printlogo


کد خبر: 189295تاریخ: 1396/12/6 00:00
اخبار

نرخ بیکاری ۲۳ استان دو رقمی شد
طبق آخرین آمار در پاییز سال جاری ۲۳ استان نرخ بیکاری دو رقمی و فقط ۸ استان نرخ تک‌رقمی داشته‌اند. به گزارش تسنیم، طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران از پاییز 96، استان‌های کرمانشاه با 6/25 درصد، چهارمحال و بختیاری با 1/21 درصد و آذربایجان غربی با 15درصد  در پاییز سال 96 بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین استان‌های هرمزگان با 5/7درصد، سمنان  با 3/8درصد  و مرکزی با 5/8 درصد هم کمترین نرخ بیکاری را دارند. طبق آخرین آمار در پاییز 96 هرمزگان، سمنان، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اردبیل، ایلام و زنجان جزو استان‌هایی با نرخ بیکاری تک‌رقمی هستند. بر این اساس 23 استان نرخ بیکاری دو رقمی داشته‌اند.

بزرگ‌ترین تأمین مالی بخش خصوصی در بورس تهران
معاون بورس تهران با اشاره به آغاز بزرگ‌ترین تأمین مالی بخش خصوصی در بورس تهران عنوان کرد: بنگاه‌های بزرگ اقتصادی می‌توانند از طریق بازار سرمایه فرآیند تأمین مالی خود را انجام دهند. حسینی‌مقدم با اشاره به آغاز بزرگ‌ترین تأمین مالی بخش خصوصی در بورس تهران از طریق انتشار اوراق صکوک مرابحه 700 میلیارد تومانی ایران‌خودرو گفت: چندی پیش شرکت معدنی و صنعتی گلگهر نیز با انتشار اوراق بدهی توانست فرآیند تأمین مالی خود را از طریق بورس تهران انجام دهد. وی افزود: هر چند نرخ سود اسمی این اوراق سالانه 18 درصد است اما با توجه به تغییرات مؤثر در اقتصاد کلان کشور بر بازار بدهی تأثیرگذار خواهد بود. وی با بیان اینکه شرکت ایران‌خودرو به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه تولید خودرو در کشور از روش‌های مختلفی برای تأمین مالی استفاده کرده، گفت:‌ امروز با کمک ارکان بازار سرمایه که شامل 3 شرکت تأمین سرمایه امید، ملت و لوتوس پارسیان هستند، با استفاده از مهندسی تأمین مالی از فرصت موجود برای انتشار اوراق صکوک مرابحه 700 میلیارد تومانی بهره‌برداری می‌شود.

حراج سکه در بانک کارگشایی متوقف شد
مدیرعامل بانک کارگشایی از توقف حراج سکه در این بانک خبر داد. مسعود سلیمانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پیش‌فروش سکه از بانک کارگشایی تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا علت توقف حراج سکه طرح پیش‌فروش سکه بوده است، گفت: براساس اعلام بانک مرکزی حراج سکه در بانک کارگشایی انجام می‌شد و هم‌اکنون بانک مرکزی به بانک اعلام کرده حراج سکه را متوقف کند و ما هم اعلام کرده‌ایم.
 


Page Generated in 0/0054 sec