printlogo


کد خبر: 189347تاریخ: 1396/12/7 00:00
اخبار

درس سه‌گانه سوارز به سردار و طارمی
«منیر المحمدی» دروازه‌بان اول مراکش در مقدماتی جام‌جهانی، این فصل در نومانسیا فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرده و به همین دلیل امیدهایش برای حضور در ترکیب اصلی تیم «هروه رنار» بسیار کم شده است. از سوی دیگر یاسین بونو با بازی‎های خوبی که در ترکیب خیرونا داشت و دریافت تنها 16 گل در 17 دیدار (پیش از دیدار با بارسا)، حالا امید اول پوشیدن پیراهن شماره یک مراکش در جام‌جهانی است.
اما او یکشنبه‌شب در نوکمپ نتوانست آمار خوبش را حفظ کند و مقابل درخشش لیونل مسی، لوئیس سوارز، فیلیپه کوتینیو و عثمان دمبله، در نهایت 6 بار دروازه‌اش را باز شده دید. البته او چند بار با واکنش‌های خوبش، مانع از این شد که گل‌های خورده خیرونا دورقمی شود اما روی یکی، دو گل بارسا هم می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.
گل اول: با پاس مسی بود که لوئیس سوارز با بونو تک به تک شد. او ابتدا چند قدم عقب رفت و سپس برای تنگ کردن زاویه به استقبال سوارز رفت اما ضربه ستاره اروگوئه‌ای از زیر دستانش عبور کرد.
گل دوم: مسی که در داخل محوطه جریمه خیرونا صاحب موقعیت شده بود، بعد از یک حرکت در عرض، ضربه محکمی زد که بعد از برخورد به دست بونو، وارد دروازه شد. شاید اگر او به جای تلاش برای گرفتن توپ، آن را مشت می‌کرد، نتیجه بهتری می‌گرفت.
گل سوم: ضربه آزاد هوشمندانه مسی از زیر خط دفاعی خیرونا عبور کرد و وارد دروازه شد. جاگیری بونو بد نبود اما او هم مانند هم‌تیمی‌هایش غافلگیر شد و کمی دیر شیرجه زد.
گل چهارم: هرچند 3 مدافع خیرونا در محوطه جریمه حضور داشتند اما روی این گل، بونو تقریبا در موقعیت 2 به تک با سوارز و کوتینیو قرار گرفت و چاره‌ای جز دریافت گل نداشت.
گل پنجم: شوت تماشایی کوتینیو بعد از برخورد به تیر، وارد دروازه شد. هرچند گرفتن این توپ برای هر دروازه‌بانی سخت بود اما محل استقرار بونو و فاصله او از تیر دوم، در این گل بی‌تاثیر نبود.
گل ششم: گل سوم لوئیس سوارز در این دیدار با ضربه‌ای از پشت محوطه 6 قدم به ثمر رسید، در حالی که مدافعان خیرونا جا مانده بودند اما شاید اگر بونو کمی شجاعانه‌‌‌‌‌‌تر عمل می‌کرد و از دروازه خارج می‌شد، می‌توانست ارسال دمبله را قطع کند.


مادریدی ها به رکوردی تازه دست یافتند
۱۰۰ گل برای رئال‌مادرید زیدان
رئال‌مادرید با هدایت سرمربی فرانسوی توانست در ۴۳ بازی به رکورد ۱۰۰ گل برسد. کریستیانو رونالدو شنبه‌شب در پیروزی 4 بر صفر رئال‌مادرید مقابل آلاوس نخستین گل بازی را به ثمر رساند تا سفیدپوشان نخستین تیمی باشند که به رکورد ۱۰۰ گل در این فصل می‌رسند. شاگردان زین‌الدین زیدان در ۴۳ بازی (در همه رقابت‌ها) توانستند به چنین رکوردی برسند. از زمان حضور رونالدو در تیم مادریدی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ بود که این تیم برای رسیدن به ۱۰۰ گل تنها به ۳۲ بازی نیاز داشت. همچنین در فصلی که سفیدپوشان فاتح اوندسیما (یازدهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا) شدند توانستند چنین رکوردی را به ثبت برسانند.
آمار این فصل مادرید با سال گذشته متفاوت است. تیم زیدان فصل گذشته در ۳۵ بازی (میانگین 85/2 گل در هر بازی) توانست به ۱۰۰ گل برسد اما در فصل جاری میانگین گل در هر بازی 32/2 بود. آمار عجیب دیگر سفیدپوشان در این فصل، ناکامی در گلزنی در ۵ بازی بود که 3 بار در سانتیاگوبرنابئو اتفاق افتاد. جالب اینجاست مادرید در هر سه بازی (رئال بتیس، بارسلونا و ویارئال) مغلوب شد. 2 بازی دیگر در سن‌مامس و واندا متروپولیتانو برگزار شد که هر دو دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 


Page Generated in 0/0057 sec