابان گلستان هفتم پاسداران بودند و با همکاری‌  برخی سرویس‌های جاسوسی، تعداد زیادی سلاح گرم را در یک خانه تیمی جاسازی کرده بودند تا با بالا گرفتن اغتشاشات،‌ این درگیری‌ها را تبدیل به  عملیاتی مسلحانه کنند که این موضوع با هوشیاری نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام‌زمان‌(عج) شناسایی و خنثی شد.
 

صدور کیفرخواست برای عامل شهادت مأموران ناجا
دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای عامل شهادت 3 نفر از مأموران ناجا به‌اتهام قتل عمد خبر داد.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای عامل شهادت 3 نفر از مأموران ناجا به‌ اتهام قتل عمد خبر داد.جعفری‌دولت‌آبادی با اعلام این خبر افزود: نامبرده که در تاریخ ۳۰/۱۱/۹۶ در یک اقدام مجرمانه با اتوبوس 3 نفر از مأموران ناجا را به شهادت رسانده بود توسط مأموران پلیس دستگیر شد و پس از انجام تحقیقات به قتل مأموران اعتراف کرد. دادستان تهران افزود: با توجه به درخواست قصاص اولیای دم، نامبرده بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد. درباره سایر اتهامات نامبرده به لحاظ ادامه تحقیقات متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.


Page Generated in 0/4195 sec