printlogo


کد خبر: 189267تاریخ: 1396/12/6 00:00
نبض جامعه

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعلام کرد
آواربرداری بیش از 15 هزار واحد مسکونی
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، از انجام عملیات آواربرداری 15 هزار و 78 واحد مسکونی تخریب‌شده ناشی از زلزله 3/7 ریشتری 21 آبان در مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد. رضا خواجه‌ای به ایرنا افزود: از مجموع واحدهای آواربرداری شده، 10 هزار واحد مربوط به شهر و روستاهای سرپل‌ذهاب است. وی اظهار کرد: به‌منظور تسریع در ساخت‌وساز شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب، 2 ستاد معین استان‌های خراسان رضوی و مازندران به کمک ستاد بازسازی استان معین اصفهان در شهر سرپل‌ذهاب آمده‌اند تا بازسازی شهر با سرعت بیشتری انجام شود. وی با بیان اینکه تاکنون 450 نقشه تکمیلی واحدهای مسکونی توسط نظام‌مهندسی برای صدور پروانه ساخت به شهرداری سرپل‌ذهاب ارسال‌ شده است، اظهار داشت: همچنین برای حدود 200 واحد احداثی پروانه ساخت صادر شده که ظرف 2 روز آینده با عملیات اجرایی 3 استان معین مستقر در سرپل‌ذهاب، سرعت کار تسریع می‌یابد. رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اضافه کرد: تاکنون در روستاها و شهر سرپل‌ذهاب، فونداسیون یک هزار و 500 واحد مسکونی انجام‌ شده و اسکلت‌بندی 850 واحد نیز به پایان رسیده است. خواجه‌ای گفت که با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون 100 واحد مسکونی سرپل‌ذهاب آماده اجرای سقف و 3 هزار و 200 واحد نیز در مرحله پی‌کنی است. وی ادامه داد: در مجموع مالکان 35 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات موردنیاز به بانک‌های عامل معرفی ‌شده‌اند که از این تعداد 24 هزار و 950 واحد موفق به عقد قرارداد با بانک شده‌اند.

مخالفت مرکز پژوهش‌ها  با «افزایش سن ازدواج»
نماینده مجلس با اشاره به مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با طرح افزایش سن ازدواج، گفت: این طرح تا هفته آینده در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد. طیبه سیاوشی‌شاه‌عنایتی در ارتباط با سرانجام طرح افزایش سن ازدواج به ایلنا بیان داشت: افزایش حداقل سن ازدواج مدنظر کمیسیون اجتماعی بوده است، چرا که در ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی حداقل سن ازدواج در ایران ۱۳ سال عنوان شده است اما زیر این سن نیز با مجوز و اذن پدر اجازه ازدواج داده می‌شود. به دنبال این هستیم که بتوانیم حداقل سن ازدواج را به ۱۵ سال برسانیم و ازدواج افراد زیر ۱۳ سال را به طور کامل ممنوع کنیم. وی افزود: دلایل اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و روانپزشکی برای این ممنوعیت وجود دارد که طی جلسات کارشناسی که در فراکسیون زنان داشته‌ایم این مستندات را ارائه داده‌ایم و آن را ضمیمه طرحی کرده‌ایم که با کمک موسسه تحقیقات اسلامی قم که یک موسسه تحقیقاتی وابسته به مجلس است آن را آماده کرده‌ایم. مرکز پژوهش‌های مجلس با افزایش سن ازدواج مخالفت می‌کرد و به همین خاطر با موسسه تحقیقاتی اسلامی قم در این باره همکاری کردیم و در حال حاضر به اداره قوانین مجلس ارائه شده است. سیاوشی تاکید کرد که این طرح تا هفته آینده در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش:
مدارس امسال بیش از اندازه تعطیل بود
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مدارس کشور امسال بیش از اندازه تعطیل بود، گفت: طرح تعطیلی زمستانه مدارس در دولت هنوز به نتیجه نرسیده است که پس از اتفاق نظر در دولت به مجلس فرستاده می‌شود تا تعیین تکلیف شود. سیدمحمد بطحایی با اشاره به تعطیلی مکرر مدارس در کلانشهرهایی مانند تهران، خوزستان و اردبیل و ضرورت جبران این تعطیلات برای دانش‌آموزان، به خانه ملت گفت: آغاز و پایان مدارس در کشور بر اساس قانون مجلس مشخص می‌شود، بنابراین آموزش‌وپرورش برای جبران تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی و برودت هوا با محدودیت روبه‌رو است. بطحایی در پایان افزود: طرح تعطیلی مدارس در زمستان، در دولت هنوز به نتیجه نرسیده است که پس از اتفاق‌نظر در دولت به مجلس فرستاده می‌شود تا تعیین تکلیف شود.
 


Page Generated in 0/0053 sec