printlogo


کد خبر: 189243تاریخ: 1396/12/6 00:00
مراجع تقلید درباره عوامل آشوب‌های خیابان پاسداران خواستار شدند
قصاص سریع جنایتکاران
انتقاد آیات‌عظام از تعابیر دولتمردان درباره فرقه‌‌های کاذب

گروه سیاسی: دیروز مراجع عظام تقلید در دروس خارج فقه و در شرایطی که پیش‌تر دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای عامل شهادت 3 تن از پرسنل نیروی انتظامی خبر داده بود، به این مساله واکنش نشان دادند و خواستار مجازات سریع عاملان این جنایت شدند. آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با اشاره به قوانین اسلام گفت قصاص عاملان این جنایت باید فردای همان روز اجرا شود و اکنون نیز که قاتلان شناسایی شده‌‌اند باید قصاص شوند و این حکم هرچه به تأخیر افتد مردم نگران می‌شوند. آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی اما در کنار تاکید بر اجرای سریع احکام این جنایتکاران، از هشدارهای خود درباره عرفان‌‌های کاذب و اینکه این عرفان‌ها سر از مسائل خطرناک دینی، اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند گفت. اکنون اما اصلی‌‌‌‌‌ترین مطالبه افکار عمومی در برابر این وحشی‌گری، محاکمه سریع و قاطع عاملان این آشوب است تا دیگر کسانی گمان نکنند به‌رغم وجود پیوندهایی با جریان حاکم بر دولت، می‌توانند در برابر قانون گردنکشی کنند.  به گزارش «وطن‌امروز»، دوشنبه هفته گذشته وابستگان فرقه نورعلی تابنده، بدون اینکه به عواقب اقدامات‌شان فکر کنند،  هر جنایتی را که در ذهن داشتند در کف خیابان‌‌ پاسداران پیاده کردند و با سوءاستفاده از صبوری نیروی انتظامی، ضمن وارد کردن خسارات سنگین به اموال مردم، 4 مامور برقراری امنیت (3 نفر از پرسنل ناجا و یک بسیجی) را به وحشیانه‌‌‌‌‌ترین شکل در صحنه جنایت به شهادت رساندند. وحشی‌گری نیروهای فرقه تابنده البته با پایان یافتن اولتیماتوم نیروی انتظامی در کمتر از نیم ساعت پایان یافت و بیش از 300 تن از این آشوب‌‌‌‌‌‌طلبان دستگیر شدند تا این‌بار به جای صبوری و مماشات، این دستگاه قضا باشد که با اقتدار با داعشی‌‌های خیابان پاسداران برخورد کند.
بارها هشدار داده بودیم
براساس این گزارش، روز گذشته آیات عظام مکارم‌شیرازی و نوری‌همدانی به اتفاقات اخیر در خیابان پاسداران واکنش نشان دادند. آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آشوبگری عده‌ای در خیابان پاسداران تهران گفت: حادثه‌ای که اتفاق افتاد و منجر به شهادت چند نفر از مأموران انتظامی و بسیجی و تخریب اموال مردم شد موجب تأسف شدید است. وی افزود: ما به روح همه این شهدا درود می‌فرستیم که در راه حفظ امنیت هموطنان جان خود را به وسیله عده‌ای از دراویش گمراه از دست داده‌‌‌‌اند، مسأله مهم اینجاست که بارها گفته‌‌‌‌‌ایم عرفان‌‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی، اجتماعی و اخلاقی در می‌آورد که یک نمونه آن حادثه اخیر تهران است.  استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: تاکنون این جنایت در کشور ما سابقه نداشت که تبهکاری سوار اتوبوس شود و مردم بیگناه و مدافعان امنیت را زیر گرفته و به شهادت برساند، این عارفان کاذب این بدعت را به نام خود در کشور ثبت کردند. وی ادامه داد: کار آنها در واقع کار داعشی‌ها بود، داعشی‌ها وهابیان گمراهی هستند که طرفداران توحید کاذب به شمار می‌روند و همه را غیر از خود کافر دانسته و خون آنها را مباح می‌دانند، طرفداران عرفان کاذب نیز غیر از خود را باطل می‌شمارند. حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی تأکید کرد: امیدواریم مسؤولان وقتی می‌خواهند درباره آنها صحبت کنند مراقب تعبیرات خود باشند و سخنی نگویند که برخلاف آموزه‌‌های اسلامی باشد و نتیجه معکوس دهد و نیز امیدواریم این تبهکاران هرچه زودتر به سزای اعمال‌شان برسند.
عاملان جنایت تهران سریع‌تر قصاص شوند
آیت‌الله نوری‌همدانی نیز دیروز علاوه بر اینکه در درس خارج فقه خود به اتفاقات تهران اشاره کرد، در دیدار جمعی از مدیران و نخبگان وزارت دفاع نیز به این مساله اشاره کرد و خواستار قصاص سریع عاملان این جنایت‌ها شد. آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حادثه هولناک رقم خورده توسط دراویش داعشی در تهران، شهادت چند مأمور انتظامی و بسیجی را تسلیت گفت و از مسؤولان خواست هرچه سریع‌تر عاملان این جنایت را مجازات کنند. وی افزود: سال گذشته در بحث فقهی به مناسبت وقف بر فرق عرض کردم صوفیه یک فرقه انحرافی است. بیش از 70 فرقه صوفیه وجود دارد که هر کدام دیگری را تکفیر و تخطئه می‌کنند. وجوه مشترک این فرقه‌ها این است که بر اساس روایات، دشمن اهل‌بیت(ع) هستند. محقق اردبیلی در حدیقه الشیعه و صاحب وسائل در رساله جداگانه‌ای انحرافات این فرقه را بیان کرده‌اند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: دشمنان اسلام چنین فرقه‌‌‌هایی را در مقابل اهل‌بیت(ع) به وجود آورده‌اند. صوفیه فرقه‌ای باطل هستند و به وجود آمدند که با ظاهرالصلاح بودن مردم را فریب دهند. وی ادامه داد: این فرقه با چهره‌‌سازی کرامات و سخنان اهل‌بیت(ع) را سرقت کرده و به نام خود چاپ می‌کنند تا جامعه را فریب دهند، شکی نیست که این فرقه انحراف دارد؛ از قدیم دشمنان اهل‌بیت(ع) چنین فرقه‌‌‌هایی را ایجاد می‌کردند تا فعالیت این بزرگواران را تحت‌الشعاع قرار دهند. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه کسی که از فرهنگ اهل‌بیت(ع) و قرآن دور باشد مرتکب هر جنایتی می‌شود، ابراز داشت: این افراد برای دفاع از کشور کاری نمی‌کنند و تنها دل به چله‌نشینی، کشکول و امثال آن خوش کرده‌‌اند و اظهار محبت آنها ظاهری است. وی عنوان کرد: متأسفانه برخی تبلیغ و پرده‌پوشی می‌کنند تا حقایق را بپوشانند، جریان اخیر تهران و به شهادت رساندن حافظان امنیت مسأله‌ای دردناک است که عاملان آن باید قصاص و مجازات شوند، این کار تنها کشتن یک نفر نیست بلکه افساد فی‌الارض است؛ به قوای انتظامی تسلیت می‌گوییم که همواره فداکارانه برای تأمین امنیت جامعه ایثارگری می‌کنند. به گزارش رسا، این مرجع تقلید تعبیر برخی از مسؤولان مبنی بر عاقل و معتدل دانستن این فرقه‌ها را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: این فرقه‌ها باطل و منحرف هستند و دروغ می‌گویند، این افراد با انقلاب نبودند و در دوران دفاع‌مقدس هم حضور نداشته‌اند.
وی در دیدار جمعی از مدیران و نخبگان وزارت دفاع
تصریح کرد: براساس آیات قرآن کریم، هر جریانی را باید ریشه‌یابی کرد زیرا آنچه موجب هدایت مردم می‌شود ریشه‌یابی جریان‌هاست. به عنوان مثال باید ریشه‌یابی شود به چه علت جریان کربلا به‌وجود آمده است همچنین چگونه می‌شود اغتشاشاتی را در تهران به‌وجود می‌آورند و افرادی از پلیس که خدمتگزار و ایجاد‌کننده امنیت برای مردم هستند به شهادت می‌رسند؟ استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: صوفیان با انقلاب نیستند و در زمان جنگ تحمیلی نیز حتی یک شهید تقدیم انقلاب نکرده‌اند؛ به همین دلیل و تحت تأثیر تبلیغات با دشمنان و افراد ضدانقلاب همدست شدند و اغتشاشات را ایجاد کردند و متأسفانه چند تن از افراد پلیس را که خدمتگزار انقلاب بودند و در راه انقلاب قدم برمی‌داشتند به شهادت رساندند. وی تأکید کرد: مجرمان باید مجازات شوند و اسلام می‌گوید قصاص باید فردای همان روز اجرا شود و اکنون نیز که قاتلان شناسایی شده‌‌اند باید قصاص شوند و این حکم هرچه به تأخیر افتد مردم نگران می‌شوند.
ناجا در حال بررسی پرونده اغتشاشگران پاسداران
در جریان جنایات وابستگان فرقه نورعلی تابنده، نیروی انتظامی 300 نفر از جنایتکاران این حادثه را دستگیر کرد. مطالبه افکار عمومی و تاکید فرمانده ناجا و دستگاه قضا بر رسیدگی فوری به این جنایت باعث شده ناجا به سرعت به پرونده اغتشاشگران رسیدگی کند تا ادامه روند محاکمه این جنایتکاران در دستگاه قضا دنبال شود. سردار سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی درحاشیه اختتامیه سومین جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها در جمع خبرنگاران درباره حوادث اخیر خیابان پاسداران گفت: آنچه مسلم است همه اقدامات برای برقراری امنیت در خیابان پاسداران انجام شد و مهم‌‌‌‌‌‌تر از همه جداسازی صف مردم از اغتشاشگران بود. وی تاکید کرد: ما و سیستم قضایی کشور به جد در حال رسیدگی به پرونده اغتشاشگران خیابان پاسداران هستیم و منتظریم این پرونده برای ما و مردم مشخص شود.
توضیحات‌ پلیس درباره‌ زنان بازداشت‌شده فرقه‌ نورعلی تابنده
در ساعات ابتدایی آشوب وابستگان فرقه تابنده در خیابان گلستان هفتم پاسداران و خیابان‌‌های اطراف، چهره‌‌های اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان و همچنین کانال‌‌های تلگرامی اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان و همسو با دولت به دفاع از جنایتکاران فرقه نورعلی تابنده می‌پرداختند و در خبرسازی‌‌های خود مدعی به خاک و خون کشیده شدن دراویش(!) توسط نیروی انتظامی می‌شدند. اما جنایت این عناصر در به شهادت رساندن 4 نفر در این حادثه باعث شد این افراد و رسانه‌‌های همسو، تحت فشار افکار عمومی از ادامه پرداختن به این موضوع خودداری کنند. اکنون اما این جریان خط جدیدی را در پیش گرفته و مدعی بازداشت یک زن باردار در این حوادث شده است. این ادعا روز گذشته توسط مرکز اطلاع‌رسانی پلیس رد شد. این مرکز با اشاره به شایعه‌سازی برخی کانال‌های تلگرامی و سایت‌ها درباره بازداشت‌شدگان در عملیات پلیس، توضیحاتی را در این‌باره ارائه داد. براساس اعلام این مرکز، هیچ یک از زنان بازداشت شده در اختیار پلیس نیستند و حتی یکی از زنانی که در شب حادثه از سوی پلیس بازداشت شده بود با توجه به اظهاراتش مبنی بر باردار بودن، بلافاصله توسط پلیس آزاد شد. در اعلام این مرکز آمده است بازداشتی‌های مرد نیز همگی تحویل مراجع قضایی شده‌اند.
ارجاع پرونده قاتل شهدای ناجا به دادگاه
رئیس کل دادگستری استان تهران از ارجاع پرونده عامل شهادت 3 نفر از ماموران نیروی انتظامی به شعبه خبر داد. غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: پرونده راننده اتوبوس آشوب‌های خیابان پاسداران تهران که منجر به شهادت 3 نفر از ماموران نیروی انتظامی شد پس از صدور کیفرخواست به اتهام 3 فقره قتل عمد، امروز به شعبه دادگاه ارجاع شد.

دادستان تهران: شناسایی پشت‌پرده و عوامل اصلی ادامه دارد
دادستان تهران می‌گوید علاوه بر افرادی که در جنایت خیابان پاسداران دستگیر شدند، افراد دیگری نیز در این حادثه نقش‌آفرین بوده‌‌‌اند. او بر همین اساس از دستگاه‌‌های امنیتی و نیروی انتظامی خواست این افراد را شناسایی و تحویل دستگاه قضا دهند تا براساس قانون با آنان برخورد جدی صورت بگیرد. عباس جعفری دولت‌آبادی با اشاره به حادثه چند روز پیش منطقه پاسداران تهران، اظهار کرد: یک بار دیگر به جریانات و گروه‌های سیاسی هشدار می‌دهم قانون اساسی مرز آزادی را تعیین کرده است و هیچ‌کس حق ندارد به بهانه آزادی امنیت مردم، جان و مال و ناموس شهروندان را به خطر بیندازد و امنیت را مخدوش کند. دادستان تهران گفت: این حادثه‌ای که اخیرا رخ داد تلخ بود و در عین حال با کسانی که پیش از این نیز در کف خیابان ظاهر می‌شدند و دست به اقداماتی می‌زدند مدارا شد اما بدانند با کسانی که اقدام به تخریب یا دعوت به آشوب و آتش زدن اموال عمومی می‌کنند حتما برخورد سخت خواهد شد و این حق حکومت است که با ناامن‌کنندگان جامعه برخورد جدی کند. وی گفت: ما متهمان را تعیین‌تکلیف کردیم که کار بسیار مهمی بود، تحقیقات نیز در این‌باره ادامه دارد؛ بویژه شناسایی عوامل اصلی و پشت‌پرده ادامه خواهد داشت و از دستگاه‌‌های امنیتی درخواست می‌کنیم کسانی را که پشت‌پرده و عوامل اصلی بودند و هنوز دستگیر نشده‌اند شناسایی کنند که با آنها نیز برخورد شود. دادستان تهران به بحث تعیین‌تکلیف عوامل اصلی و فریب‌خورده اشاره کرد و گفت: برخی از کسانی که دستگیر شدند، عوامل اصلی هستند اما برخی ممکن است با تحریک احساسات در محل حضور پیدا کرده باشند که دادستانی بعد از تحقیقات تکمیلی، این افراد را تعیین‌تکلیف می‌کند تا هر چه زودتر درباره آنها تصمیم‌‌‌گیری شود. وی ادامه داد: مطمئن باشید افرادی که نقش اصلی را ایفا کردند و عوامل اصلی بودند مجازات می‌شوند و این افراد بزودی آزاد نخواهند شد.
 


Page Generated in 0/0074 sec