printlogo


کد خبر: 189255تاریخ: 1396/12/6 00:00
اخبار

با مخدوش‌کنندگان امنیت عمومی برخورد قاطعانه شود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن محکوم کردن اقدامات آشوبگرانه اخیر در یکی از خیابان‌های تهران که علاوه بر اخلال در نظم و امنیت عمومی موجب شهادت تعدادی از نیرو‌های خدوم انتظامی، بسیجی و حافظان امنیت جامعه شد، گفت: این نوع اقدامات که امنیت عمومی جامعه را خدشه‌دار می کند
به هیچ وجه قابل قبول نیست و لازم است مسؤولان با جدیت و قاطعیت برخورد‌های قانونی لازم را به عمل آورند و از نعمت ارزشمند امنیت صیانت کنند. آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور حماسی مردم عزیز کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه گفت: این حضور بی‌نظیر حاکی از وحدت و ایمان عمیق ملت به انقلاب است و نشان می‌دهد به‌رغم همه فضاسازی‌ها و تبلیغات دشمنان نظام و رسانه‌های بیگانه، انقلاب و ولایت جزو هویت و اعتقادات مبنایی مردم عزیز ما است و آنهایی که خیال خام جدایی مردم از انقلاب و نظام را در سر می‌پرورانند باید چشم‌های خود را بر واقعیت‌های برآمده از اعتقاد این ملت همیشه در صحنه، بگشایند و بدانند مردم غیور ایران اسلامی حتی اگر از برخی نارسایی‌ها گله و شکایت بحقی داشته باشند هیچ‌گاه دست از گوهر بی‌بدیل انقلاب و آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشان و رهبری معظم نخواهند کشید.

آیت‌الله خامنه‌ای در رهبری نظیر ندارند
یکی از مراجع تقلید و از شاگردان امام خمینی می‌گوید آیت‌الله خامنه‌ای نخستین‌ کسی است که لایق رهبری انقلاب اسلامی هستند. آیت‌الله العظمی محمدتقی وحیدی‌گلپایگانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ویژگی‌های رهبر انقلاب گفت: واقعاً در مدیریت سیاسی کسی مانند ایشان نداریم. ایشان از نظر سیاسی از همه بالاتر هستند. وی با بیان اینکه از نظر علمی هم ایشان مجتهد مسلم از سال‌ها پیش تاکنون هستند، افزود: بیش از 2 دهه است درس خارج فقه می‌دهند. من نمی‌توانم در جلسات درس آیت‌الله خامنه‌ای شرکت کنم ولی دوستانی که شرکت می‌کنند می‌گویند ایشان واقعاً بر فقه مسلط هستند. به‌روی ایشان هیچ حرفی وجود ندارد و می‌توان گفت نخستین ‌نفری هستند که لایق رهبری هستند. شاگرد آیت‌الله العظمی گلپایگانی درباره نظر ایشان نسبت به آیت‌الله خامنه‌ای گفت: شخصاً از آیت‌الله العظمی گلپایگانی درباره آقای خامنه‌ای بعد از ارتحال امام سوال کردم که ایشان فرمودند: «آقای خامنه‌ای شخصیتی عالی دارند» و وی را تأیید کردند. آیت‌الله وحیدی درباره مهدی کروبی یکی از سران فتنه و نامه‌نگاری اخیر وی تصریح کرد: با آقای کروبی نسبت فامیلی هم دارم. اجداد ایشان اهل گلپایگان بودند و بعد به الیگودرز منتقل شدند. انسان شلوغ و نامتعادلی است و مدیریت هم ندارد. تا لمعه (از دروس ابتدایی حوزه) هم بیشتر درس نخوانده و آن را هم نزد من خوانده بود. در سال‌های اخیر هم رفت‌وآمدی نداشتیم و قبولش ندارم. کارهای اخیر مانند نوشتن این نامه، از سر بغض و نفهمی‌اش است.

ظریف: یک عضو توافق چندجانبه نمی‌تواند برای توافق شرط بگذارد
وزیر امور خارجه درباره اظهارات یک مقام آمریکایی و تعیین شروطی برای باقی ماندن واشنگتن در برجام تصریح کرد: یک عضو یک توافق چندجانبه نمی‌تواند برای توافق شرط بگذارد، قبلا شروط نابجایی را مطرح کردند و شروط جدیدشان هم نابجاست. به گزارش فارس، محمدجواد ظریف در حاشیه همایش ایثار، زبان صلح جهانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران باید در حوزه سایبری، حقوق بشر و فعالیت‌های اقتصادی سپاه نیز محدودیت‌هایی را بپذیرد تا واشنگتن در برجام باقی بماند، عنوان کرد: اصولا هر شرطی نا بجاست. آنچه الان ضروری است این است که جامعه بین‌الملل باید اطمینان حاصل کند حقوق ایران به عنوان طرفی که برجام را رعایت کرده، استیفا می شود. این حقوق توسط آمریکا باید عملی ‌شود و این مشکل کنونی ما است. ظریف گفت: آمریکایی‌ها برای فرار از اجرای تعهدات‌شان فرار رو به جلو کرده و شرایطی را مطرح می‌کنند، جامعه بین‌الملل کاملا وقوف دارد که این شرایط هیچ کدام‌شان حتی قابل بررسی هم نیست لذا تاکید بر این است که باید هر چه سریع‌تر آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل کنند.
 


Page Generated in 0/0055 sec