printlogo


کد خبر: 189321تاریخ: 1396/12/7 00:00
اخبار

پورابراهیمی در نامه‌ای به روحانی:
نماینده دولت در جلسات  ستاد مبارزه با قاچاق شرکت کند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور رئیس‌جمهور یا صدور حکم نماینده ویژه از سوی وی برای جایگزینی رئیس ستاد یاد شده برای برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد. به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در این نامه به روحانی نوشت: قانونگذار در ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ‌منظور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه اجرایی، پیشگیری و مبارزه قاچاق را متشکل از همه وزرا و روسای دستگاه‌های مرتبط تشکیل داده و مقرر کرده تا تصمیمات این ستاد پس از امضای رئیس‌جمهور یا نماینده ویژه آن مقام برای دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا شود اما به‌رغم گذشت بیش از چندین ماه از قبول مسؤولیت توسط رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یکی از مراکز مهم اجرایی کشور، ادامه فعالیت این ستاد با واسطه مسؤولیت همزمان، با مشکلات خاصی روبه‌رو شده و همین امر پیگیری مصوبات ستاد از دستگاه‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است. با عنایت به شرایط یاد شده ادامه این وضعیت می‌تواند پیگیری امر مبارزه با قاچاق را با مشکلات جدی روبه‌رو کند. بر این اساس درباره اجرای قانون مبنی بر برگزاری جلسات با حضور حضرتعالی یا صدور حکم نماینده ویژه برای جایگزینی برای برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام لازم با تسریع زمانی صورت پذیرد.


رشد  22 درصدی قیمت مسکن  در تهران
بهمن امسال متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 5 میلیون و 510 هزار تومان بود که نسبت به دی‌ماه امسال و بهمن پارسال به ترتیب 1/5 و 3/22 درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش فارس، در بهمن امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 4/18 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به بهمن پارسال 7/17 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی یک میلیون و 550 هزار تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 3/22 درصد افزایش نشان می‌دهد. بیشتر حجم معاملات مربوط به واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 7/48 درصد بود که منطقه 5 با سهم 13 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نیز به منطقه 5 (معادل 8/37 درصد) و کمترین میزان رشد به منطقه 20 ( معادل 6/12 درصد) تعلق دارد. در 11 ماهه 1396، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 9/168 هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال  افزایش 8/12 درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 4 میلیون و 820 هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 1/10 درصد افزایش نشان می‌دهد.


توقف ساخت ۲۰ سد در کشور
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از حذف و توقف ساخت ۲۰ سد در کشور خبر داد. رحیم میدانی در گفت‌وگو با فارس افزود: در بازنگری سدها از ساخت یک میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی جلوگیری شد. وی با خودداری از اشاره به نام سدهایی که ساخت‌شان متوقف شده‌ است، ادامه داد: در این طرح برخی سدها را بازنگری کردیم و حدود 20 مورد از سدها حذف شد اما اغلب طرح‌ها بازنگری شد که اثر آن در یک میلیون هکتار دیده شد. میدانی با اشاره به اینکه امروز به علت کم‌آبی در خوزستان مشکلاتی ایجاد شده است، تاکید کرد: در این طرح شبکه آبیاری سد کرخه بازنگری شد که 200 هزار هکتار کم شد، چون ورودی آب سد کرخه بسیار کاهش یافته است و در برخی سال‌ها ورودی آب به اندازه آن 50 درصد آبی که مشاور پیش‌بینی کرده بود نمی‌رسد، از این رو بازنگری رخ داد.
 


Page Generated in 0/0063 sec