printlogo


کد خبر: 189268تاریخ: 1396/12/6 00:00
آوای شهر

عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران:
کل طرح ترافیک جدید زیر سؤال است
عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران گفت: بیشتر اعضای شورای شهر تهران متأسفانه نسبت به قوانین شوراها اشراف ندارند. محمد قانبیلی درباره رد مصوبه شورای شهر تهران درباره طرح ترافیک جدید اظهار داشت: متأسفانه اکثر اعضای شورای شهر تهران نسبت به قوانین شوراها اشراف ندارند. وی افزود: یکی از اعضای شورای شهر در گفت‌وگویی اعلام کرده است چون شورای‌عالی ترافیک این طرح را تهیه و تنظیم کرده است، کمیته انطباق نمی‌تواند به این طرح ایراد بگیرد که این موضوع اشتباه است. قانبیلی ادامه داد: در حال حاضر تمام طرح ترافیک جدید زیر سؤال است و هنگامی که طرحی در شورا به تصویب می‌رسد باید در کمیته انطباق نیز مورد تأیید نهایی قرار گیرد. عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران بیان داشت: وقتی در طرح ترافیک می‌خواهند از طرح زوج و فرد نیز از مردم پول بگیرند، نیاز به یک طرح جدید دارند نه اینکه این طرح را در دل طرح دیگر بیاورند و رأی مثبت بدهند و به همین دلیل است که می‌گویم به قوانین شورایی اشراف ندارند. وی افزود: اکثر طرح‌هایی که از شورا به کمیته انطباق می‌آید ایراد دارد و این برای شورای پایتخت زیبنده نیست. عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران تأکید کرد: شورای ترافیک هیچ ربطی به کمیته انطباق و مصوبات شورای شهر تهران ندارد. از 9 بند طرح جدید ترافیک، 6 بند آن مورد ایراد است که اگر رفع نشود به هیأت حل اختلاف خواهد رفت که به طور قطع هیأت نیز رأی فرمانداری را تأیید می‌کند. وی ادامه داد: اگر ایرادات این طرح رفع نشود شهرداری نمی‌تواند در اجرای طرح ترافیک سال آینده اقدامی انجام دهد.
افتتاح حساب شهروندی برای  طرح ترافیک
همچنین مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران گفت: شهروندان باید برای طرح جدید ترافیک، حساب شهروندی افتتاح کنند، این حساب فقط مالی نیست بلکه باید شهروندان پروفایل خود را تکمیل کنند و قبل از پایان سال ثبت‌نام خود را انجام دهند. به گزارش فارس، محمد فرجود گفت: سامانه جدید حساب شهروندی در اسفند ماه رونمایی می‌شود و یکی از اقداماتی که از طریق این سامانه انجام خواهد گرفت در طرح جدید ترافیک قابل استفاده خواهد بود. وی ادامه داد: شهروندان باید برای طرح جدید ترافیک حساب شهروندی افتتاح کنند، این حساب فقط مالی نیست بلکه باید شهروندان پروفایل خود را تکمیل کنند و قبل از پایان سال ثبت‌نام خود را در آن انجام دهند. مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با اشاره به اینکه سرویس‌های مختلفی در این سامانه در نظر گرفته شده، گفت: حساب مالی شهروندی هم در این سامانه در نظر گرفته شده به‌طوری که شهروندان می‌توانند برای خرید کارت بلیت مترو، اتوبوس و... از این حساب استفاده کنند. فرجود درباره آدرس این سامانه گفت: هنوز نمی‌توانم آن را اعلام کنم، چرا که سایت هنوز بالا نیامده اما در زمان افتتاح آن که 14 اسفند ماه در برج میلاد خواهد بود این سامانه رونمایی و قابل استفاده می‌شود.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد
وجود ۱۲۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در کل کشور حدود ۱۲۰ هزار تاکسی فرسوده داریم که تلاش می‌کنیم با تامین اعتبار بخشی از آنها را در سال آینده نوسازی کنیم. مرتضی ضامنی، سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ حدود ۷۱ هزار تاکسی فرسوده از رده خارج شد که ۶۲ هزار دستگاه در طرح جایگزین بوده و ۹ هزار دستگاه هم بدون جایگزین بود و مالک فقط هزینه گواهی اسقاط را در مقابل تحویل تاکسی فرسوده خود دریافت کرده است. وی افزود: در کل کشور حدود
۱۲۰ هزار تاکسی فرسوده داریم که تلاش می‌کنیم با تامین اعتبار و متناسب با تولیدات، بخشی از تاکسی‌های فرسوده را در سال آینده نوسازی کنیم. سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پایان گفت: مشکلاتی باعث توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده شده که می‌توان به پرداخت نشدن هزینه اسقاط از سوی دولت به خودروساز‌ها اشاره کرد، چرا که دولت با پرداخت هزینه اسقاط می‌تواند چرخه نوسازی تاکسی‌ها را به گردش درآورد.


Page Generated in 0/0052 sec