printlogo


کد خبر: 189314تاریخ: 1396/12/7 00:00
امنیت

مسأله درویش نیست مسأله دزد و طرفدار دزد است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قانون‌شکنی از هیچ کسی پذیرفته نیست، خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با این ناهنجاری‌ها شد. آیت الله کاظم صدیقی عصر دیروز در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای فاتب با اشاره به ناامنی اخیر ایجادشده در خیابان پاسداران تهران اظهار داشت: حفظ امنیت عمومی جزو واجبات هر حکومت و ضامن امنیت جامعه است. وی افزود: باید با هر کسی که به امنیت عمومی آسیب وارد می‌کند، مقابله کرد؛ باید جوی به وجود آورد که چنین افرادی برای خود امنیتی احساس نکنند.
آیت الله صدیقی با بیان اینکه حفظ کیان نظام و اسلام از اوجب واجبات است، گفت: هر مساله‌ای که در نظام رخنه ایجاد کند، جزو گناهان نابخشودنی است و بر همه دست‌اندرکاران واجب است محافظت کنند. وی افزود: هر کسی از هر جایی که باشد اگر قانون‌شکنی کند، قابل تحمل نیست. دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی شرعا و قانونا مکلف به پیشگیری هستند و باید اقتدار خود را نشان دهند. امام‌جمعه موقت تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه‌های خارجی با موج‌سواری، دستگیری چند نفر از جامعه دراویش را مقابله جمهوری اسلامی با کل درویشان القا می‌کنند، اظهار داشت: اینجا اصلا مساله درویش مطرح نیست. یک نفر دزدی کرده، ماشین کسی را دزدیده و عده‌ای هم از وی طرفداری کرده‌اند. اینجا اصلا درویش و غیردرویش مطرح نیست.
آیت الله صدیقی تصریح کرد: باید یا نبایدهای برخورد با دراویش موضوع دیگری است؛ الان مساله چیز دیگری است.

رئیس پلیس تهران درباره جنایتکاران حادثه خیابان پاسداران خواستار شد
اشد مجازات برای رانند گان اتوبوس و سمند داعشی
رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: اشد مجازات را برای رانندگان اتوبوس و سمند خواستاریم زیرا با اقدام خود جان ۴ نفر از ماموران حاضر در حادثه پاسداران را گرفتند. سردار حسین رحیمی درباره برخورد با عوامل ناآرامی‌های خیابان پاسداران تهران به پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت گفت: همکاران ما در نیروی انتظامی، خانواده شهدا و مردم این انتظار را دارند با افرادی که در اغتشاشات اخیر تهران گام برداشتند برخوردی سریع و قاطع انجام شود. وی افزود: پلیس چندین روز فرصت داد این افراد اعتراضات خود را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند ولی آنها تمکین نکردند. رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: درخواست اشد مجازات را برای رانندگان اتوبوس و سواری سمند داریم که با حرکت ضدانسانی خود 4 تن از ماموران تامین امنیت را شهید کردند. تا جایی که من اطلاع دارم دستگاه قضا با تمام توان در حال پیگیری این موضوع است و امیدوارم این افراد به سزای اعمال زشت خود برسند. رحیمی با اشاره به مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای حوادث پاسداران، بیان کرد: حضور مردم در این مراسم معنادار بود و مردم با حضور خود از تلاش و جانفشانی شهدا بخوبی تجلیل کردند.

ناجا و بسیج در حادثه خیابان پاسداران با تدبیر عمل کردند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه از اقداماتی که نیروی انتظامی و بسیج در حادثه خیابان پاسداران انجام دادند، حمایت می‌کنند. علی لاریجانی دیروز یکشنبه در حاشیه آیین نکوداشت شهدای فاطمیه (عرصه نظم و امنیت) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اینکه عده‌ای بخواهند مردم را نگران کنند و آسایش آنها را برهم زنند، امری غلط و نامتعارف است. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیری که در خیابان پاسداران تهران رخ داد، بیان کرد: نیروی انتظامی و بسیج با درایت، تدبیر و صلابت عمل کردند و ایجاد مسائلی علیه امنیت مردم، خط قرمز مسؤولان و نظام است و همه از اقداماتی که بسیج و نیروی انتظامی انجام دادند، حمایت می‌کنند. لاریجانی گفت: ان‌شاءالله خداوند شهدای این حادثه را با اولیای خود محشور کند و به خانواده آنها نیز تسلیت می‌گویم.


Page Generated in 0/0041 sec